• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Idoh skrev 2021-09-23 11:21:47 följande:

Hej alla!

Jag skriver sällan men läser nästan varje dag. Blir så tydligt vilken otroligt tålamodsprövande process som alla går igenom. Och oviss, vilket nästan är det svåraste av allt! Känns speciellt att skriva det jag tänkt skriva, eftersom det senaste året varit väldigt tufft med alla försök och besöken på klinik. Det här var ju sista försöket innan remiss skulle skrivas till ivf. Har varit SÅ inställd på ivf och tackat nej till jobb osv. Så imorse testade jag som vanligt tidigt, BIM -3. Nåt dök upp, precis när jag tänkte slänga bort det. Känns sjukt, och jag tänker mest på hur mycket som kan gå fel. Men samtidigt, det är väl så här det börjar?

Wow! Det är sånt här som inger hopp. Grattis!! 
  • Soff

Åh va tråkigt Vickan :(( <3 har själv haft några gånger när kroppen beter sig helt annorlunda och man bygger upp så himla mycket hopp... och då faller man så mycket hårdare :( Kramar till dig!!! 

Vickan31 skrev 2021-09-24 09:51:52 följande:

Min mens kom igår, som en klocka, så jag uppdaterar listan. Lite extra ledsen då jag trodde att jag hade en nidblödning/implantationsblödning en vecka eftre ÄL och lite annorlunda symptom än jag brukar, men ja, vad ska man säga?

NatMar005 PLUSSAT

Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

Mimmi44, BIM 25/9, 26 år (ca 18e försöket)

Hellow0rld, BIM 29/9, 29 år (16:e försöket)

Carina82, BIM 30/9, 38 år (12e försöket, pågående utredning)

Soff, BIM 4/10, 33 år (19:e försöket)

Mirabilis89, BIM 10/10, 32 år (16:e försöket).

Janni91, BIM 14/10, 30 år (16:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

Vickan31, BIM 21/10, 32 år (17:e försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)

Längtartillvår, BIM 27/10, 36 år ( första IVF försöket)

RH93, BIM 2/11, 28 år (15:e försöket)

• Soff
    Msofie skrev 2021-09-26 19:43:59 följande:

Då var vi på dagen innan äggplock! Tog Otrivelle, den sista sprutan igår prick 20.00. Gud vad det känns i äggstockarna nu. Imorgon ska vi vara på kliniken 07.40.

Helt ärligt, förra plocket var den värsta smärtan jag har upplevt. Men samtidigt vet jag ju om att jag klarade av det och överlevde. Finns en trygghet i att veta hur det kommer vara, men ja nu vet jag ju hur ont det kan göra.

Var på VUL i fredags som visade 11 ägg, så hoppas på det. Vi fick ut 10 blåsor vid förra plocket, med 9 ägg i.

Spännande! Hoppas det inte gör lika ont imorn! <3..jag håller verkligen tummarna för det. Men skönt ändå att du funnit en viss trygghet i det hela.

Känns ju obehagligt att det ska göra så ont :/ blir lite orolig inför min kommande ivf >< eftersom min spolning gjorde så ont att jag knappt klarade av det, så är jag nervös inför äggplock. 

Får jag fråga, hur kommer det sig att inga ägg frystes in och används från ditt förra plock? men jag kanske inte har förstått processen rätt >< <3 

• Soff
    apan95 skrev 2021-09-26 20:06:59 följande:

Hej <3

Tog en liten paus härifrån men har varit inne och läst lite. Såg att Idoh hade plussat! Stort grattis vad roligt :)

Såg även att du Vickan31 fått mensen igen efter en månad med extra hopp, så fruktansvärt. Exakt så kände jag förra månaden efter FET :(

Var på VUL i fredags (CD 10) och fick en positiv chock då de redan fanns en ledande äggblåsa på 16 mm, förra månaden på VUL dag 10 var den på endast 10mm så verkar ha reagerat bättre på letrozol denna gången eller om det endast är en slump. Men förhoppningsvis innebär detta att ägglossningen är på G nu i veckan och 6 dagar efter positivt LH-test blir det återföring igen.

Känner mig laddad och väldigt hoppfull igen, på gott och ont. tror verkligen det är viktigt att gräva ner sig och sörja för att kunna bli så glad och hoppfull igen.

Ny vecka och nya tag, tur att tiden går så fort som den gör. Kram tjejer <3

Håller tummarna för dig! <3 låter ju jättepositivt! <3 

Kram! 

• Soff
    Msofie skrev 2021-09-26 22:35:35 följande:
    Jag ska också säga att jag har väldigt låg smärttröskel! Svimmade nästan av min äggledarspolning. Men vet du vad? Jag klarade det, och jag klarade av förra äggplocket. Det kommer kanske suga, men du kommer klara det med.

Vi fick 4 befruktade embryon, ett återinfördes på dag 3. Vi fick sedan veta att ingen klarade sig så långt som till frys. Upplever att många får till frysen, så vill upplysa er alla här och med nu att det inte alltid blir så. Så kanske ni inte blir lika chockade som vi blev.

Suck, skrev ett jättelångt inlägg till dig, och så hakade sig sidan.. orkar inte skriva om det...  men kontentan; min smärttröskel är nog ganska hög, men spolningen klarade jag knappt av. Verkar vara extremt individuellt, vissa känner ju det knappt. På mig misslyckades första försöket så hon fick gå in med någon slags tång och göra om det. Blodbad. Hemskt. Hursom, mycket att oroa sig över i detta... att inga ägg går till frysen.. att det ska göra ont etc... men men, man får bara som vanligt vänta snällt och hoppas på det bästa. För oss alla. Tack iallafall för att du berättar <3 när man vet så slipper man iallafall fler chocker... även om man såklart skulle bli besviken och ledsen. 

Såg att du fått äggplocket överstökat, skönt!! Ja unna dig chips och bara chilla nu!! <3  Så håller jag tummarna. 

• Soff
    apan95 skrev 2021-09-27 14:49:04 följande:

Denna glada gubben möttes jag av i morse måndag morgon och kände att en bättre start på veckan kan man inte få va? mejlade kliniken och fått en tid för återföring nu på lördag. Känner mig otroligt pepp och taggad och hoppas att det ska gå bättre denna gången <3 min sambo kan även följa med denna gång vilken känns ännu mer på riktigt på något sätt haha! VAMOS! <3

Wiii <3 
  • Soff
    Msofie skrev 2021-09-27 21:31:27 följande:
    För mig dock var nog nästan spolningen värre än plocket, så överlevde du det kommer du definitivt klara plocket! Man är starkare än vad man tror. Och det enda sättet ut, är igenom. Behöver du någon att prata med när du går in i protokollet finns jag och vi här varje fall, tack för din pepp!
    Det var skönt att höra<3 jo precis. Och vad gör man inte för att nå sitt mål att få en liten. Tack va du e gullig <3 
  • Soff
    SoHo84 skrev 2021-09-29 11:38:14 följande:

Länge sedan jag skrev något och även länge sedan jag läst i tråden. Har liksom inte orkat. Och ny är jag på det mörkaste stället på länge. Igår var vi på sjukhuset och träffade läkaren igen. Vår remiss från kliniken har skickats tillbaka. Vi får ingen IVF. Pga att jag blev sjukskriven i våras. Stor del av mitt mående var ju just pga barnlöshet, ovissheten och så. Ja ni vet vad jag menar.. hela sommaren har jag väntat på att höra något, men inte fått veta ett dugg. Har sett att jag fått recept på sprutor och så så jag trodde det var på gång. Och så kommer dråpslaget. Dom vill ha ny remiss när jag mår bättre! Jag hörde knappt ett ord av vad läkaren sa efter han meddelat att det inte blir nåt nu. Lyckades uppfatta att han tänker skicka ny, men jag tror knte det går vägen. Han upplyste även om att när jag fyller 40 så avbryts allt. Det är inte allt för länge bort! Nu väntar jag på bim som borde vara den 10e. Har däremot inget stort hopp att det blev något. Hela denna situation börjar tära otroligt på både mig o min sambo. Jag förstår inte heller hur jag ska kunna må bättre av att INTE få hjälp, när det är barnlösheten som gör att jag mår dåligt.

Alltså detta låter ju helt vansinne!! SÅ ledsen för din skull. FY FAN va orättvist livet är. Vet inte vad jag mer vad jag ska säga än och ge dig en stor virtuell kram.
  • Soff

Idag pratade jag med dom på reproduktionsmedicin angående vår ivf, då dom skulle ha möte förra veckan om vi ska få tillgång till vårdval, eller om vi blir tvungna att göra ivf:en hos dom pga min (ofarliga) njursjukdom. Vi hoppades ju på att få välja och slippa åka till Huddinge. Men återigen så säger dom att dom gjort bedömningen att vi måste komma till dom. Så nu är det väl helt utom vår kontroll. Det i sig känns jobbigt. Men det värsta är, när jag frågade om när vi kan börja, så sa hon att vi förmodligen inte hinner komma igång i år.

Detta gjorde mig helt förkrossad. Innan sommaren var jag ju inställd på sep-okt. Sen var jag inställd på okt-dec. Och nu så säger hon detta, med 0 värme i rösten. Jag har gråtit hela förmiddagen och kämpar tillbaka tårarna på jobbet idag. Känns fruktansvärt att ?vara i klorna? i ett system vi inte kan påverka. Önskar så att jag hade kapital för att gå och göra detta privat istället, så vi kunde komma igång, och slippa hela den där skiten! Är så trött, ledsen och frustrerad. 

Jag har bokat tid hos Her care nu och för att se om jag iallafall kan få hjälp med hormonbalans, ifall jag har det, vilket jag misstänker. Så hoppas jag bara på att det kan göra något för oss. Men allt känns så himla mörkt just nu. Vet inte hur jag ska ta mig igenom denna dagen på jobbet. Är helt slut. Men var borta en hel vecka för ett tag sedan pga förkylning och känner att jag inte orkar ta konsekvensen av att vara borta mer just nu. 

• Soff

Tack alla fina för så fint stöd från djupet av mitt hjärta <3 <3 <3 uppskattar det så enormt mycket!! <3 ja man kan alltid hoppas att det dyker upp en tidigare ivf-tid, men räknar inte med nåt. Tycker bara det är konstigt och dåligt att man inte kan få veta ens på ett ungefär när man kan få komma igång. Dom borde väl ha bokningar framför sig och se vad det finns lediga tider. Även om det är långt fram så vill man ju veta. Ovissheten är bland det jobbigaste. 

Det dök iallafall upp en tidigare tid på Her Care (från början var det i slutet på oktober) redan på Tisdag, så det är skönt att få komma dit snabbt och påbörja detta, och se om det finns en obalans som behövs "fixas till". Jag tog blodprov idag där massa parametrar ingår, inför besöket. Så blir spännande och se vad dom säger på Tisdag. 

Kramar <3 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet