Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran.
Jag kan börja med listan :)
Russin112: Bf 10/12
Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran.
Jag kan börja med listan :)
Russin112: Bf 10/12
Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?
Åh vad härligt! Jag förstår att du är nervös men förmodligen och förhoppningsvis ser allt bra ut. Vilken vecka och dag är du i på tisdag? :)
Jag har som sagt kub om 2 veckor och är såååå nervös jag med men oddsen är ju på vår sida:)
Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!
Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?
Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(
Stort grattis till bönan :) <3
gällande illamåendet är mitt enda tips ät,ät, ät och ät lite till! Mitt illamående har verkligen avtagit och börjar känna mig mindre gravid.
Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?
usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!
Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.
Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D
Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!
Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?
Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(
Tack :D ja, detdär med illamåendet är ju dubbelt, man vill ju så gärna känna symptom, men det ÄR så lamslående att vara konstant illamående. Försöker att aldrig bli hungrig, men har också svårt att få i mig mat så det är svårt att undvika hunger liksom. Lever på mackor typ, hahaSpännande!! Gör du nipt privat eller kör man det inom regionen där du bor? Här är det bara privat och svindyrt, så om det blir nåt sånt för min del så blir det nog bara kub då det är mycket billigare. Mest för att få se bönan då!!
Hej allihopa jag tänkte att vi kunde göra en uppdaterad lista med hur vi mår och viktiga datum:)
Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS!
Hakar på!
Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS
Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.
Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS
Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.
Javelina: vecka 16 (15+0), mår oroväckande bra sedan några veckor. NIPT utan avvikelser och väntar på datum för RUL.