Anonym (Längtan) skrev 2020-06-25 14:45:08 följande:
Min resa började 2011 detta är min sjätte ruvning dock första gången med ett 5 dagars.
Har fått 4 färska och ett fryst på tidigare behandlingar. Inte ett enda plus någon av gångerna. Detta är vårt tredje betalning smoch snart börjar pengarna ta slut :( vet ej om detta kanske är en sista försök jagfyller 36 efter sommaren och är ganska säker att vi inte kommer kunna föröka mer detta året. Hoppas på det bästa denna gång.
Jsg går på progynon en morgon 2 på kvällen plus lutinus tre ggr om dagen två åt gången ( 6st sammanlagt)
Ruvardag 9 idsg o känner ingenting brösten är tillbaka på det normala efter att de varit ganska ömma fram till rd7 kan känna lite mensvärk då o då o det e i princip allt.
Vill gärna testa tidigare men jsg är nog inte redo än för besvikelse
Okej då har du gjort 4 ägguttag då anonym?
Fick ni tre ägguttag betalt av landstinget? Låter som ni gått och betalat privat på alla försök?
Ja vi har försökt sedan höst 2017 och med IVF sedan augusti 2019.
Jag är 37 och känner att åldern tickar på ????. Vem kunde tro att allt skulle ta så lång tid. Min mamma va 35 när hon fick mig. Men klart har två syskon innan mig. Osis helt enkelt.
Vi fick bra utdelning gällande vår IVF 6 blastocyster. Men inne på min fjärde ruvning och haft 1 MA. Och snart gått 1 år sedan äggutaget förra året. Värst är all tid som försvinner. Blir stressad och orolig att det aldrig kommer gå. Börjar fundera på PGS. Vi får ju inte testa det i Sverige. Vilket jag börjar irretera mig då jag tänker att så mkt tid vi ev. Skulle spara om vi kunde sålla bort de embryon som är dåliga. Mycket oro, stress och sorg.
Kollat på Olgas klinik verkar göra underverk för hopplösa fall. Men kostar mycket pengar ????.
Jag tar som du lutinus och proygnon 6 tabletter om dagen och är på RD 10.
Googlat så mkt på behandling utomlands att det är nästan som jag förutsätter att jag misslyckas. Vågar inte hoppas. Men tycker att mina brösten är en storlek större. Men inte så ömma längre och lite mensvärk ibland. Mycket trött men det kan va annat. När jag va gravid på första fet i ostimulerad cykel. Så kändes det som ett jordskred. Var tvungen att sova med bh och kunde inte sova på mage så ömma brösten och mage hade jag samt häftig molvärk. Jämför med den gången hela tiden men inte haft nått liknande efter det. Kliniken säger att det kan va olika varje gång. Jag är undrar om det stämmer.