• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Guldnovan
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 12:03:02 följande:

Tack så mycket vad söt du är. Alltså han skulle ha kommit hem men han är kvar där. Och vi skulle diskutera kring allt praktiskt men han säger att vi kan göra vad som är bäst för mig. Jag frågade om han ville ta ut skilsmässa och han sa att det är bäst medan vi tänker på hur vi vill göra. Han sa igen att han inte vill slösa min tid för han kommer behöva vara där nu. När jag frågar när han ska komma hem och prata sa han att vi kan titta på det nästa vecka...

Han har ju redan gått ut officiellt med sitt nya förhållande så rent krasst är ni separerade. Det är vad era vänner oxå ser. Nu är det endast formalia kvar. Lämna in ansökan själv och sen är det bara att bocka av alla måsten. Vi är många som gått igenom den proceduren och vet exakt vad du har framför dig. Många av oss har samtidigt barn med i bilden. Du kommer klara det här! Jag upprepar vad jag sagt tidigare; ditt bästa har inte hänt än!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-04-05 15:23:29 följande:
    Håller med. Sjukaste någonsin. Vad finns att fundera på? Han har gjort slut med ts för sin "nya" kvinna och har redan gjort det valet för flera år sen. Bra att hon blev gravid så att allt uppdagades, han är för feg för att själv ta tag i det. Nu kan ts gå vidare och slippa en kärlekslös "relation" utan framtid. Ts har chansen att träffa en ärlig och vettig man som bara vill ha henne.

Ts, när du har blivit lite starkare tycker jag att du bör ta bort honom på sociala medier.
    Jag tycker hon borde ta bort honom redan nu, det är nu, när hon är som svagast som han enklast kan manipulera hennes känslor. Ju mindre kontakt hon har med dioten medan hon läker desto bättre.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 12:03:02 följande:
    Tack så mycket vad söt du är. Alltså han skulle ha kommit hem men han är kvar där. Och vi skulle diskutera kring allt praktiskt men han säger att vi kan göra vad som är bäst för mig. Jag frågade om han ville ta ut skilsmässa och han sa att det är bäst medan vi tänker på hur vi vill göra. Han sa igen att han inte vill slösa min tid för han kommer behöva vara där nu. När jag frågar när han ska komma hem och prata sa han att vi kan titta på det nästa vecka...
    Men gösses....

Varför frågar du hela tiden honom vad HAN vill?
    Vad hännde med vad DU vill? Vad vill DU?
    Är det så du vill leva ditt liv? Hela tiden ränna runt efter honom oavsett vad han kan tänkas hitta på, utan egen vilja eller stolthet?

Var tog ditt självvärde vägen TS? Är det här allt du tycker du är värd?

Alltså, allvarligt, jag tycker du behöver prata med någon professionell för din självkänsla och självförtroende verkara vara söndersmulat.
  • Anonym (Kvinna 55)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-05 15:59:16 följande:

Men gösses....

Varför frågar du hela tiden honom vad HAN vill?

Vad hännde med vad DU vill? Vad vill DU?

Är det så du vill leva ditt liv? Hela tiden ränna runt efter honom oavsett vad han kan tänkas hitta på, utan egen vilja eller stolthet?

Var tog ditt självvärde vägen TS? Är det här allt du tycker du är värd?

Alltså, allvarligt, jag tycker du behöver prata med någon professionell för din självkänsla och självförtroende verkara vara söndersmulat.

Jaa..... Drygt 230 svar och hon håller kvar vid samma....
  • Anonym (Ledsen)

Menade alltså när han skulle komma hem för att ordna med allt praktiskt. Men jag ska imorgon när jag är tillbaka på jobbet själv skriva på skilsmässopapper och skicka in. Tänkte också på det här med papper kring lägenheten, om man ska sälja den. Ska kontakta en mäklare. Behöver ju också gå vidare med mitt liv nu. Ska gå och prata imorgon! Det känns som ett första steg på vägen.

• Anonym (oooo)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 16:26:28 följande:

Menade alltså när han skulle komma hem för att ordna med allt praktiskt. Men jag ska imorgon när jag är tillbaka på jobbet själv skriva på skilsmässopapper och skicka in. Tänkte också på det här med papper kring lägenheten, om man ska sälja den. Ska kontakta en mäklare. Behöver ju också gå vidare med mitt liv nu. Ska gå och prata imorgon! Det känns som ett första steg på vägen.

Bra! 
    Jag tänker att du ska inte sitta och vänta på att han ska behaga åka hem, utan du kan ligga steget före. Fixa allt du kan så mycket på det sättet du vill och sen när han dyker upp kan du presentera. Då kanske han går med på det mesta, eftersom du redan tänkt och han kanske blir lite ställd av att du är så handlingskraftig och löser saker utan honom. 
    Du kanske tom har börjat packa undan hans saker så när han kommer står det ett par lådor i hallen som han måste ta med sig. 

Egentligen tycker jag att DU ska tala om en dag/tid när det passar dig att han kommer, inte att han ska tala om för dig när det passar honom. 
  • Gameofthrones

Nej, du kan fixa det där praktiska. Du ska visa honom att du klarar dig utan honom plus det praktiska du säljer lgh han får pengarna det han har rätt till inte ett öre mer.

Du ska visa honom och för din skull att du klarar dig gott och väl. Du ska fixa allt utan honom. Han ska gå detta som brev på posten.

Jag tror att han tänker : "Hon Väntar på mig om det blir körigt här hemma. "

Visa var skåpet ska stå.

Visa att du menar allvar om han inte skriver på då får det bli delgivningsman. Ser till att han skriver på.
  • Gameofthrones

När du är klar med mäklaren och skilsmässoansökning. Skicka det i rekommenderat brev eller via mail. S du vet att det är mottaget spar kopior. Just in case.

Han ska veta att du menar allvar. Punkt slut.
  • Anonym (jaha)

Ja men då pratar man väl ändå bara om det praktiska och inte fråga honom vad han vill?

Vad han vill och tycker är totalt ointressant, han kan tycka vad han vill, det enda du behöver bry dig om är vad DU vill. Och jag ser att du sällan skriver vad du vill, vad du själv tycker om honom och allt han gjort. Allt du skriver om är vad han vill, vad han tycker, vad han känner , vad hans nya tjej tycker och vill och sen rättar du dig efter det....

Den ENDA intressanta frågan som egentligen betyder nåt är ... vad vill DU?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-04-05 16:41:08 följande:

Bra! 

Jag tänker att du ska inte sitta och vänta på att han ska behaga åka hem, utan du kan ligga steget före. Fixa allt du kan så mycket på det sättet du vill och sen när han dyker upp kan du presentera. Då kanske han går med på det mesta, eftersom du redan tänkt och han kanske blir lite ställd av att du är så handlingskraftig och löser saker utan honom. 

Du kanske tom har börjat packa undan hans saker så när han kommer står det ett par lådor i hallen som han måste ta med sig. 

Egentligen tycker jag att DU ska tala om en dag/tid när det passar dig att han kommer, inte att han ska tala om för dig när det passar honom. 

Det är sant faktiskt. Jag behöver inte anpassa mig efter honom hela tiden, vilket jag alltid gjort. Ska faktiskt plocka fram flyttkartonger från källaren ikväll.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn