Viktor1988 skrev 2021-05-16 16:56:39 följande:
Hej Verkligheten!
Satt på ett café och skrev förut blir lite mycket med alla runtomkring sig så nu ska jag försöka svara
1. Jag har två underbara pojkar och barnbarn 3 stycken 2 flickor och en pojk, mitt nicknamn visar ålder samt namn för min äldsta pojk
2. Nej inte vad jag vet iaf
3. Nja en gång var det nära men jag var ganska tydlig med att jag inte kommer att vara närvarande och det visade sig senare vara enbart en lögn för att förmodligen ha kvar mig så svaret på frågan blir nej
4. Absolut mest för barnets skull men det är redan så många som blir påtvingade föräldraskap som slutar olyckligt så jag tror att förslaget kan vara gynnsamt när allt räknas ihop
Blev du klokare knappast va....
Jag är som sagt inte ute efter att göra det svårare för någon speciellt inte för kvinnor men i det här fallet är mannen blottade och det kan vara en öppning mot mer jämlikhet i samhället.
Om du nu anser att så många blir påtvingade föräldraskap, varför lobbar du inte för bättre och fler preventivmedel för män, samt information till män om att även skydd vid sex kan resulterar i barn? Det är ju jämställdhet du vill uppnå, eller hur?
Varför vill du inte att män ska få samma rättigheter som kvinnor att skydda sig från graviditet?
Detta måste ju vara mycket bättre än att det ska födas en massa barn som inte har någon juridiks pappa, med alla de konsekvenser det innebär.
Och dessa konsekvenser har vissa skrivit om i tråden, men du väljer att ducka för dom. Jag menar, om man som du skriver att du ska lägga fram detta som ett förslag för ditt parti, då bör du väl ha hela bilden klar, dvs vara medveten om konsekvenserna och hur de ska lösas.
Om du inte kan svara på hur man ska lösa konsekvenserna, framstår ditt förslag bara som att du vill att män ska kunna knulla ansvarsfritt. Och det är ju så långt ifrån jämställdhet man kan komma.