LJM91 skrev 2022-09-21 23:07:27 följande:
Hej! Jag hoppar gärna in i den här tråden :) eller gärna och gärna, allra helst hade jag ju haft en bebis vid det här laget men ni fattar :) jag är 31 år och har försökt bli gravid med min sambo i ganska precis ett år nu, jag har väldigt oregelbundna och långa menscykler och ett högt AMH-värde som tyder på att jag kan ha antingen PCO eller PCOS. Har nyligen fått utskrivet letrozol som ska stimulera ägglossningen, men snart har en vecka gått sedan sista tabletten och ägglossningstesten är svagare är någonsin. Så tyvärr verkar inte letrozolen ha haft effekt på mig. Under det här året har jag tempat för att bekräfta ägglossning, försökt lära mig känna på livmodertappen och hitta fertilt sekret, och testat alla möjliga huskurer för att öka chanserna. Rosenrot, bisolvon, progesteronkräm, you name it..
Melsson skrev 2022-09-22 08:10:13 följande:
Hoppar in lite här med. Har varit en betraktare på avstånd såå länge och alltid varit inne och läst i denna tråden. Så himla fin tråd och ni tjejer är ju helt fantastiska som stöttat varandra så fint genom så mycket <3
Vi är inne på 13-14:e försöket, och efter tips i denna tråd så har jag denna cykel kört inositol och nu börjat med en progestoronkräm. Hoppas att det ska göra susen!
Åååh men välkommen båda två, så tråkigt såklart att ni sällar er till skaran som behövt kämpa och vänta och längta så länge för att få se drömmen om att bli förälder uppfyllas, men fint att ni valt att komma hit och dela detta med oss som också går eller har gått igenom en liknande resa
Mitt alias Vickan31 baseras på att jag gick med i familjeliv och en BIM-grupp, där flera av de underbara tjejerna i denna grupp också fanns, när jag var 30 och skulle fylla 31. Inte hade jag då kunnat ana att åren bara skulle gå utan en graviditet i sikte, men jag är väldigt glad att jag hittat så många fina likasinnade här som verkligen förstår den berg-och-dalbana som ofrivillig barnlöshet kan vara. Efter ungefär två års aktiva försök och noll graviditeter gjorde jag och mitt ex slut. Nu är jag 33 år och har ganska nyligen börjat försöka bli gravid med min nya pojkvän. När jag var tillsammans med mitt ex gjorde vi en fertilitetsutredning där allt såg bra ut förutom att min ena äggledare såg ut att vara blockerad, men läkarna säger att vi ändå ska ha en chans att bli gravida på egen hand om det är det enda felet. Därför får jag och min nya kille ingen hjälp förrän vi har försökt i ett år, vilket känns långt bort för mig som redan försökt två år med mitt ex. Men vi kämpar på, vissa dagar känner jag hopp och vissa dagar är det lite svårare
LJM91: Välkommen som sagt, du verkar precis som många av oss andra här ha lärt dig mycket om kroppen under tidens gång med temp, fertilt sekret m.m. och jag förstår just det där att man vill känna att man gör allt man kan för att lyckas, även om det inte behöver vara vårt fel, eller vad man ska säga, att det inte gått hittills. Har du gjort någon fertilitetsutredning och att det var därför du fått reda på om AMH-värdet samt fått utskrivet letrozol?
Melsson: Så fint att höra att du tittat in här och sett hur vi försökt stötta och peppa varandra! Verkligen gulligt sagt av dig, det värmer! Hoppas att du ska hitta samma stöd och gemenskap här som jag gjort. Har du och din partner gjort någon fertilitetsutredning nu när det gått över ett år?