Vi som försökt en längre tid - första barnet
Hej tjejer <3
Jag har tagit en lång paus, och sett att den här nya härliga tråden skapats :)
Tänkte jag uppdaterar vår situation igen; jag hade spolning den 3 juni, allt såg bra ut och läkaren sa att det såg ut som jag haft ägglossning redan. Iom att vi inte fick ha samlag innan spolning räknar jag inte den här månaden som ett försök, då vi bara hade sex 5 juni, vilket ju då är några dagar efter både ägglossning och spolning. Det enda läkaren noterade var att det var lite trögt att få in katetern, men det påverkar inte chansen att bli gravid tydligen.
Nästa uppföljning blir 19 juli, jag trodde att vi då skulle får börja IVF till nästa cykel, men på henne verkade det som att det är runt 3 månaders väntetid från då! Kan säga att jag gick hem och grät rejält. Herregud vilken bergochdalbana det är hela tiden! Känslostorm efter känslostorm :(
Igår fick vi meddelande om att våra vänner fått sitt första barn, som de fick på första försöket efter ett samlag! Jag har hela tiden tänkt "aja, men innan de får sitt barn så lär vi ju vara gravida iaf". Känns så jobbigt att man försökt och försökt hela någons graviditet :( min bästis väntar sitt andra barn i mitten på juli, lär ju inte vara gravid innan de får heller.
Jag lägger till mig BIM listan med mitt juli datum som blir vårt 10e försök.
RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)
Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)
Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF
Lisen91, BIM 12/6, 29 år (11:e försöket)
Idoh, BIM 13/6, 35 år, 9:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)
Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)
Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler)
Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)
Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)
Ericky, BIM 30/6, 33 år (11:e försöket och 1:a försöket efter MF)
Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)
Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel
Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)
MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)
BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)
Memestar, BIM 11/6, 29 år (10e försöket)
Längtartillvår, BIM 14/7, 35 år (10e försöket)