Vi som försökt en längre tid - första barnet
Min klinik nämnde inget om kosttillskott, förutom att jag skulle ta folsyra och dvitamin. Har inte tagit någon boost, utan tänkt att det är bättre att medicinerna får göra jobbet istället. Har inte velat äventyra något, inte för att jag tror en dvitamin boost skulle kicka igång ägglossning när jag tog medicin för att inte ägglossa, men man vet ju aldrig. Men är nog säkrast att fråga läkarna om du är orolig :)
Ja det känns så kul att ha ett litet embryo i mig just nu. Det här är det närmsta gravid jag någonsin varit. Läste någon som skrev att efter insättning så är man PUPO (pregnant until proven otherwise) och så beter jag mig här hemma nu:) äter inte opastöriserade produkter, chark etc. Vi fick bara en till frysen, de andra klarade sig tyvärr inte. Men jag är ändå så glad att vi fick 1 till frysen.
Okej, min klinik sa bara folsyra, men jag har ätit lite annat också hittills som t.ex. D-vitamin som du nämner men känner att jag kanske inte vågar boosta när jag gör IVF av rädsla att det ska vara mitt fel om det inte går vägen. Som du säger, det bästa är väl att jag frågar läkaren :)
Åååh jag kan bara föreställa mig det, och jag tycker att det där PUPO var så fint! Skönt att veta att det ändå finns ett embryo i frysen även om ni såklart hade önskat fler, men vi håller tummarna att den lilla i magen klarar sig hela vägen! <3