• Emmo77

Någon mer som precis plussat

Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

• Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • minaimaginärabarn

Hur går det för alla? Jag är fyllda 43 år 8ch har för denna tråd. Plussade samtidigt som Emma 01 i ivf tråden oktober 2022. Satte in vårt frysta embryo som blev till samtidigt som storebror på 4.5 år. Min sambo har lyckats bidra med en mellan sonen och denvi nu har fått. Vi fick nämligen en liten bebis igår, 3 veckpr tidigt så inte helt beredd men ändå, storebror kom i v. 32 så har ändå tänkt att även denna kunde komma tidigt. Vattenavg och värkar så det blev förlossning istället för jobb, mycket trevligt byte tycker jag allt. Har inte vågat skriva innan för har varit orolig att något ska hända. Innan sonen hade jag massor med missfall men efter medicinsk hjälp blev det full pott två gånger på raken, evigt tacksam. Lycka till alla här inne, jag fortsätter följa för nyfiken på hur det går för alla. 

• skaviblifyra

Jag är 40och har precis tagit positivt test. Har två ma och ett med sista 1.5åren. två barn sen innan. 8och 12 år. Ska bli spännande om det lyckas den här gången

• MariaNathalie
    skaviblifyra skrev 2022-07-03 18:30:34 följande:

Jag är 40och har precis tagit positivt test. Har två ma och ett med sista 1.5åren. två barn sen innan. 8och 12 år. Ska bli spännande om det lyckas den här gången

Hej 

jag är Också 40 år och är gravid i v 6+3 nu. Har Oxå två missfall och 2 barn sen innan i samma ålder som dina.

hur går det för dig? 
  • skaviblifyra

Hej. Det går fint. Jag är vecka 11+6 nu och har fått normala prover på NIPT. Tänkte vänta till ultraljud nästa vecka och sen berätta på jobb. Och kanske för barnen...jag börjar bli lite tjock så det blir svårt att dölja. Själv??

• Somduvillmenhärskaskåpetstå
    Lullskrutt skrev 2022-02-06 17:03:36 följande:

När ringde ni till BM? Känns som att jag vill vänta några veckor än med att skriva in mig ifall det det inte går vägen. ????

Jag fick rådet att ringa och boka tid hos BM på en gång. När man är över 40 så räknar de poäng på en, om ev Trobyl etc behöver sättas in. Bra att få ta lite prover för att gå en optimal graviditet redan från början! <3 
    Är själv 45 och plussade häromdagen <3
  • MariaNathalie
    skaviblifyra skrev 2022-08-30 23:04:48 följande:

Hej. Det går fint. Jag är vecka 11+6 nu och har fått normala prover på NIPT. Tänkte vänta till ultraljud nästa vecka och sen berätta på jobb. Och kanske för barnen...jag börjar bli lite tjock så det blir svårt att dölja. Själv??

Va roligt Grattis 

Det går ok tror jag. Orolig för att jag fått ett tredje missfall. ska på vul på tisdag. 
    är nu i 7+2
    inga direkta symtom 

• blomma79

Hej hopppar in här , äntligen en tråd för mig! Jag fyller 43 om några dagar och plussade för några veckor sedan , är i vecka 5+2 , så tidigt ännu ?och är livrädd för missfall!  
    Har 3 barn sedan innan med samma man i åldrarna 6,8,13 . Kände inte att jag var färdig med barn än men ångrar att vi inte försökte tidigare för under De 2 åren vi försökt nu så har jag fått 3 missfall i rad ( MA) , alla i vecka 6  och är nu gravid för fjärde gången . Det som skrämmer mig är att gå på ultraljud igen och få konstaterat att den inte lever än en gång:( Är självklart så tacksam för de barn jag redan har men min längtan är så stark efter en till att jag vägrar ge upp ! Gjorde missfallsutredning i höstas och inga fel, bara åldern sa hon . Fått ultraljud i vecka 7+0 men väntan känns så lång Tycker inte jag känner mig specielllt gravid iheller , bara lite kisisnödog då och då och jag hade mer ont i brösten i början , jag mår för bra om jag jämför med minA andra graviditeter . Vad gör man om det är missfall, IVF? Är det lönt i vår ålder ? Hade amh 16 pmol i höstas , men det säger ju inget om äggkvaliten? 

• blomma79
    MariaNathalie skrev 2022-09-03 11:41:12 följande:

Va roligt Grattis 

Det går ok tror jag. Orolig för att jag fått ett tredje missfall. ska på vul på tisdag. 
    är nu i 7+2
    inga direkta symtom 

Förstår din oro, jobbigt! Har du 2 missfall i rad? Hoppas det går bra på tisdag ! 
  • Luttski12

Hej
    Jag blir 46 år i år och jag plussade idag.

Det stod 3Veckor + clear blue

så hur vet jag då hur långt gången jag är? 

• blomma79
    Luttski12 skrev 2022-09-24 21:24:27 följande:

Hej
    Jag blir 46 år i år och jag plussade idag.

Det stod 3Veckor + clear blue

så hur vet jag då hur långt gången jag är? 

Grattis !! Inte lätt att veta exakt få men du är 6+ veckor iallafall , vet du mensens första dag så är det lättare att räkna om du har regelbunden mens föstås annars är nog ultraljud bäst 
Svar på tråden Någon mer som precis plussat