BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Åh en till ivf:are! Grattis till plusset! Nu hoppas jag hårt att den lilla stannar kvar hos dig denna gång<3
Här hade min nya sambo och jag försökt sen sen Dec-18. Påbörjade ivf I maj-20. 4 st ivf senare och nu ett ÄD är vi i mål! Denna resa inom ivf är då tuff,men så jäkla värt det i slutändan <3
Jag hade ganska mycket mensvärk dagen innan jag fick plus. Var så säker på att mensen skulle komma,har fortfarande att det molar och drar i livmodern,det är helt normalt och ett bra tecken att de växer på därinne :) Men jag förstår så väl att du oroar dig. Jag nojjar så att detta lilla liv ska försvinna ifrån oss,går inte att undvika och endel dagar är värre än andra.
Hej igen! <3
Undrar hur det är med symptomen hos er alla? Jag trooor jag är i vecka 6 (5+1) med BF kring 5-6 oktober om jag räknat rätt, och är nästintill symptomfri. Är jag ensam om det? Var jag än läser så har folk superömma bröst, molvärk och extremt illamående medan jag själv knappt känner av att jag är gravid.
Hade lite ont/spända bröst i några dagar men det har försvunnit sedan igår. Känner mig kanske lite uppblåst i magen/viss värk ibland men det är det. Inget illamående eller extrem trötthet osv som alla andra verkar ha.
Är så orolig att det är något fel och att bebisen inte lever... ni som är ungefär lika långt gångna - hur känner ni? Några symptom, inga symptom eller kommer de och går?
Så svårt att inte tänka katastroftankar, detta är mitt första barn så jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte.
Stor kram till alla! <3
Hej igen! <3
Undrar hur det är med symptomen hos er alla? Jag trooor jag är i vecka 6 (5+1) med BF kring 5-6 oktober om jag räknat rätt, och är nästintill symptomfri. Är jag ensam om det? Var jag än läser så har folk superömma bröst, molvärk och extremt illamående medan jag själv knappt känner av att jag är gravid.
Hade lite ont/spända bröst i några dagar men det har försvunnit sedan igår. Känner mig kanske lite uppblåst i magen/viss värk ibland men det är det. Inget illamående eller extrem trötthet osv som alla andra verkar ha.
Är så orolig att det är något fel och att bebisen inte lever... ni som är ungefär lika långt gångna - hur känner ni? Några symptom, inga symptom eller kommer de och går?
Så svårt att inte tänka katastroftankar, detta är mitt första barn så jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte.
Stor kram till alla! <3
Hej på er :)
Plussade idag, bf 5/10!
Har dock haft blödningar en vecka innan beräknad mens o nu igen ett par dagar.
Spänner o målar i livmodern men kanske är vanligt när det är andra graviditeten inom ett par år.
Är i vecka 5+1 o jag hoppas verkligen det går vägen!
Grattis till er andra :)
Denna gång hade jag symtom innan jag ens plussande,det stack i brösten på ett vis jag inte har upplevt förut. Och ett konstigt brännande i livmodern 7 dagar efter insättning. Nu molar det lite titt som tätt...
Men vi är väldigt nära varandra då!
Gick just in i vecka 6 idag (5+0) enligt apparna och jag har varit illamående till och från i 2 veckor nu,plus igår och idag en jävla huvudvärk.
MEN,mina två andra graviditeter så har jag känt så gott som nada!
Men min första,sonen,var det bara plusset på stickan som gjorde att jag förstod att vi äntligen var gravida. Sen kände jag ingenting genom hela graviditeten.
Med dottern så kände jag ett lätt molande dagarna före BIM,sen inget mera. Illamåendet kom då först i v8 typ.Sen när det hade gått över så kände jag ingenting utöver det normala då heller.
Så summasummarum,alla graviditeter är så olika,och så individuellt hur man upplever det från person till person. Så många som går utan symptom utan att det betyder nån fara
Sambon kläckte ur sig att mitt dåliga mående så tidigt denna gång beror på min ålder.Hmfp...Tack för den lixom! Haha
Men aaaj vad ont jag har i höfterna idag, som strålande värk. Inte kan väl foglossning börja så tidigt som i sjätte veckan?
Tycker visserligen inte jag gjort nåt annat, mer än mina vardagliga promenader, som borde skapat smärtan men ändå...?
Hej på er :)
Plussade idag, bf 5/10!
Har dock haft blödningar en vecka innan beräknad mens o nu igen ett par dagar.
Spänner o målar i livmodern men kanske är vanligt när det är andra graviditeten inom ett par år.
Är i vecka 5+1 o jag hoppas verkligen det går vägen!
Grattis till er andra :)
Jag har också lite ömma bröst och lite molvärk
Sen har jag fått massor av flytningar, jag måste ha trosskydd. Även om jag har fått barn tidigare så var det ändå 12 år sedan jag var gravid senast så det blir verkligen att starta om.
Jag fyller 35 i år
Grattis till dig också : )
Förstår dig. Precis samma här. Man försöker ju inte ta åt sig men det gör man ju ändå. I alla fall när det kommer ifrån sina nära/bekanta. Det är väl ändå inte dom som ska ta hand om våra barn? Haha.
Hur gamla och dina barn? Jag har som två kullar 4 barn mellan 8-15 år som jag har med min ex man sen har jag en 1.5 åring med min sambo så min 1 åring är en riktigt liten sladdis. : )