Inlägg från: Sussna85 |Visa alla inlägg
  • Sussna85

BF Oktober 2021

Liiten2021 skrev 2021-02-16 10:41:04 följande:
    Japp jag fick en ny tid om två veckor. Men jag tror att jag ska åka in till gyn akuten i helgen ( 10 mil bort) Jag bor i en liten stad med inte lika bra utrustningen. Så får vi se om de ser något eller inte .

Har läst om fler som inte sett något i v 6 men veckan efter både foster och ett tickade hjärta.

Men det känns inte bra . Jag tror inte det finns något foster ändå. Har dock alla gravsymtom kvar.

Läkaren trodde bara att det var väldigt tidigt . Hmm .
    Ja hoppas att det var för tidigt baraHjärta Håller mina tummar!
  • Sussna85
    Nojjig skrev 2021-02-17 19:42:20 följande:

Vad tidigt ni verkar få första besök hos bm?

Jag ska dit först om två veckor då jag är i v7(6+3)

Hur ofta går man sen? Minns inte. Går man oftare om man är äldre?

Jag var nu i måndags på första besöket till BM, var då v.7(6+4 )

Nästa besök hos bm blev först i slutet av mars,så i början är det inte så tätt med besöken :D
  • Sussna85
    Aklejan skrev 2021-02-21 21:03:30 följande:

Jag har den här veckan (v 7-8) redan märkt förändringar angående brösten. Både vårtgårdarna och bröstvårtorna har blivit större, det känns lite väl tidigt...? Jag kommer tyvärr inte ihåg när de förändrades förra graviditeten, men jag har definitivt inte för mig att det va så här tidigt

Nån mer som är/varit med om samma?

Redan innan BIM med mina två andra barn fick jag större och mörkare bröstvårtor.

Då med första förstod jag att nått hade hänt därinne :)

Nu i denna ivf cirkus jag har varit i,så har jag synat brösten noga efter varje insättning,haha. Men det har aldrig kommit större och mörkare bröstvårtor. Inte ens nu när det äntligen tog sig har brösten ändrat denna gång :D Är i v.8 nu.
  • Sussna85

Så härligt att några har varit och fått se era små på ul! :)

Jag var oxå i måndags,allt såg bra ut då <3 Gick in i vecka 10 idag!

• Sussna85
    Baconpie skrev 2021-03-03 19:35:27 följande:

Jag är i vecka 7 idag och i morse kom det lite brunrosa flytningar, även rosa på pappret när jag torkade. Inget mer under dagen för att nu vara samma sak igen. Har kommit en liten flytning i trosskyddet av samma färg. Känner inte något speciellt, alltså ingen tydlig smärta, bara det vanliga små dragningarna från och till. Men är SÅ orolig nu! Om någon har solskenshistorier så dela gärna.

Jag började störtblöda i v7 ,med smärta och allt,trodde verkligen det var kört,ringde i panik och fick komma in på ultraljud,och fick helt otroligt se det lilla hjärtat slå. Har sen varit två extra gånger till pga av blödningar som fortfarande kommer och går men allt ser fortfarande bra ut. Så en blödning behöver inte vara = mf. Håller tummarna för dig! <3
  • Sussna85
    Baconpie skrev 2021-03-03 20:17:14 följande:
    Åh vilken lättnad det måste varit att se lilla hjärtat! Tack för att du delar och håller tummar. Känner mig lugnad av att höra detta.
    Det var det verkligenHjärta Vad bra att jag kunde hjälpa dig att stilla oron liteSolig
  • Sussna85
    Baconpie skrev 2021-03-10 10:43:54 följande:

Tack snälla för dina ord. Jag hoppas innerligt att få se ett litet hjärta på fredag. Än är det nog möjligt.

Har dina blödningar avtagit helt?

Japp det finns hopp trots blödning! Jag blödde rikligt med smärta,kommer lite färska spottings nu och då ännu.

Håller mina tummar att du för att allt ser bra ut för dig på fredag <3
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-03-12 06:20:22 följande:

Lycka till till er som ska på ultraljud idag! Hoppas verkligen att det kommer gå bra för er!

Själv har jag kommit in i nån deppfas. Förra graviditeten hade jag mf i V8+1. Nu är jag i V8+6. Så jag har passera dagen för missfallet men är istället rädd att fostret dött och kroppen inte fattat.När jag gjorde ivf så råkade jag ut för det ett par gånger. Nu är det ju äggdonation så det är ju andra förutsättningar, men kan ändå inte släppa det där med missed abortion.

Var för kan man liksom aldrig vara glad utan hela tiden oroa sig för något nytt? Måste nog försöka få till ett vul nästa vecka för att inte bli helt knäpp.

Här går jag oxå med rädsla för MA,jag vet att man inte ska hålla på att läsa så mycket,men det verkar så vanligt att kroppen inte fattarGråter

Och så här är det för mig iallafall,så fort jag tänker att nu kan jag slappna av så kommer det en blödning,eller konstig värk,eller nått annat oroande.
    t.ex i onsdags när jag hade fått lyssna på hjärtat hos BM,ja vad händer inte på kvällen, jag börjar blöda och det gör ont igen.
    Blöder ännu med ett molande så nu är ju det där tillfället när allt kändes ok när jag fick lyssna på hjärtat borta och oron är här igen med dunder och brak.
    Bokade just ett privat ultraljud tills på måndag. Jag orkar inte jaga allmänna vården just nu för att tigga till mig ytterligare ett vul av dom.
  • Sussna85
    Baconpie skrev 2021-03-12 10:00:30 följande:

Ville uppdatera nu efter VUL. Fick besked om att det inte är en normal graviditet, verkade ha avstannat. Kunde se två tomma hinnsäckar. Så tråkigt! Läkaren ville inte säga 100 % säkert missfall men mycket sannolikt. Fick ta blod för hcg och får uppföljning med nytt VUL och hcg på torsdag.

Enkeli skrev 2021-03-12 16:03:21 följande:
    Men åhh känner med dig. Stackars!! Men mirakel kanske kan hända igen? Jag har tagit cytotec nu och väntar på att det ska verka.. vi fortsätter med nytt försök, men troligen i finland- där har man möjlighet göra pgt;a så slipper man försöka gång på gång i onödan!
    Kramar till erHjärta

• Sussna85

Här går jag in i vecka 12 imorgon :) Nipt testet gjort för ca 1 vecka sen,väntar nervöst på resultatet.

Fick se vår lilla igår på ett privat ultraljud,gynekolog hitta en blodansamling under fostret. Rådde mig att inte träna,just in case. Vilket jag finner högst frustrerande,men såklart går bäbis först <3

Svar på tråden BF Oktober 2021