BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Om det finns någon Fb grupp kan jag få vara med där ? :)
Hälsningar Violett
Låter skönt med bad. Jag har dock inte vågat ta mig till badstranden själv med dottern på 3 år. Maken har semester först nästa vecka. Dottern får plaska i badbalja här hemma i trädgården istället.
Jag dricker massor för annars blir jag alldeles matt. Det gör ju att jag springer och kissar heeela tiden känns det som. Svårt att ta sig nån stans då där det inte finns lättillgängliga toaletter. Nä, blir mest hemma just nu. Äventyren får vänta
Jag skulle tro att det var för att du var sängliggandes som du skulle ha stödstrumpor. Annars är det ju inget måste men kan vara skönt för att slippa ömma fötter och minska risken för åderbråck.
Om det finns någon Fb grupp kan jag få vara med där ? :)
Hälsningar Violett
Åderbråck har jag med, är i vecka 29 nu och framför allt mitt högerben ser inte alls nåt kul ut. Dessutom varmt så man har ingen lust att springa omkring i stödstrumpor. Nån som förresten vet om stödstrumpor hjälper mot åderbråck?
Sjukt jobbiga foglossningar med, också värst på högersidan. Smärta under revbenen på högersidan med, barnmorskan sa att den lille tryckte där. Funderar på om det är favoritplatsen och anledningen till att alla krämpor drabbar min högersida främst...
Hallå damer!
Tredje trimestern är här! Min nedräkning har börjat, längtar tills den här graviditeten är över. Har de senaste veckorna fått känna på foglossning i form av riktigt rysliga ilningar i fiffi. Sist kändes det såhär typ EFTER förlossningen så man är väl lagom taggad för vad som komma skall.. ????
Bebisen i sig är rätt chill och verkar ha hittat sin dygnsrytm.
Nyfiken hur det går för er!
Har glömt att kika in här. Jag är i 30+1. Fick åderbråck runt v 26 i andra graviditeten. Denna gången kom det tidigt, säkert runt v 17. Drar på mig stödstrumpbyxorna varje dag. Vill helst inte gå utan dem, tycker det känns obehagligt annars. Har bara på höger ben, från ljumsken och 20 cm ner sen på vaden, insida skenben. Försöker vara duktig med att lägga mig med benen i högläge minst 2ggr under dagen. Bortsett från åderbråck mår jag fint. Rejält anfådd idag men annars ok. Haft/har foglossning men blev bättre efter besök hos osteopat i v 26.
Har en del att förbereda som har fått vänta, barnvag, babyskydd, ev bil eller andra bältesstolar, spjälsängen???? men det löser sig.
Hallå damer!
Tredje trimestern är här! Min nedräkning har börjat, längtar tills den här graviditeten är över. Har de senaste veckorna fått känna på foglossning i form av riktigt rysliga ilningar i fiffi. Sist kändes det såhär typ EFTER förlossningen så man är väl lagom taggad för vad som komma skall.. ????
Bebisen i sig är rätt chill och verkar ha hittat sin dygnsrytm.
Nyfiken hur det går för er!
Har även varit dålig att kika in i fb gruppen men har nog inte sett någpn bebis i gruppen. Får hoppas att alla stannar tillräckligt länge. Bra att ni tar oron på allvar även om det är omständligt att åka in. Blir förståss mycket tankar nät ni redan har fått en oviss prognos men finns förståss inget att göra nu. Hoppas du har fått lite ro och återhämtning under semestern. Fungerar det att göra stärkande övningar för bål, säte och ländrygg? Skönt om det fungerar, bara ngn minut eller avlastande övningar för ryggen.
Har själv inte haft några problem med värmen men tycker ändå det är lite skönt när det har gått ner ngr grader på dagarna. Skönt att bada och simma.
Har även varit dålig att kika in i fb gruppen men har nog inte sett någpn bebis i gruppen. Får hoppas att alla stannar tillräckligt länge. Bra att ni tar oron på allvar även om det är omständligt att åka in. Blir förståss mycket tankar nät ni redan har fått en oviss prognos men finns förståss inget att göra nu. Hoppas du har fått lite ro och återhämtning under semestern. Fungerar det att göra stärkande övningar för bål, säte och ländrygg? Skönt om det fungerar, bara ngn minut eller avlastande övningar för ryggen.
Har själv inte haft några problem med värmen men tycker ändå det är lite skönt när det har gått ner ngr grader på dagarna. Skönt att bada och simma.
Har glömt att kika in här. Jag är i 30+1. Fick åderbråck runt v 26 i andra graviditeten. Denna gången kom det tidigt, säkert runt v 17. Drar på mig stödstrumpbyxorna varje dag. Vill helst inte gå utan dem, tycker det känns obehagligt annars. Har bara på höger ben, från ljumsken och 20 cm ner sen på vaden, insida skenben. Försöker vara duktig med att lägga mig med benen i högläge minst 2ggr under dagen. Bortsett från åderbråck mår jag fint. Rejält anfådd idag men annars ok. Haft/har foglossning men blev bättre efter besök hos osteopat i v 26.
Har en del att förbereda som har fått vänta, barnvag, babyskydd, ev bil eller andra bältesstolar, spjälsängen???? men det löser sig.