Mäns rätt att avstå
Termen finns, like it or not.
Det finns många lagförslag som har ett namn innan det blivit en lag, ta t ex pandemilagen.
Skrev inte att du inte får vara med att diskutera heller, förstår faktiskt inte hur du läser? Promblem med läsförståelse kanske, du kan väl be någon att tolka åt dig? Så att det blir rätt, det är jättesvårt att föra ens ett samtal annars.
Ok, nej mannen ska inte stå som far.
Bestämmer man sig för att skaffa barn utan en pappa (även vid insemination) ska underhåll inte fås.
Att det endast ska gälla "pappor" är självklart då en kvinna som inte vill ha barnet helt sonika tar bort det.
Man får givetvis stå för sitt beslut även i framtiden, en abort går inte att återställa.
Du skrev "det man faktiskt diskuterar är", det är källan på det påståendet jag vill ha. Vem som diskuterar det som du påstår.
Så jag ska ha en källa på att vi diskuterar att pappor ska kunna frånsäga sig sitt faderskap, att de inte ska behöva vara försörjningsskydliga då, inte stå som fader i papperna och att inte ha rätt till att träffa sina barn i framtiden?
Det jag ville få fram var att vi inte diakuterar en princip bara utan en konkret lagstiftning som får praktiska ko sekvenser. En del av diakussionen blir ju då dessa praktiska konsekvenser.