Vi som försökt en längre tid - första barnet
Kan bli oerhört trött på att det är jag som drar i att sexet ska bli av när det är kring äl. Och ibland känns det inte ens som att jag kan räkna med det, vilket oroar mig. Jag vill ju inte tvinga mig på min partner, utan att det ska vara en gemensam vilja att försöka kring äl så vi eventuellt kan få ett barn!?....
Igår så sov vi borta, dålig timing då det är kring äl nu, och jag vill ju inte missa chansen och vänta med sexet tills vi kommer hem när det var 2 dagar sen vi hade sex innan. Jag vill pricka in det där fönstret och även om det är lite mer obekvämt när man är någon annanstans så tänker jag inte låta det hindra..
Men igår sa min sambo att han inte var bekväm med att sex där, och sa att vi kan väl vänta, medan jag blir jätteledsen för blir jätteorolig att vi då ska missa det lilla äl-fönstret.. och då tycker han att jag ger honom skuldkänslor för att han inte ställer upp, vilket verkligen inte är meningen. Jag blir bara väldigt ledsen om det inte blir nåt. Speciellt nu när jag ska testa prog-kräm och var lite extra hoppfull denna månaden. Vill liksom göra allt lite extra "rätt"...
Det slutade med att han "gick med på" att ha sex. Men jag kände mig som ett svin. Ingen hade lust och jag hade gråtit...Usch va trött jag blir på detta ibland. Han stod för att ändå ha sex, och gav mig inte skuldkänslor för att jag "pushade" på nåt sätt, men kändes ändå fel. Fan för att man ska time:a ibland när alltid runtom inte alls passar...
Vi tjafsade om detta så mycket. Jag kände som att jag var den enda som ville försöka ens. Han har ett väldigt stressigt och jobbigt jobb så inte alltid lätt för honom att koppla av. Men tillslut så såg vi det här typ som en hushållssyssla (sexigt, I know) och det handlade inte längre om lust utan plikt. Vi bestämde att vi ligger varannan/ var tredje dag från att jag sa att det var dags och så hjälptes vi åt att få det överstökat.
Haha alltså det låter ju hemskt så som vi haft det, men det funkade för oss. Nu när vi påbörjat IVF så har vi haft en lång sex break och det har vart så skönt. Äntligen kan man börja vilja ha sex för sexets skull igen.
Du är inte ensam om att känna som du gör Soff