• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

apan95 skrev 2021-10-10 12:54:21 följande:

TUSEN TACK alla fina tjejer <3 glad att jag kan inge hopp till er och det var precis det jag behövde med. Nu ska jag bara försöka smälta allt detta. Testdag är 16/10 så nästan en vecka kvar! Kram <3

Men wow!! så starka plus så tidigt!!!! <3 fantastiskt!!!! 

Har tänkt både på dig och Msofie idag och känt att jag verkligen blivit glad inombords för er! Och det inger också hopp för mig och alla andra här som ska börja med ivf <3 Är verkligen så himla härligt att läsa att ni båda fick plus!! <3

• Soff
    Längtartillvår skrev 2021-10-10 15:51:33 följande:

Så himla kul att läsa om lite plus i tråden, att se att IVF verkligen funkar för oss som försökt en längre tid :)

Jag är ju mitt upp i IVF just nu. Tar bemfola 225 och menopur 150 på kvällarna, och cetrotide 0.25mg på morgnarna. Blodprov och scan varannan dag. Har bett om utskrift hur tillväxten på äggen ser ut varje gång, så kul att kunna se vad som händer inuti kroppen. För ska jag vara ärlig så känner jag inte av mycket. Magen är lite uppsvälld annars ingenting typ.

På måndag ska jag på scan och blodprov igen, verkar som jag ska ta min trigger spruta Gonasi på måndag och äggplock på onsdag.

Hoppas jag kan komma med lika bra besked som msofie och apan om några veckor.

Eller hur!?? Så himla goda nyheter <3 

Jag hoppas verkligen att det blir positiva nyheter för dig också snart <3 

• Soff
    Ericky skrev 2021-10-10 18:13:37 följande:

Hej på er,

Vi börjar bli några som plussat nu från tråden här <3 6 stycken får jag oss till hittills :)

Vore så himla roligt att få följas åt i en gemensam FB-grupp med de härifrån som vill <3

Har skapat en privat grupp på FB med hittills 2 medlemmar. Jag och Emmalucy. Hoppas att ni som plussat, och ni som kommer att plussa snart, vill ansluta <3

Precis som innan fortsätter jag följa er här i väntan på fler plus <3

Länk till gruppen:

www.facebook.com/groups/282399060413225/

Får jag ett plus någon gång framöver så går jag gärna med <3 skulle liksom kännas lite sorgligt att bara "lämna er" efter att man lyckats liksom. Känns fint att vi kan följa varandra hela denna resan <3 ni som förstår vad det innebär att kämpa med detta. 
  • Soff
    Längtartillvår skrev 2021-10-10 22:48:14 följande:
    Tack <3 hoppas samma för dig och att krämen funkar så du slipper ivf!
    Tack <3 <3 <3 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-10-11 10:14:41 följande:

STORT GRATTIS Msofie och apan95, vilken lycka <33

En fråga till er som gör ivf, vad räknas som ett försök? Glömt att fråga kliniken det! Är det allt vad som innebär 1 äggplock och EN återföring, eller ingår även eventuella återföringar om man fått några till frysen till samma försök?

Som jag förstått så är 1 försök= 1 äggplock, vilket alltså kan innebära att 1 försök blir flera återföringar beroende på om man får ägg till frys 
  • Soff
    Msofie skrev 2021-10-12 21:20:53 följande:
    Men oj, vad sjukt. Vill absolut inte vara en party pooper, men du kan inte vänta någon vecka med att avboka den kanske? Om det känns rätt, såklart!
    Tänkte samma sak, skulle också vänta lite bara för säkerhetsskull <3 det skadar ju inte liksom.. <3 
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-10-15 08:59:43 följande:

Igår hade vi första besöket angående IVF på den nya kliniken vi valt (kommer inte ihåg om jag sagt vilken det blev eller om någon tycker att det är dumt om man pekar på en viss klinik?) och det var en väldigt positiv upplevelse där både läkare och barnmorska var sååå varma och omtänksamma och fina! Läkaren hade inför besöket gått igenom vår journal med de undersökningar och prover vi gjort på den första kliniken och så gick läkaren idag igenom med oss hur hela IVF-processen funkar, ställde frågor och lät oss ställa frågor och ventilera tankar och känslor. Det kändes verkligen som att hon tog sig tid och genuint engagerade sig. Sen kollade hon lite på min livmoder och äggstockar (allt såg bra ut) och skrev recept för alla sprutor innan vi fick träffa barnmorskan som gick igenom vilka doser och dagar som gäller för sprutorna samt att vi fick testa på varsin "stressboll" hur man använder sprutorna. Vi vet inte än exakt när vi får börja med IVF, men när nästa mens kommer så ska jag ringa och då kollar de om det klaffar så de kan klämma in mig den cykeln eller om vi behöver vänta en månad till. Kändes jättebra med den här kliniken, är så glad att vi bytte, och jag har även berättat för min chef nu direkt efter läkartiden om vad som händer och hon gav också väldigt fin respons och sa att hon var så glad att jag berättade. Så vi kaaanske snart är igång med första IVF-behandlingen, vågar inte hoppas för mycket på nästa cykel, men det känns ändå pirrigt och jobbigt och spännande på samma gång!

Va fint att ni fick så bra bemötande <3 det är så viktigt!!! Förstår att det är blandade känslor när du inte vet när du får börja, men va SPÄNNANDE ändå! Snart så!! <3 
  • Soff

Idag var jag och hämtade ut min progesteronkräm! Är på CD10 idag och ska börja med den CD16 efter äl. Kan inte låta bli att känna mig glad och hoppfull denna cykel. Blir det inget så är det så..men känns verkligen så himla skönt att få hjälp med det där och på nåt sätt (förhoppningsvis) komma framåt.. Trevlig helg till er alla <3 

• Soff
    Längtartillvår skrev 2021-10-16 00:28:34 följande:
    Hej, vad kul att få testa något nytt, hoppas verkligen att det funkar! Håller tummar och tår. Håll oss uppdaterade om hur det går. Hur/var/hur ofta tar man krämen?

Tack så hjärtligt! <3 Absolut, det ska jag göra <3 Jag kommer få ta 1 kryddmått 2 gånger om dagen. 

apan95 skrev 2021-10-16 08:30:58 följande:
    Åh. stort lycka till vännen <3 håller tummarna!! skönt me lite nytt hopp!
    Åh tack <3 verkligen, det behövs <3 
  • Soff
    El1995 skrev 2021-10-18 23:26:04 följande:

Hej kloka människor! Gravid eller ej?

Oregelbunden mens pga slutade med minipiller i juli/augusti.  Haft kanske 2 menstruationer.

Senast mensen var 23 september(första dagen). Hade typ vanlig mens!

Samlag med sambon !!16 september!!

Visade plus på stickan 6 oktober.??!!!

Bekräftat av bm och besökt gyn pga mensvärk i livmodern.

Gjort väldigt ont i vänstra äggstock.

Massa mensvärk i nedre delen av magen. Ont i ländryggen.

Hcg test taget flera gånger.

Hcg första gången- 200

Hcg andra gången- 150

Hcg tredje gången - 250

Bm tror utomkvedshavandeskap MEN fick även (tror det) nidblödning i lördags(17okt)!!!

Blodigt LITE LITE (torkar på papper, ser lite blod) haft så sedan första pluset.

Gravid??

Tankar någon??

Hej! Inte att förringa detta på nåt sätt men detta är en grupp för människor som har försökt få sitt första barn under en lång tid, så känns inte som inlägget riktigt hör hemma här om jag förstår ditt inlägg rätt. 

Vill inte verka otrevlig på något sätt, men vänd dig hellre till en grupp som är inriktad för ditt ändamål.

Lycka till! Och hoppas nu att det är en graviditet, och inget utomkved. 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet