BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Grattis till er alla! Jag väntar mitt första barn 7/10. Har inte riktigt hunnit smälta det ännu riktigt men det känns förstås jättekul men overkligt. Är i vecka 4+4 idag - kallar man det för vecka 5 då?
Grattis till er alla! Jag väntar mitt första barn 7/10. Har inte riktigt hunnit smälta det ännu riktigt men det känns förstås jättekul men overkligt. Är i vecka 4+4 idag - kallar man det för vecka 5 då?
Ja och grattis till alla er andra här i tråden oxå
Här var jag och tog(på eget bevåg)HCG blodprov idag, förhoppningsvis kommer resultatet imorgon,och förhoppningsvis ser allt bra ut. Testerna har ju nog ökat varannan dag,men jag vill ändå ha en extra koll.
Ett tidigt VUL blir det oxå den 11.2. Längtar såååå dit.
Roligt med alla nya plus! :)
Här har tröttheten slagit till ordentligt. Jag är en riktig kvällsmänniska vanligtvis och går o lägger mig vid 23 på vardagarna. Nu är jag helt slut 21.00 och lägger mig 21.30. Var likadant första graviditeten.
Hur mår ni? :)
Hej!
Jag plussade i helgen så det är galet tidigt. Men jag är i behov av ventilera med er : ) Då jag har ett missfall i bagaget så kommer jag inte berätta om min graviditet för någon förens efter kub. Och nej, inte ens till någon vän. För just nu tror jag inte att någon av dom kommer bidra med något positivt kring denna graviditet då vi redan har många barn och alla i min omgivning anser att två räcker trots att man har tid och råd. Mina vänner / bekanta har inga barn eller så har dom ett barn och är nöjda. Så jag vill vara hemlig så länge det går för att slippa synpunker . : )
Om liten vill stanna kvar har jag BF 11 oktober.
Hej
Trodde verkligen inte att jag skulle skriva här i denna gruppen
Jag var med i BIM januari tråden men mina tester visade bara negativt.
Tillslut gav jag upp och flyttade mig till BIM Februaritråden
Men.... BIM kom och gick och ingen mens i sikte.
Igår på BIM +2 så plussade jag svagt
Jag har tagit två test till och det är plus på dom med.
Jag vågar knappt tro det.
Jag trodde inte att det var möjligt att plussa sent men tydligen
BF 11 Oktober har jag enligt uträkning.
Nu börjar nervositeten
Jag ska boka in ett privat UL om två veckor tror jag för att vara säker.
Förra grav slutade i MA i vecka 11 så nu håller jag tummarna :)
Jag plussade svaagt i helgen och igår fick jag 2-3 veckor på clearblue digital! Bör vara i vecka 5 (5+1) med BF i början av oktober. Första barnet så är verkligen en rookie, är så glad och rädd! Inte vågar kontakta BM än då allt är för läskigt samt att jag är så rädd för missfall, men jag hoppas detta ska gå vägen!
Kul att följas åt här och lycka till alla! <3
Hej allihopa!
Jag är 29 år och gravid med första barnet och tänkte hänga med här :)
Jag och min sambo har försökt i över 3 år och har genomgått ivf sedan januari 2020. Förra året blev vi gravida för första gången men det blev MA i augusti. Har nu gjort 4 insättningar av frusna ägg och i förra veckan plussade jag igen <3 idag är jag i v5(4+2) och Bim var igår! Har sån hemsk mensvärk så det känns som mensen kommer när som helst och så hade jag inte sist! Hoppas det är för fostret växer i rätt takt denna gången! :)
BF är 11 oktober om allt går bra <3
Är det vanligt med grov mensvärk runt Bim? Nån här som haft det men ändå fått bebis?
Hej!
Har haft känningar i bröst, molvärk och illamående sen äl+7. Gissar på att det till viss del är hjärnspöken men plussade svagt på äl+12 och fick digitalt plus dagen efter så något är där. Är försiktigt glad då jag blev gravid i somras men fick mf/ma (lite oklart vad men den var 9 dagar mindre än vad den borde varit på VUL) i vecka 8-9. Blev en jobbig utdragen sak som slutade i skrapning en månad senare. Det tog sig igen nu på femte försöket och jag hoppas så på att vi får en liten 13/10 som enligt appen ska vara BF. Är dessutom äldre, 39, och har typ 1 diabetes så mycket som kan ställa till det.