Mäns rätt att avstå
Viktor1988 skrev 2021-05-16 16:56:39 följande:
Hej Verkligheten!Satt på ett café och skrev förut blir lite mycket med alla runtomkring sig så nu ska jag försöka svara
1. Jag har två underbara pojkar och barnbarn 3 stycken 2 flickor och en pojk, mitt nicknamn visar ålder samt namn för min äldsta pojk
2. Nej inte vad jag vet iaf
3. Nja en gång var det nära men jag var ganska tydlig med att jag inte kommer att vara närvarande och det visade sig senare vara enbart en lögn för att förmodligen ha kvar mig så svaret på frågan blir nej
4. Absolut mest för barnets skull men det är redan så många som blir påtvingade föräldraskap som slutar olyckligt så jag tror att förslaget kan vara gynnsamt när allt räknas ihop
Blev du klokare knappast va....
Jag är som sagt inte ute efter att göra det svårare för någon speciellt inte för kvinnor men i det här fallet är mannen blottade och det kan vara en öppning mot mer jämlikhet i samhället.
Men vi får väl se om du du dyker upp i andra trådar, och har barnbarn då också...
Men ändå intressant, att du tycker att dina barn inte ska behöva ta ansvar för sina sexliv om de inte vill. Hur kommer man fram till en sådan inställning? Alla jag känner lär sina barn, både pojkar och flickor, att skydda sig mot ofrivillig graviditet, och om det ändå händer, så tar man sitt ansvar. Men det tycker du alltså att dina barn inte ska behöva göra.
Håller dina barn med dig i detta?