• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • mea08
    elon skrev 2020-06-06 20:05:10 följande:

Jag blödde rätt ofta första 10 veckorna ungefär med dottern, var otäckt men tydligen vanligt då man har sköra slemhinnor :)

Vi berättade idag för mina föräldrar faktiskt, tänker att dom kommer ju få veta i vilket fall om jag skulle få missfall. Är i v 4+2 Idag så är ju verkligen tidigt, men vi berättade typ lika tidigt förra gången med! :D

Ah! Tack! Nu känner jag mig mycket lugnare... Är i v. 5+3 och ska ringa barnmorska imorgon för att skriva in oss. Har ni gjort det än? :) Vad får man göra på första mötet? Kollar man hjärtljud och sånt?

Åh vad mysigt, ser fram emot att få berätta då det är första för oss, och även först bland alla våra syskon!
  • isa94
    mea08 skrev 2020-06-06 22:30:55 följande:

Ah! Tack! Nu känner jag mig mycket lugnare... Är i v. 5+3 och ska ringa barnmorska imorgon för att skriva in oss. Har ni gjort det än? :) Vad får man göra på första mötet? Kollar man hjärtljud och sånt?

Åh vad mysigt, ser fram emot att få berätta då det är första för oss, och även först bland alla våra syskon!

Där jag gick med sonen fick man på första besöket prata lite om hur de olika mötena är, när rul är och så, sen pratade man om alkohol, tobak och droger och lite sånt.

Hjärtljuden ser/hör man inte fören senare
  • Rebecka 714

Hej! Just fått veta att vi ska ha barn! :)

Har tre barn som är 11,10 och 7. Ska bli så mysigt med en liten sladdis.

Beräknat 6 februari. Får hoppas allt går bra :)

Har bokat in VUL 22 Juni, längtar! Tycker fortfarande de känns overkligt men efter de blir det nog verkligare. Jag har bara berättar för min syster än och min mans mamma. Resten av familjen samt barnen ska vi berätta för efter att vi varit på VUL :)

Känns samtidigt så svårt att hålla tyst om det, haha!

• Rebecka 714
    Rebecka 714 skrev 2020-06-07 11:47:50 följande:

Hej! Just fått veta att vi ska ha barn! :)

Har tre barn som är 11,10 och 7. Ska bli så mysigt med en liten sladdis.

Beräknat 6 februari. Får hoppas allt går bra :)

Har bokat in VUL 22 Juni, längtar! Tycker fortfarande de känns overkligt men efter de blir det nog verkligare. Jag har bara berättar för min syster än och min mans mamma. Resten av familjen samt barnen ska vi berätta för efter att vi varit på VUL :)

Känns samtidigt så svårt att hålla tyst om det, haha!

Haha eller äldsta är 12 år menar jag :)
  • vadgörman

Vi har också plussat! :D är i vecka 5 + 3 och är beräknad till 3 februari. Börjat känna av lite symptom som ömma bröst, kissar hela tiden, lite luktkänslig och illamående ibland :)

Detta är vårat första barn :)

• Körsbärsdalen

Hej alla!

Gravid med fjärde barnet, BF den 10 februari. Om någon i gruppen vill bjudas in i en Facebookgrupp som inte kommer bli större än 150 personer så skicka gärna PM

• Olivträdet

Hej! Hoppar också in. Är i v5+5. Både jag och sambon är 25 och detta är vårt första barn. Jag har ganska mycket "mensvärk" men enligt barnmorska ska det vara normalt sålänge det är på båda sidor, vilket det är. Någon annan som känner av samma?

• Ma18

Hej!

Jag hoppar också in här, plussade för två dagar sedan. Beräknad bf 9/2. Första graviditeten, har försökt i tre år så det är verkligen efterlängtat!

• lillaärtan
    Olivträdet skrev 2020-06-07 21:50:14 följande:

Hej! Hoppar också in. Är i v5+5. Både jag och sambon är 25 och detta är vårt första barn. Jag har ganska mycket "mensvärk" men enligt barnmorska ska det vara normalt sålänge det är på båda sidor, vilket det är. Någon annan som känner av samma?

Jag har också ganska mycket mensvärk. Vissa dagar är det hela tiden och andra dagar kommer det och går, ibland känns det mycket och ibland lite och vissa stunder inte alls. Är i vecka 6 nu (5+1).
  • vadgörman

Har också en hel del mensvärk. Parerar lite mellan båda sidor av magen. Har fått höra lite olika tyvärr med pratade med en barnmorska nu i kväll och så länge det onda går över efter ett par minuter så ska de inte vara någon fara :)

Vi väntar också vårt först barn, jag är 27 och min sambo 31 :)

Svar på tråden BF Februari 2021