• Vickan31

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Soff skrev 2022-05-11 11:00:25 följande:
    Tack fina Vickan <3 !! Blir alldeles rörd av dina ord <3 Ja uppenbarligen vet man verkligen inte överhuvudtaget om det tagit sig eller inte! För det kändes verkligen helt kört! Hade mensvärk och bruna flytningar som innan mens, och jag hade redan börjat ställa in mig på att återföra mitt frysta embryo. Inte klokt detta! Jag är så lycklig så det finns inte <3 <3 <3 Och jag är så glad att jag kan ge andra hopp också <3 Jag vet hur värdefullt det har varit för mig i mina mörka stunder. JA!! ÄNTLIGEN!!! <3 <3 <3 Jag är så spänd på denna resa!!!! <3 <3 <3 
    Det är det som är så häftigt men också frustrerande med dessa symptom att de är så lika så det är svårt att veta förrän man verkligen testat om de beror på mens, mediciner eller graviditet. Och i ditt fall berodde symptomen på bästa möjliga orsak!! Hjärta Efter all denna väntan och längtan och tårar och smärta blev det äntligen ett efterlängtat plus och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska gå bra! Jag förstår att det måste kännas overkligt men jag hoppas att ni kan glädjas och fira det här glada beskedet och få dela med er av denna lyckliga nyheter till era nära och kära Hjärta P.S. Jag vet inte vart frågetecknen i min text kom ifrån, haha, jag tror att jag gjorde något annat tecken typ ett streck så du vet! Glad
  • Vickan31
    Mirabilis89 skrev 2022-05-11 20:35:51 följande:

Här har vi varit på nybesök inför IVF i dag med en himla
    bra och saklig läkare. Vi har möjlighet att köra igång om 2 veckor redan, men då det inte är något ?fel? på vare sig mig eller min sambo har vi valt att vänta och köra igång i början av augusti i stället.

Det känns bra att ge oss sommaren själva, en bra semester och köra igång direkt efter det i stället, fulla av energi och utvilade efter semester osv. Borde ju någonstans vara optimalt tänker jag. Skrattande

Rent teoretiskt har vi ju inget problem att bli gravida, så det är lite skönt på något vis att ha några månader på oss att verkligen försöka järnet Oskyldig

Och ja, stimuleringen om två veckor hade hamnat mitt i en intensiv tränings- och tävlingsperiod jag har planerat med min häst, och det är jag i ärlighetens namn inte skitsugen på att ställa in, inte minst då jag inte har lust att ställa av honom igen då han just är igång efter en vurpa i hagen en månad sen. Och försöka hitta någon bra snabbt som kan rida honom de veckorna jag inte får? Nää det blir för stressigt.

Det här blir bäst för oss. Vi får smälta allt och vara i topptrim när augusti kommer sen! 

Vad skönt att ni fick tid för nybesök så snabbt ändå! Och som du säger finns det ju flera fördelar med få ge er själva sommaren för egna besök, träning och tävling med hästen och annat avkopplande och roligt Glad Håller tummarna för att det ska gå bra med ivf om ni behöver starta det i augusti, men jag hoppas såklart mest på att ni ska plussa under sommaren Hjärta
  • Vickan31
    Soff skrev 2022-05-13 07:29:36 följande:
    Officiell testdag idag och jag har varit så nervös!! men tydligare än såhär blir det väl inte?!! <3!!!!!!!!
    Jag blir så otroligt glad - officiell testdag och så fina plus!! Som sagt, jag är så obeskrivligt glad för din skull Soff! HjärtaHjärtaHjärta
  • Vickan31
    Soff skrev 2022-06-08 17:43:04 följande:

Hej alla fina <3 Är nu i vecka 9 (8+2) och har varit på första ultraljudet! Allt såg fint ut<3 helt otroligt att se ett litet hjärta slå <3 så otroligt overkligt, men samtidigt mer verkligt när man ser att det faktiskt är ett litet liv därinne!! Så lättad och lycklig <3 

Sååå underbart Soff, tänk så länge du väntat på den här dagen att du skulle få se din bebis på ultraljud för första gången! Hjärta Hur mår du nu? Känner du av några symptom? Jag är så himla glad för din skull!
    Carina82 skrev 2022-06-08 17:58:14 följande:
    Åååh vad glad jag blir, skönt att det såg bra ut Hjärta Här hade vi insättning igår så nu blir det några veckor av överanalysering och nojande Flört

Vad spännande med insättning igår Carina, nu håller vi tummarna SÅ hårt! Hjärta
  • Vickan31
    Mirabilis89 skrev 2022-08-08 06:46:10 följande:

Försöker kicka liv i den här tråden igen.

Hur går det för er alla? Glad

Här har vi påbörjat stimuleringen inför vår första IVF, är så peppad! Har Gonal F med en dos på 250, sen tillägg med Fyremadel på onsdag på stimuleringsdag 5. Jag har inget problem alls med nålar sen innan, men blev ändå förvånad över hur lite nålen känns, lite snopet nästan hehe. Jag kan sätta akupunkturnålar på mig själv, och tycker den känns ännu mindre än det. 

Första UL på torsdag, hoppas det räcker med det och att kroppen svarar som det ska så att det inte blir en allt för lång stimulering.

Hej och vad roligt att du skriver här, jag har inte varit in och kikat på ett tag så jag såg det först nu dock! Så spännande med första IVF:en! Glad Du och jag har ju följts åt (och är i samma ålder om jag minns rätt) då vi startade våra aktiva försök ungefär samtidigt, så det är fint att få en uppdatering från dig Hjärta Hur har det gått för dig och vad var din upplevelse av IVF? Jag gjorde ju en IVF förra året med mitt ex och hade en väldigt positiv upplevelse, än om det inte blev något plus.

Jag vet inte om du kommer ihåg det (jag förväntar mig inte det eftersom det var längesen nu och tråden varit lite inaktiv de senaste månaderna) men jag och mitt ex gick ju skilda vägar och nu har jag flyttat till min hemstad och blivit sambo med min "nya" pojkvän. Vi har faktiskt börjat försöka bli gravida och jag fick mens nu i veckan efter vårt andra misslyckade försök. Vi är alltså bara i startgroparna, men det känns inte som försök nr 2 för mig utan snarare nr 22 eftersom jag och mitt ex försökte i två år utan ett enda plus (det bagaget och alla känslorna kommer jag inte ifrån, även om jag vet att med ny partner är det såklart nya förutsättningar). Under utredningen förra året sa de att jag har en blockerad äggledare, så jag är inne på att kolla upp det igen så snart som möjligt hur det ser ut nu, även om jag och min nya kille inte försökt så länge än. 

Hur går det för er andra? Glad
  • Vickan31
    apan95 skrev 2022-08-26 08:10:16 följande:

gud va roligt att få läsa från dig Vickan ! Underbart att höra goda nyheter och hoppas att de snart tar sig för eran del på ett eller annat sätt! Hjärta

ligger här jämte min snart 3 månader gamla dotter estelle och känner att ja, livet har verkligen fått sin mening Hjärta

hoppas få läsa fler goda nyheter från dig framöver! 

Åååh efterlängtade lilla Estelle, vilken lycka! Hjärta Det värmer verkligen att få den här uppdateringen, och att veta att efter all er väntan och längtan så är hon äntligen här! Så fint att få höra ifrån dig och tack också för dina ord, det gör mig jätteglad! Hjärta 
  • Vickan31
    Soff skrev 2022-08-26 16:06:40 följande:

Hej på er i tråden! <3 Det var länge sen! 

Hur går det för dig Mirabilis med ditt ivf-försök? <3 Jag tyckte sprutorna var en baggis jag med. Det värsta var det psykiska kring hopp och förtvivlan.. kommer dom få ut några ägg?... hur många kommer dom få ut? Kommer några klara sig till frysen?... kommer någon klara sig alls?... Och efter återföring är den där väntan brutal... Jag hoppas det gått bra för dig <3

Hoppas också för dig Vickan att det går vägen för er snart <3 förstår att allt det du har i bagaget påverkar dig! 

Jag gick in i vecka 20 denna veckan och var på RUL igår. Vi fick veta att vi väntar en liten pojke <3 Allt känns fortfarande så fruktansvärt overkligt. För er som inte vet vem jag är så startade jag denna tråden. Jag och min sambo kämpade i 2 år innan vi fick vårt plus, på 2:a ivf-försöket. Vi hade inte fått ett endaste plus under denna tiden, så känslan när det andra strecket dök upp är totalt obeskrivlig. Jag är så enormt tacksam. Jag hoppas ingen blir triggad eller ledsen över att jag skriver om detta.

Skickar en kram till er alla! 

Åååh Soff, vad glad jag blir att du svarar och att vi nu får veta att det är en liten pojke som väntar på dig - WOW! Hjärta Det var verkligen längesen, en hel sommar har hunnit gå sedan sist vi hörde från dig och mycket har såklart hänt i din graviditet under den tiden. Vecka 20, halvvägs alltså - det är ju fantastiskt! Vi som följt dig under dessa två år vet ju verkligen vilken kamp det varit och hur många tårar som fällts, så att du nu är där du är i livet känns verkligen superfint. Tack för att du fortsätter att hålla tummarna för mig, du är så omtänksam Hjärta Stor kram!
  • Vickan31
    Steeph skrev 2022-09-02 07:19:34 följande:

Såå kul att läsa och höra ifrån er Vickan och Soff! 

För oss gick det hela vägen och jag sitter nu med en 9 dagars i famnen. Efter 2 ma (ej ivf graviditeter) och vår andra insättning så blev vi föräldrar <3 är så tacksam! 

Ååååh Steeph, som jag har hoppats för din skull och nu är ert efterlängtade lilla barn äntligen här - WOW! Hjärta Hur mår ni och gick det bra med förlossningen? Alltså den här glädjen jag känner över att du äntligen blivit mamma känns ju så extra starkt just eftersom vi följts åt så himla länge i den här berg- och dalbanan - stort grattis! Det kändes säkert hopplöst många gånger med alla tunga besked och ma som du var tvungen att genomgå, men det gick och jag är så obeskrivligt glad att du nu har blivit någons underbara mamma Hjärta
  • Vickan31
    Frida123123 skrev 2022-09-02 07:50:21 följande:

Grattis Vickan, Soff och Steeph:

Efter 5 återföringar och 2 missfall så sitter jag här med en underbar gosse på 3 veckor! 

Frida, så glad jag blir för din skull! Hjärta Grattis!!! Herregud vad du har fått kämpa, men nu är han här och jag är säker på att han kommer att vara så oerhört älskad. Ställer samma fråga som till Steeph: hur mår du och lilla gossen? Och gick allt bra med förlossning och så?
  • Vickan31
    Frida123123 skrev 2022-09-02 10:30:20 följande:
    Tack tack! Jag hade en planerad igångsättning som misslyckade, så det blev akut kejsarsnitt. I slutet var det nog ändå skönt att det blev så för jag var helt slut. Jag har återhämtat mig bra och känner inte av snittet idag. Måste dock fortsätta ta Fragmin sprutor i totalt 6 veckor, men nu bara 3 veckor kvar. Och att noja sig över graviditetskilon, nä då, har tappat allt plus 1,5 kg på två veckor, utan att ens försöka. Inte för att det ens var viktigt. 
    Frida: Akut kejsarsnitt låter som något som kan vara traumatiskt, så jag är glad att det gick bra och att du ser det som någonting positivt eftersom kroppen behövde vila Hjärta Skönt att du återhämtat dig så bra och det verkar vara väldigt olika det där med viktnedgång efter graviditet. Kroppen är bra häftig ändå Skrattande
    RH93 skrev 2022-09-02 11:15:50 följande:

Så fint att läsa allas uppdateringar Hjärta jag gick precis in i vecka 31 och börjar känna mig riktigt gravid. Tänker ofta på hur mycket jag önskar jag kunde vetat tidigare att det skulle gå såhär bra och hur lycklig jag känner mig nu i jämförelse med den smärtan man bar på så länge. Så tacksam att man haft er som stöttat under tiden.

Följer er som fortfarande finns kvar och kämpar med spänning och håller tummarna stenhårt för att ni snart får ert lyckliga slut också. Kramar!

RH93: Vad fint att höra från dig igen, och så oerhört glädjande att du nu kommit så långt som till vecka 31! Det betyder ju att nu är det inte långt kvar tills ditt efterlängtade lilla barn är i dina armar - så stort! Hjärta Hoppas att du får må bra resten av graviditeten och TACK för att du fortsätter att stötta och peppa oss som är kvar! Jag håller verkligen med om det du säger: att jag är så tacksam för att jag har er Hjärta
    Mirabilis89 skrev 2022-09-02 12:10:01 följande:

Hej alla, vad roligt att höra av er! Skrattande

Vickan31: Klart jag kommer ihåg, vad härligt att ni ändå börjat försöka, ett steg närmare. Och grattis till kärleken. Hjärta

Apan95 och Soff: stort grattis till befintlig bebis och bebis på g!!

Jo här har vi genomfört vårt första IVF, och det gick faktiskt riktigt bra med stimuleringen, äggplock osv. Tycker inte jag har haft allt för tuffa biverkningar av sprutor osv, och äggplocket kändes som en piece of cake. Morfin var roligt hehe. 

Vi fick ut 8 ägg varav 6 st var mogna och 5 befruktades normalt. Vid återföring dag 3 var det 4 som utvecklades i normal hastighet och 1 delade sig långsamt. I slutändan fick vi faktiskt hela 3 stycken blastocyster till frysen vilket känns helt fantastiskt!! Jag har ju ett amh på 1,0 och även om det inte är superlågt så är det ju lägre så hade inte förväntat mig massvis med ägg. Men procentuellt sett sett till hur många vi fick ut tycker jag borde tyda på bra kvalité. 

Testade negativt i morse på RD 11 med ett 3-dagars och även om ingen mens i sikte så räknar jag ju inte med att det har gått den här gången (testdag nu på måndag 5/9 egentligen på RD 14).

Klart jag gärna hade sett att vi varit en av de som plussat på första försöket, men är samtidigt väldigt glad att vi har såpass många i frysen. Och om jag inte missminner mig så är det flera av er som plussat med IVF i tråden som gjorde det på 2-3:e försöket?!

Mirabilis89: Fina du, så jobbigt med negativt test idag. Jag förstår verkligen känslan (gjorde också en IVF med mitt ex som inte gick vägen, men hade turen att få en lika positiv upplevelse som du haft med själva behandlingen) men jag vet att jag då tänkte att de allra flesta jag känner som gjort en IVF har lyckats på andra försöket, och inte första. Därför tror jag väldigt starkt på att du får ditt plus vid nästa insättning och även om det såklart får kännas jobbigt och ledsamt om det visar sig att mensen kommer den här gången så hoppas och tror jag att du nu är närmare att bli förälder än vad du någonsin varit tidigare Hjärta Tack också för dina fina ord till mig, jag fortsätter gärna att följas åt och du vet att jag håller tummarna såååå hårt för din skull!

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet