• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • GrodanS77
    Baconpie skrev 2021-06-14 18:55:18 följande:

Kom in för 48 timmar sen med värkar, kunde då se buktande hinna och öppen cervix, sen avtog värkarna och det har varit lugnt så planen var att sätta cerklage idag. En timme innan planerat operation började värkarna igen, väldigt intensivt. Fick göra UL i narkosrummet och de såg att cervix kortats betydligt och jag öppnat mig ännu mer. Pågående värkarbete, så tyvärr inget att göra. Har nu haft vattenavgång och kommer sannolikt föda ut vår lilla pojke under kvällen/natten.

Så fruktansvärt jobbigt! Jag beklagar verkligen! Finner inte riktigt ord!

Ta hand om! Kram!
  • GrodanS77
    E M A skrev 2021-06-14 21:55:38 följande:

Tack. Vi har fått en sämre prognos efter senaste besöket i fredags, då de fick se på MR att hålet i magen var större än de trodde först. Det är många mörka stunder, men försöker hålla hoppet uppe särskilt inför dottern på 6 år. Men nu läste jag precis om Baconpies fruktansvärda upplevelse just nu. Fy fan alltså.

Så tråkigt att diagnosen blev sämre! Hoppas och håller tummarna att det kommer gå bra ändå! Ovissheten förstår jag tär på er. Hoppas ni kan prata och stötta varandra!

Styrkekramar till er också!
  • Baconpie
    MaTik skrev 2021-06-15 08:54:15 följande:

Men så fruktansvärt Baconpie! Tänker på dig!

Tack. Vi har fått komma hem nu. Vi har fått ett fantastiskt omhändertagande i vården, men vi är förstås förkrossade.
  • E M A
    Baconpie skrev 2021-06-16 18:22:41 följande:

Tack. Vi har fått komma hem nu. Vi har fått ett fantastiskt omhändertagande i vården, men vi är förstås förkrossade.

Ni kommer att klara detta!! Men nu känns säkert livet som ett svart hål. Så orättvist och förfärligt. Jag skickar all styrka jag kan och mer!
  • Baconpie
    E M A skrev 2021-06-17 00:32:00 följande:

Ni kommer att klara detta!! Men nu känns säkert livet som ett svart hål. Så orättvist och förfärligt. Jag skickar all styrka jag kan och mer!

Stort tack <3 Behöver all styrka vi kan få.
  • GrodanS77

Hur går det för er alla i sommarvärmen? Själv trivs jag bäst inne med ac?n på tyvärr. Smälter bort om jag försöker vara ute med stödstrumpor på och utan svullnar fötterna så jag inte får plats i skorna. Har fått några schyssta skavsår

Är det någon av er som anmält er till baby-boxar och har tips på var det finns bra sånna? När jag väntade dottern så gjorde jag det men kommer i princip bara ihåg att en av ställena var apotek hjärtat.

• E M A
    GrodanS77 skrev 2021-07-06 15:29:20 följande:

Hur går det för er alla i sommarvärmen? Själv trivs jag bäst inne med ac?n på tyvärr. Smälter bort om jag försöker vara ute med stödstrumpor på och utan svullnar fötterna så jag inte får plats i skorna. Har fått några schyssta skavsår

Är det någon av er som anmält er till baby-boxar och har tips på var det finns bra sånna? När jag väntade dottern så gjorde jag det men kommer i princip bara ihåg att en av ställena var apotek hjärtat.

Jag är också väldigt varm! Denna badkruka har därför helt plötsligt varit i och badat i havet flera ggr redan! T.o.m. kvällsbad. Har jag inte gjort sen jag var 12:) och aldrig badat såhär tidigt på sommaren.

Känner att jag börjar svullna lite, men ingen bm jag har pratat med har nämnt stödstrumpor. Konstigt. Förra graviditeten fick jag ha det varje dag. Iofs kanske det berodde på att jag hade hyperemesis och var sängliggande varje dag?
  • GrodanS77
    E M A skrev 2021-07-06 18:17:33 följande:

Jag är också väldigt varm! Denna badkruka har därför helt plötsligt varit i och badat i havet flera ggr redan! T.o.m. kvällsbad. Har jag inte gjort sen jag var 12:) och aldrig badat såhär tidigt på sommaren.

Känner att jag börjar svullna lite, men ingen bm jag har pratat med har nämnt stödstrumpor. Konstigt. Förra graviditeten fick jag ha det varje dag. Iofs kanske det berodde på att jag hade hyperemesis och var sängliggande varje dag?

Låter skönt med bad. Jag har dock inte vågat ta mig till badstranden själv med dottern på 3 år. Maken har semester först nästa vecka. Dottern får plaska i badbalja här hemma i trädgården istället.

Jag dricker massor för annars blir jag alldeles matt. Det gör ju att jag springer och kissar heeela tiden känns det som. Svårt att ta sig nån stans då där det inte finns lättillgängliga toaletter. Nä, blir mest hemma just nu. Äventyren får vänta

Jag skulle tro att det var för att du var sängliggandes som du skulle ha stödstrumpor. Annars är det ju inget måste men kan vara skönt för att slippa ömma fötter och minska risken för åderbråck.
  • Violett93

Hej alla härliga mammor /blivande mammor som delar med sig av sina upplevelse.

Själv är det första gången för mig att vara med nån grupp och första barnet ????????

Beräknad 13Okt , mått ok vart & rest för nångång månad sen...

Men sens jag kom tbx till Sverige så har fått sån himla värme slag! Svettas som aldrig förr trots jag duschar konstant och håller mig till fläkten ! Så blir jag så himla varm ???? känns nästan som feber då ansiktet typ kokar ???????? är det någon mer so

Känner så eller har nån tips på vad jag kan göra !!???????? Väger nu ca 63kg knappt nåt på övriga kroppen förutom magen ????

Svar på tråden BF Oktober 2021