GrodanS77 skrev 2021-03-12 06:20:22 följande:
Lycka till till er som ska på ultraljud idag! Hoppas verkligen att det kommer gå bra för er!
Själv har jag kommit in i nån deppfas. Förra graviditeten hade jag mf i V8+1. Nu är jag i V8+6. Så jag har passera dagen för missfallet men är istället rädd att fostret dött och kroppen inte fattat.När jag gjorde ivf så råkade jag ut för det ett par gånger. Nu är det ju äggdonation så det är ju andra förutsättningar, men kan ändå inte släppa det där med missed abortion.
Var för kan man liksom aldrig vara glad utan hela tiden oroa sig för något nytt? Måste nog försöka få till ett vul nästa vecka för att inte bli helt knäpp.
Här går jag oxå med rädsla för MA,jag vet att man inte ska hålla på att läsa så mycket,men det verkar så vanligt att kroppen inte fattar
Och så här är det för mig iallafall,så fort jag tänker att nu kan jag slappna av så kommer det en blödning,eller konstig värk,eller nått annat oroande.
t.ex i onsdags när jag hade fått lyssna på hjärtat hos BM,ja vad händer inte på kvällen, jag börjar blöda och det gör ont igen.
Blöder ännu med ett molande så nu är ju det där tillfället när allt kändes ok när jag fick lyssna på hjärtat borta och oron är här igen med dunder och brak.
Bokade just ett privat ultraljud tills på måndag. Jag orkar inte jaga allmänna vården just nu för att tigga till mig ytterligare ett vul av dom.