Inlägg från: Sussna85 |Visa alla inlägg
  • Sussna85

BF Oktober 2021

Hej hej! Hoppar gärna med här om det är ok :) plussade svagt den 23.1,kunde inte riktigt fatta det. Fick ett 2 dagars embryo insatt den 15.1.

Otaliga test senare visar att vi nog har lyckats,efter 4 ivf och nu 1 äggdonation. Är enligt mina beräkningar är jag i v5(4+3)

Har 2 barn ifrån ett tidigare förhållande,nu 10 och 8 år gamla. Är själv just 35 år fyllda. Har alltid vilja ha många barn,en stor familj...men naturen satte stopp för det.

Så är så jäkla lycklig och ödmjuk inför tanken att jag förhoppningsvis nu kommer att få uppleva att vara gravid igen, få uppleva en födsel och en liten bäbis.

Testade imorse med de sista testet. Nu ska jag försöka njuta av detta och som sagt följer gärna med er i denna tråd på resan :)

• Sussna85
    EnPetra skrev 2021-01-31 17:40:05 följande:
    Grattis!!
    Tack! Och såklart grattis till dig med{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    m894 skrev 2021-02-01 19:47:26 följande:

Grattis till er alla! Jag väntar mitt första barn 7/10. Har inte riktigt hunnit smälta det ännu riktigt men det känns förstås jättekul men overkligt. Är i vecka 4+4 idag - kallar man det för vecka 5 då?

Grattis!Hjärta Samma som mig då,beroende på lite hur jag räknar men..6-7.10 säger mina appar. Så jo,då är du i v.5!
  • Sussna85

Ja och grattis till alla er andra här i tråden oxå {#emotions_dlg.flower}
    Här var jag och tog(på eget bevåg)HCG blodprov idag, förhoppningsvis kommer resultatet imorgon,och förhoppningsvis ser allt bra ut. Testerna har ju nog ökat varannan dag,men jag vill ändå ha en extra koll.
    Ett tidigt VUL blir det oxå den 11.2. Längtar såååå dit.

• Sussna85
    Jagerika skrev 2021-02-03 13:00:05 följande:

Hej allihopa!

Jag är 29 år och gravid med första barnet och tänkte hänga med här :)

Jag och min sambo har försökt i över 3 år och har genomgått ivf sedan januari 2020. Förra året blev vi gravida för första gången men det blev MA i augusti. Har nu gjort 4 insättningar av frusna ägg och i förra veckan plussade jag igen <3 idag är jag i v5(4+2) och Bim var igår! Har sån hemsk mensvärk så det känns som mensen kommer när som helst och så hade jag inte sist! Hoppas det är för fostret växer i rätt takt denna gången! :)

BF är 11 oktober om allt går bra <3

Är det vanligt med grov mensvärk runt Bim? Nån här som haft det men ändå fått bebis?

Åh en till ivf:are! Grattis till plusset! Nu hoppas jag hårt att den lilla stannar kvar hos dig denna gång<3

Här hade min nya sambo och jag försökt sen sen Dec-18. Påbörjade ivf I maj-20. 4 st ivf senare och nu ett ÄD är vi i mål! Denna resa inom ivf är då tuff,men så jäkla värt det i slutändan <3

Jag hade ganska mycket mensvärk dagen innan jag fick plus. Var så säker på att mensen skulle komma,har fortfarande att det molar och drar i livmodern,det är helt normalt och ett bra tecken att de växer på därinne :) Men jag förstår så väl att du oroar dig. Jag nojjar så att detta lilla liv ska försvinna ifrån oss,går inte att undvika och endel dagar är värre än andra.
  • Sussna85
    Jagerika skrev 2021-02-03 13:00:05 följande:

Hej allihopa!

Jag är 29 år och gravid med första barnet och tänkte hänga med här :)

Jag och min sambo har försökt i över 3 år och har genomgått ivf sedan januari 2020. Förra året blev vi gravida för första gången men det blev MA i augusti. Har nu gjort 4 insättningar av frusna ägg och i förra veckan plussade jag igen <3 idag är jag i v5(4+2) och Bim var igår! Har sån hemsk mensvärk så det känns som mensen kommer när som helst och så hade jag inte sist! Hoppas det är för fostret växer i rätt takt denna gången! :)

BF är 11 oktober om allt går bra <3

Är det vanligt med grov mensvärk runt Bim? Nån här som haft det men ändå fått bebis?

Åh en till ivf:are! Grattis till plusset! Nu hoppas jag hårt att den lilla stannar kvar hos dig denna gång<3

Här hade min nya sambo och jag försökt sen sen Dec-18. Påbörjade ivf I maj-20. 4 st ivf senare och nu ett ÄD är vi i mål! Denna resa inom ivf är då tuff,men så jäkla värt det i slutändan <3

Jag hade ganska mycket mensvärk dagen innan jag fick plus. Var så säker på att mensen skulle komma,har fortfarande att det molar och drar i livmodern,det är helt normalt och ett bra tecken att de växer på därinne :) Men jag förstår så väl att du oroar dig. Jag nojjar så att detta lilla liv ska försvinna ifrån oss,går inte att undvika och endel dagar är värre än andra.
  • Sussna85
    crh321 skrev 2021-02-04 09:29:44 följande:

Hej igen! <3

Undrar hur det är med symptomen hos er alla? Jag trooor jag är i vecka 6 (5+1) med BF kring 5-6 oktober om jag räknat rätt, och är nästintill symptomfri. Är jag ensam om det? Var jag än läser så har folk superömma bröst, molvärk och extremt illamående medan jag själv knappt känner av att jag är gravid.

Hade lite ont/spända bröst i några dagar men det har försvunnit sedan igår. Känner mig kanske lite uppblåst i magen/viss värk ibland men det är det. Inget illamående eller extrem trötthet osv som alla andra verkar ha.

Är så orolig att det är något fel och att bebisen inte lever... ni som är ungefär lika långt gångna - hur känner ni? Några symptom, inga symptom eller kommer de och går?

Så svårt att inte tänka katastroftankar, detta är mitt första barn så jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte.

Stor kram till alla! <3

Denna gång hade jag symtom innan jag ens plussande,det stack i brösten på ett vis jag inte har upplevt förut. Och ett konstigt brännande i livmodern  7 dagar efter insättning. Nu molar det lite titt som tätt...

Men vi är väldigt nära varandra då! {#emotions_dlg.flower}
    Gick just in i vecka 6 idag (5+0) enligt apparna och jag har varit illamående till och från i 2 veckor nu,plus igår och idag en jävla huvudvärk.

MEN,mina två andra graviditeter så har jag känt så gott som nada!
    Men min första,sonen,var det bara plusset på stickan som gjorde att jag förstod att vi äntligen var gravida. Sen kände jag ingenting genom hela graviditeten.

Med dottern så kände jag ett lätt molande dagarna före BIM,sen inget mera. Illamåendet kom då först i v8 typ.Sen när det hade gått över så kände jag ingenting utöver det normala då heller.
    Så summasummarum,alla graviditeter är så olika,och så individuellt hur man upplever det från person till person. Så många som går utan symptom utan att det betyder nån faraSolig

Sambon kläckte ur sig att mitt dåliga mående så tidigt denna gång beror på min ålder.Hmfp...Tack för den lixom! Haha
  • Sussna85
    Jagerika skrev 2021-02-04 09:50:23 följande:
    Vi började försöka december -17 så ja det är en lång resa! Tack så mycket och grattis till dig också! :D <3 jag hade menar mensvärk på BIM men idag är det helt okej och är på Bim+2 och är testdag idag! Väntar på att testen ska komma på posten så har sparat mitt urin Haha xD

Testat för mycket så dom tog slut xD

Ringde kliniken idag! 3 mars blir första ultraljudet <3
    Ja fy när man tänker tillbaka, har det verkligen gått de X antal åren sen man började försöka? Tiden går konstigt nog ganska fort tycker jag fast man kämpar så månad för månad,fast tiden kan stå still i vissa situationer.

Haha, ja jag förstår,hoppas då att testen kommer snarast! Skrattande
    Ja här hemma vadar jag genom förbrukade test nästanSkäms

Härligt att ha ett UL att se framemot! Vi ska den 11.2,blev beviljad ett tidigt UL,så det var skönt. Och första mötet hos BM den 15.2.

• Sussna85
    crh321 skrev 2021-02-04 11:41:02 följande:
    Då hoppas jag verkligen att jag har en sån graviditet du haft med dina tidigare två, haha! Tack att du tog dig tid att svara, gjorde mig lite lugnare <3 ska försöka njuta av att jag mår ganska bra och försöka tänka att man väntar barn & inte missfall, även om det är svårt såklart! Stort grattis själv till plusset och kul att vi är så nära varandra! :)

Jag är själv inte så ung (27, fyller 28 i slutet av året) så kanske börjar jag må skit också snart haha! ;) Bokade in inskrivning nyss (i mitten på mars dock, första tiden som fanns), och det känns litelite mer verkligt nu!
    Vad skönt att mitt svar kunde hjälpa {#emotions_dlg.flower} Ja så försöker jag tänka själv, men det är som du skriver svårt att inte glida in på dessa tankar ändå. Jag längtar så till ul den 11.2 då vi förhoppningsvis får se ett hjärta slåHjärta
    Men jo,det blir mer verkligt ändå när man har ett datum att se framemot,vad det än är Solig

Hehe men då är du nog ganska ung ännuFlört Jag är just fyllda 35. Var 23 och 26 år när jag sist var gravid...känns som en evighet sedan..
  • Sussna85

Fast jag nog har slage mycket symptom, eller ja mest illamående egentligenDrömmer så är jag fortfarande orolig för mf som flera i denna tråd. Är så jobbigt att man ska gå och vara orolig, för mig tar ororn över lyckan lite känner jag,vilket är så tråkigt...
    Tog saken i egna händer och for privat och tog hcg,plus att jag är en nyfiken själ av mig och ville veta hur mycket hcg jag kunde tänkas ha för veckan jag var och är vidSkrattande
    I 4+4 låg hcg på 2349mIU/ml
    Nu i torsdags 5+0 låg det på 8056mIU/ml. Så det har ju iallfall ökat!

Jag hoppas att vi alla i denna tråd ska få ha en gravididet utan missöden Hjärta

Svar på tråden BF Oktober 2021