• comfortableberry

Pappa med kjol

Jag är en 35 årig pappa som ofta använder kjol. Min son vill också börja använda en kjol. Min fru tycker inte om detta och tillåter inte honom att ha det på sig. Borde jag försöka övertyga henne om att han kan ha på sig vad han vill eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 14:41
    Min son är 6 år
  • Svar på tråden Pappa med kjol
  • Xenia
    comfortableberry skrev 2021-01-28 14:15:31 följande:

Jag är en 35 årig pappa som ofta använder kjol. Min son vill också börja använda en kjol. Min fru tycker inte om detta och tillåter inte honom att ha det på sig. Borde jag försöka övertyga henne om att han kan ha på sig vad han vill eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 14:41
    Min son är 6 år
    När använder du kjol? Bara hemma eller ute på stan och rentav på jobbet?

Använder du det bara hemma, så låt sonen använda kjol hemma också.

Men har han inte använt kjol/klänning redan på dagis? Varför vill han ha kjol nu när andra pojkar slutar med det, för att inte bli retade av andra pojkar?

Eller är detta en trolltråd?
  • Anonym (Il)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-29 17:48:18 följande:

Könstillhörighet sitter inte i kläderna din outbildade potatis.

Menar du att alla skottar, balinerser, thailändare, saudiaraber med flera tappar snoppen och blir kvinnor för att de bär kilt eller kaftan?

Slår vad om att du också tror att rosa är en "tjejfärg"

Det handlar om att han blir sönder mobbad av killgänget med sådan klädsel. Därmed förlorar han sin könstillhörighet.
  • Drottningen1970
    Anonym (S) skrev 2021-01-29 17:01:14 följande:

Har du roligt eller...? Du kanske kan starta en egen fredagstråd där du vräker ur dig åt allt och alla.

Ja jag tyckte faktiskt ditt påstående om vad ordet exponera betyder var extremt roligt. Ännu roligare var att du antydde att du var lärare i svenska. Om det är sant är det givetvis mer skrämmande än roligt.

Nån ny tråd behövs inte. Denna duger gott. Men tack för förslaget
  • Anonym (Över knät)

Själv så småler jag åt alla profiler som kallar sig "Drottningen" eller "kungen"
    Dom vill ju ändå ha smisk när det kommer till kritan :)

• Anonym (XXX)

Nu tror jag att du är någon som skojar, men svarar ändå. Man ska akta sig för att bjuda mobbare i skolan på avvikande-drag, som de kan racka ner på. Det BORDE inte vara så. Jag tycker att man ska få klä sig som man vill och inte bli mobbad ändå. Men så ser inte verkligheten ut. Därför tycker jag att även du bör byta om till byxor, när du har ärende till skolan eller annat ställe där pojken träffar jämnåriga. 

• Anonym (Lyssna på mamman)

Jag tycker du skall lyssna på mamman. Kvinnor har en press på sig att vara som du är ideologiskt men att hon ändå står på sig, trots ditt och samhällets pådyvlingar bevisar att hon verkligen sätter barnet främst. En mamma känner sitt barn bättre än en pappa i kjol och borde få sista ordet här. Säger hon nej betyder det nej.

• Drottningen1970
    Anonym (Il) skrev 2021-01-29 18:29:01 följande:

Det handlar om att han blir sönder mobbad av killgänget med sådan klädsel. Därmed förlorar han sin könstillhörighet.

Man tappar knappast könstillhörighet för att man blir mobbad.
  • Anonym (Il)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-29 21:11:16 följande:

Jo, det gör du eftersom du inte kommer att fungera i manliga sammanhang. Då är du ingen man.
  • Anonym (Il)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-29 21:11:16 följande:

Jo, det gör du eftersom du inte kommer att fungera i manliga sammanhang. Då är du ingen man.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Il) skrev 2021-01-29 18:29:01 följande:
    Du tappar inte din könstillhöright, sluta använda ord du uppenbarligen inte förstår vad de betyder.
    Han är 6 år gammal, vilket "killgäng" pratar vi om? Barn som du uppfostrat? Uppfostrar du dina barn till att mobba?
Svar på tråden Pappa med kjol