MissKS skrev 2020-06-19 21:39:11 följande:
Grattis till plussen! Jag är 39 år och vi gör IVF för tredje perioden i livet i hopp om en trea. Vi började 2011 pga manlig faktor och har idag en 4 åring och en 7 åring. Sammanlagt har vi jag gjort 7 färska försök och 4 FET. Bor i Skåne men har gjort IVFen i Falun pga de är bäst på upprepade missfall och jag har haft fyra. Äggplocket var måndagen den 8/6 och vi fick tillbaka två tredagars den 11/6. Första gången sen 2014 som det blev korttidsodling. Vi fick ut 11 fina ägg men bara två spermier. Är glad att de blev till två perfekta embryon! Testdag 26/6. Jag avskyr att testa, hur känner ni? Jag blir så nervös att jag blir kräkfärdig och får ångest.
Denna gånger har jag blivit överstimulerad och började för tre dagar sen samla vätska. Nu har midjemåttet ökat med 10 cm och jag är väldigt öm. Det brukar vara ett bra tecken för mig men det jag lärt mig av IVFERNA är att man aldrig kan säker på något. Roligt om vi kan följas åt!!
Oj ja då har du en lång IVF historik! Men va skönt att ni fick 2 perfekta embryon iaf!
Detta är min första IVF så jag va ivrig att testa samtidigt som jag kände både skräck och en förtjusning med det. Jag vet ju att risken är väldigt stor att jag inte får behålla det... Men ville ändå testa.. Kan ju förstå att när man gjort det så många gånger är känslorna annorlunda
Usch för överstimulerad! Har du varit det innan? Tar det lång tid innan det försvinner?
Jag har med förstått det här med att allt kan vara inget och inget kan va allt?! Lutinusen är ju en stor bov i det!!
Ja jag ville gärna ha en tråd med folk som är i samma situation just nu som man kan skriva av sig med :)