• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Ledsen)
    Xenia skrev 2021-03-31 00:46:35 följande:

Men hur tänker du nu? Han skulle lämna den andra bara för att hon föder barn mot hans vilja och då skulle du ta emot honom med öppna armar?

Han har ju varit otrogen med henne flera gånger. Räcker inte det för att visa hur illojal och opålitlig han är, oavsett om han dumpar just den här kvinnan eller inte?

Jag förstår att det är svårt att lämna honom när ni varit ihop så länge. Men han är inte den du trodde. Han lovar och håller inte, han ljuger och bedrar.

Förlåter du honom igen så kommer han att vara otrogen igen. Han vet ju att han kommer undan med det.

Jag vet inte hur jag tänkte egentligen. Vet inte om jag klarat av att se honom ha barn med en annan. Eller ens att de skulle ha kontakt hade äcklat mig. Nu har han ju redan dragit till henne och verkar bara se henne och barnet så jag får försöka släppa och gå vidare trots att jag vet att jag kommer ha mycket svårt för detta. Är väldigt arg och ledsen på båda.
  • Anfield12

Det är okej att vara arg och ledsen och besviken, precis hur mycket som helst.

Det viktiga nu är att du kommer ihåg 1) att han är en ljugapa och att du inte kan lita på något han säger och 2) att du förtjänar bättre.

Lycka till, TS! <3

• Anonym (Ledsen)
    Anfield12 skrev 2021-03-31 07:49:06 följande:

Det är okej att vara arg och ledsen och besviken, precis hur mycket som helst.

Det viktiga nu är att du kommer ihåg 1) att han är en ljugapa och att du inte kan lita på något han säger och 2) att du förtjänar bättre.

Lycka till, TS! <3

Tack <3
  • Anonym (Lämna!)

Lämna honom idag. Han går under begreppet en gång otrogen alltid otrogen.

Han vet att du tar tillbaka honom oavsett och kan därmed fortsätta att vara med henne.

Ska du riskera att bli gravid med honom när han vilken dag som helst kan lämna dig för henne?

Kanske är rått skrivet men det finns ingen ljusning i den tunneln..

• molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-31 07:15:18 följande:
    Jo det är sant. Han åkte till den andra tjejen igår redan. Jag pratade med hans mamma i telefonen. Hon berättade att hon varit mycket arg på min man och flera gånger uppmanat honom att säga sanningen för att annars gör hon det. Han har tagit med sig den nya tjejen och hon har insett snabbt att de inte bara varit vänner och haft flera snack med honom om detta, även pappan.

Hon har också bekräftat att det inte är någon idé för mig och honom längre och hon hade precis fått reda på den andra kvinnans graviditet. Hon har sagt att jag får ringa henne när som helst vilket känns skönt. Så antar nu bara att vi behöver sälja vår bostad. Sedan kan vi ta det därifrån att lämna detta bakom oss. Antar att min man någonstans sörjer detta också att det blev som det blev med oss och att han nu behöver bli pappa väldigt oplanerat.

Det hjälpte mig att faktiskt stänga dörren genom att prata med hans mamma. Hon är så klok och snäll.

Vi har bra boende så jag kan säkert hitta någonting minst lika bra sen efter försäljningen. Just nu pendlar jag mellan sorg och ilska för att sedan vara helt lugn. Det är jättekonstigt.
    Jag hoppas att du inte låter honom komma tillbaka igen då. Annat än för att hämta sina saker.

Hon borde ha berättat för dig ändå när hon märkte att han inte gjorde det.
    Men jag förstår också att det var svårt för henne. Han är ju hennes son.
    Men bra att de åtminstone visat sitt missnöje för honom och försökt prata med honom.
    Och bra att du fortfarande har en fin kontakt med dem och kan prata med dem.
    Jag får nog hålla med om att det inte är någon idé att ni försöker igen.
    Han har ju redan fått flera chansen och visat att vad han går för.
    Han är en svag,vek och feg ursäkt till man som inte ens klarade av att berätta sanningen för dig på en gång.
    Du kommer att få det mycket bättre utan honom.
    Du kommer att träffa någon som verkligen älskar dig och sätter dig i första rummet.
    Han har just förlorat en bra tjej. Han är förloraren i det här. Tänk så.

Jag vet hur det kan kännas. Har själv varit i en liknade situation. Men i mitt fall så var det en av mina bästa vänner han bedrog mig med och lämnade mig för,
    Du är säkert fortfarande också i chock.
    Det går upp och ner i början.
    Men jag blev hjälpt av samtalsterapi och fina vänner och familj som jag kunde prata med.
    Idag är jag lyckligt gift med en underbar man som jag även har barn tillsammans med.
    Det kommer att gå bra för dig med.  Det lovar jag.
  • molly50
    Anonym (Lämna!) skrev 2021-03-31 08:13:40 följande:

Han vet att du tar tillbaka honom oavsett och kan därmed fortsätta att vara med henne.

Ska du riskera att bli gravid med honom när han vilken dag som helst kan lämna dig för henne?

TS har redan lämnat. Eller rättare sagt,svinet lämnade TS.
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-03-31 08:34:33 följande:

Jag hoppas att du inte låter honom komma tillbaka igen då. Annat än för att hämta sina saker.

Hon borde ha berättat för dig ändå när hon märkte att han inte gjorde det.

Men jag förstår också att det var svårt för henne. Han är ju hennes son.

Men bra att de åtminstone visat sitt missnöje för honom och försökt prata med honom.

Och bra att du fortfarande har en fin kontakt med dem och kan prata med dem.

Jag får nog hålla med om att det inte är någon idé att ni försöker igen.

Han har ju redan fått flera chansen och visat att vad han går för.

Han är en svag,vek och feg ursäkt till man som inte ens klarade av att berätta sanningen för dig på en gång.

Du kommer att få det mycket bättre utan honom.

Du kommer att träffa någon som verkligen älskar dig och sätter dig i första rummet.

Han har just förlorat en bra tjej. Han är förloraren i det här. Tänk så.

Jag vet hur det kan kännas. Har själv varit i en liknade situation. Men i mitt fall så var det en av mina bästa vänner han bedrog mig med och lämnade mig för,

Du är säkert fortfarande också i chock.

Det går upp och ner i början.

Men jag blev hjälpt av samtalsterapi och fina vänner och familj som jag kunde prata med.

Idag är jag lyckligt gift med en underbar man som jag även har barn tillsammans med.

Det kommer att gå bra för dig med.  Det lovar jag.

Men alltså fyyy vad hemskt. Vilka idiotier!! Vad underbart att höra att du istället hittade din man och fick barn. <3 Det förtjänar du! Blir glad av att läsa sådant! Tack för tipset, tror faktiskt att samtalsterapi kan vara någonting för mig också. Hade du det privat eller via vårdcentralen typ?
  • Gameofthrones

Lyssna och ta till dig, han vet att du är en toffel/svårt att sätta ner foten/köra över dig,/alldeles för snäll. 

Det är dags att ändra på det tycker jag. Ävn om det är svårt, det kommer en ny som är perfekt för dig. Men innan du träffar ngn kanske du borde prata med ngn du måste bygga upp din självkänsla och självförtroende. Du är känslomässigt förstörd. 

Ta ditt pick och pack ocg dra, Fixa flyttlådor släng ner hans jäkla grejer, ställ dem utanför eran dörr byt lås. Börja om ditt liv!

• molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-31 08:40:11 följande:
    Men alltså fyyy vad hemskt. Vilka idiotier!! Vad underbart att höra att du istället hittade din man och fick barn. <3 Det förtjänar du! Blir glad av att läsa sådant! Tack för tipset, tror faktiskt att samtalsterapi kan vara någonting för mig också. Hade du det privat eller via vårdcentralen typ?
    Ja,det var fruktansvärt tufft. Och jag fick också veta att andra visste om det utan att berätta. Det kändes som ett dubbelt svek-
    Två vänner var dock ärliga och berättade för mig.
    Tack! Ja,det känns skönt. Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas träffa någon igen. Hade svårt för att lita på folk. Men jag tog mig igenom det.

Det fanns en samtalsbyrå i stan där jag bodde då. Det gick under kommunen.
    Jag bara ringde dit och fick en tid.
    Kom ihåg att även du förtjänar det bästa! <3
  • Anonym (Hmm.................)
    Anonym (Lämna!) skrev 2021-03-31 08:13:40 följande:

Han har redan gjort slut med ts och är hos "nya" flickvännen nu.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn