Carina82 skrev 2022-05-26 10:52:11 följande:
Ericky! Vilket hemskt år ni haft, beklagar verkligen allt som hänt
Att ni ens står upp är imponerande, ännu mer imponerande att ni orkar hålla i allt som är ivf
Jobbigt att vara tvungen att vänta till hösten, men på ett sätt kanske ni behöver några månader av solsken och sommarsemester. Inte för att det kanske spelar roll för ivf'andet, men det låter välbehövligt för själen
Kram!
(PS egentligen är det sjukt att jag säger så där om ledigheten när jag själv är i full panik över sommarstängningen, men är ju alltid lättare att säga till andra hur dom kan tänka
)
MrsXy skrev 2022-05-25 20:32:57 följande:
Hej !
Vill gärna också hoppa in här...
Började försöka sommaren 2019, hade sedan 2020 ett halvårs coronapaus... Under senaste året varit gravid 3 ggr, Ma i v. 12 som visades på KUB, sent missfall i v. 18 i julas pga infektion, ett helt friskt barn, helt fruktansvärt, och ett superdupertidigt missfall i v. 5 nu i april....
Vi hade jättesvårt att bli gravida först, funderade på IVF. Men nu verkar inte det vara problemet längre utan snarare att behålla.
Denna kampen är bland det absolut värsta jag varit med om, förutom sjukdom inom familjen... Det tär på en så så så så så mycket. Vill gärna följas åt och få och ge stöd och pepp i denna tunga kamp !
Välkommen hit, usch vad ni har fått igenom- beklagar verkligen
Har ni nån plan framöver? Jag tänker att det låter som att ni borde få hjälp med missfallsutredning eller liknande
Tack för att du säger så, ibland känner man sig lite galen. Är hemma själv den här helgen och får absolut inte ha ägglossning på söndag eller måndag (Cd13), isf blir hela cykeln inställd och vi måste vänta till efter sommaren. Om jag säger så här, det är LITE svårt att hantera hjärnspökena
Hoppas du och flingan mår bra, din resa ger mig verkligen hopp
Åh herregud, förstår verkligen stressen av det.. hade känt precis som du! Jag kan bara hålla tummarna att det inte blir så, så ni slipper vänta till efter sommaren!! Som att ni inte väntat tillräckligt liksom!?... Ja, vad säger man, det är verkligen en kamp.
Jag är glad att min resa ger dig hopp <3 Allt känns bra iallafall <3 Det jag känner av är att jag är hungrig konstant men nästan all mat tycker jag är motbjudande haha! Det enda jag kom på idag som jag kunde äta var våfflor, pannkakor och blåbärspaj, så jag köpte allting på en gång haha!
Kramar <3