• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • mea08
    lillaärtan skrev 2020-06-12 08:40:18 följande:
    Grattis till plusset :)!

Vad dåligt att de ej gör KUB. Här i Stockholm gör dom kub trots Corona. Kanske varierar beroende på vart man bor?

Jag har varit extremt svullen redan sen veckan efter ägglossning men nu har magen börjat bli mindre och mindre svullen får panik och tror att det är dåligt tecken. Har ont i bröstvårtorna, trött, yr och molvärk i magen. Även varit lös i magen i en vecka nu och haft näsblod samt blödande tandkött...
    Jag är i v. 6+2 och har hittills inte haft några symtom alls förutom trötthet, vilket också kan vara pga pollen allergier. Jag har känt bara enstaka gånger att jag fått molvärk men det har försvunnit lika fort som det dykt upp. Känner mig dock inte alls oroligt och är bara tacksam att jag slipper symptomen :) 
  • lillaärtan
    acge skrev 2020-06-12 08:55:58 följande:

Mina symtom har kommit och gått sedan någon vecka efter ÄL. Brösten har vart mer eller mindre ömma konstant, men illamående, molvärk och trötthet har varierat från dag till dag och i intensitet under dagen. Oroar mig också till viss del över symtomen när dom försvinner, men verkar vara vanligt att det varierar. :) Är i v. 4+6 nu.

Tack för svar :) skönt att inte vara ensam om att ha symtom som kommer och går.
  • lillaärtan
    mea08 skrev 2020-06-12 14:17:35 följande:

Jag är i v. 6+2 och har hittills inte haft några symtom alls förutom trötthet, vilket också kan vara pga pollen allergier. Jag har känt bara enstaka gånger att jag fått molvärk men det har försvunnit lika fort som det dykt upp. Känner mig dock inte alls oroligt och är bara tacksam att jag slipper symptomen :) 

Vad skönt att höra! Skönt med en positiv och avslappnad inställning :) Ska försöka tänka likadant. Har du barn sen tidigare eller är det första?
  • mea08
    lillaärtan skrev 2020-06-12 14:24:08 följande:
    Vad skönt att höra! Skönt med en positiv och avslappnad inställning :) Ska försöka tänka likadant. Har du barn sen tidigare eller är det första?
    Ja, jag har plussat för första gången någonsin. Vi började försöka för nästan ett år sedan. Kanske är jag lite naiv, men jag känner att det som händer det händer, och sedan får man ta det därifrån :)

Tror inte stress är så bra, och att det är orsaken till att vi försökt så länge då jag var otroligt stressad från förra sommaren fram till mars ungefär pga hur min livsstil/jobb såg ut. Jag har ändrat den helt nu och känner ett nytt ro i kroppen och jag tror det är därför jag blev gravid nu :)
  • Kira16
    Hemligperson2020 skrev 2020-06-12 20:05:34 följande:

Jag plussade idag och är beräknad den 21 februari. Har en son som är 3 år sedan tidigare.

Åh vad roligt med ännu en som har lite senare bf! Har enligt nc bf 22 februari, men någon annan app säger 19. Ska bli spännande sen och se vad de sätter för datum. Hoppas på den 21, för då blir födelsedatumet 210221, har en dotter född 190719 så hade varit kul med liknande ;)

Har du några symtom?
  • vadgörman

Min barnmorska sa att har man ont en längre tid på en sida så skall man söka hjälp för det ( hon verkade mena att man har ont i typ 30 40 min eller längre än vanligt typ) jag fick väldigt ont för några kvällar sedan inte jätte länge men typ 10 min och så länge har de inte varit innan. Jag ringde till jouren på sjukhuset och förklarade min situation o h hon sa att jag skulle ringa förlossningen. På förlossning får jag bara höra att jag inte kan ringa dit för jag tillhör inte dom. Och att slutar det göra ont ( även efter 40 min) så skulder inte vara någon fara en,igår henne. Men har man så pass ont att man inte klarar av det och har feber och så så ska man nog komma in MEN HELST INTE I DESSA TIDER Sa hon :(

Känns så dubbelt så jag har typ gett upp de jag känner och tänker vänta in mitt tidiga ultraljud och bara fokusera på att de ska se bra ut.

• vadgörman
    lillaärtan skrev 2020-06-09 01:01:15 följande:

Vad är det du fått höra? Så olika som sägs, en del säger att det är normalt att ha ont konstant i flera veckor pga växtvärk o hormoner osv...

Min barnmorska sa att har man ont en längre tid på en sida så skall man söka hjälp för det ( hon verkade mena att man har ont i typ 30 40 min eller längre än vanligt typ) jag fick väldigt ont för några kvällar sedan inte jätte länge men typ 10 min och så länge har de inte varit innan. Jag ringde till jouren på sjukhuset och förklarade min situation o h hon sa att jag skulle ringa förlossningen. På förlossning får jag bara höra att jag inte kan ringa dit för jag tillhör inte dom. Och att slutar det göra ont ( även efter 40 min) så skulder inte vara någon fara en,igår henne. Men har man så pass ont att man inte klarar av det och har feber och så så ska man nog komma in MEN HELST INTE I DESSA TIDER Sa hon :(

Känns så dubbelt så jag har typ gett upp de jag känner och tänker vänta in mitt tidiga ultraljud och bara fokusera på att de ska se bra ut.
  • Jenlin92

Hoppar in här också.

28 åring som är gravid efter 3 IVF försöket med äggdonation. Tidigare försök har slutat i ett missfall i 6 veckan som upptäcktes på tidiga ultraljudet i vecka 8.

Är beräknad 9 februari men har första ultraljudet och kollen nu den 25/6. Galet nervös att de ska sluta likadant denna gången också...

Bjud super gärna in mig i Facebook gruppen också.

Svar på tråden BF Februari 2021