Vi som försökt en längre tid - första barnet
Åh ni är så fina allihopa! Tack så mycket för alla lyckönskningar. <3
Jag vågar inte riktigt lämna er än och vill gärna veta hur det går för er andra så kommer att fortsätta läsa!
Åh ni är så fina allihopa! Tack så mycket för alla lyckönskningar. <3
Jag vågar inte riktigt lämna er än och vill gärna veta hur det går för er andra så kommer att fortsätta läsa!
Ruvardag 11 och har fått molvärk och plusbruna spottings. Vet inte om det är en bra grej eller en dålig, idag vore min vanliga BIM. Har aldrig haft spottings tidigare eller fått mensvärk innan mens. Hade ställt in mig på att loppet är kört, men nu är jag förvirrad..
Tack för era fina kommentarer! Emmalucy, man börjar räkna ruvardag 1 som dagen efter insättningen. Så mitt äggplock blir ägglossningen. Då vi satte in embryot på dag 3 blir ruvardag 1 = ÄL + 3. Så idag är det BIM för mig, ÄL +14, ruvardag 11. Dock tar jag ju progesteron tabletter, vilket ofta förlänger cyklen för många (alternativt att mensen kommer när man slutar ta Lutinus, dvs om testet är negativt på testdag).
Hej, jag hoppas det är okej att jag hoppar in här! Detta är mitt första inlägg på familjeliv.
Idag kom i alla fall min mens och jag är helt förstörd, var stensäker på att det hade gått denna månad. Därför kände jag att det var dags att hitta stöd någonstans för det börjar vara otroligt jobbigt detta.
Både jag och min sambo är 21 år, jag är född 00 och han 99 så han blir 22 senare i år. Vi är inne på vårt 4 år tillsammans, är förlovade, och vi har en stor gemensam barnönskan. Detta var vårt 14:e försök, så nu påbörjar vi försök nummer 15 med BIM 19/7.
Det känns så otroligt hopplöst och orättvist allting. Vi trodde att vi efter 12 månader skulle få hjälp då det står överallt att man efter 1 år har rätt till en utredning, och därför kändes det på något sätt inte lika hopplöst i början, det gick liksom att härda ut. Detta var fram till att vi började närma oss den 12:e månaden och vi insåg att ett av kriterierna för vårt landsting och en fertilitetsutredning var att båda måste vara minst 25 år?! Kändes som en stor käftsmäll och känner att jag på riktigt inte kommer orka må så här varenda månad mensen kommer - i fyra år till.
Om det inte gått till hösten, vilket jag inte tror eftersom det inte gått än, så ska vi kontakta en privat klinik då de enligt landstinget inte är lika hårda med kriterierna. Om vi inte får hjälp där pga vår unga ålder så känns det som jag kommer ge upp. Min livslust försvinner lite varenda månad i samband med mensen och det känns verkligen som mitt hjärta typ går sönder, och att i så fall behöva vänta i 4 år till för att ens få ansöka om en utredning känns omöjligt.
Det var lite om mig, nu hoppas jag på denna månad och försök 15.
Hej mina vänner,
Nu har jag börjat blöda på ruvardag 13. Det är inte längre ljusa spotting utan färskt blod och mycket. Har även börjat få mensvärk. Jag vet att det finns en liten % som är gravida trots det, men jag checkar ut och vet att så inte är fallet.
Första rundan IVF misslyckades med inte embryon i frysen. Så vi får börja på runda två i mitten av augusti när kliniken har öppnat igen. Känner mig bara tom, eller så har jag inte riktigt vågat lyfta på det locket än.
Vi kommer försöka i sommar men kommer inte ta ÄL test, tempa eller hålla på med några vitaminer. Planerar att avfölja alla IVF konton jag har och så mycket som möjligt försöka njuta av sommaren. Jag tänker att jag inte heller kommer vara aktiv här. Jag hoppas jag ser så få av er som möjligt kvar i augusti och önskar er alla lycka till!
Tack för ert fina stöd <3
Som väntat kom mensen idag :'( så 15:e försöket ner i toaletten..
Ericky: den kan diffa 1, max 2 dagar.
Kram <3
Jag har funderat ett tag på att beställa ett progesterontest på werlabs, bara för att kolla. Jag får ju ägglossning men visst kan man ha brist på progesteron efter äl som gör att ägget inte fäster? eller har jag förstått det fel. För ibland har jag undrat just om detta händer mig..
Hej världens bästa gäng!
Ville bara säga att dagens ultraljud visade bästa tänkbara scenario. Bebis hjärtljud är fortfarande snabba och starka och hen växer som den ska. Fostret som gick under har börjat tillbakabildas och inget blod hittades vilket är fantastiska nyheter. Än kan vi inte luta oss tillbaka dock för vad som helst kan hända ännu. Vila är ordinerat tom 12 fullgångna veckor men from idag är vi utskrivna ifrån gyn och vår bm har ansvaret för oss. Nästa UL blir privat i v12 och sedan KUB v14. Vi håller tummarna och känner oss försiktigt optimistiska.
I övrigt har jag läst ikapp allt här och blir så ledsen och bedrövad när jag ser hur ni kämpar. Får kämpa er blå för rätt och rättvis vård och hjälp.. Hur ni mår. Och hur jag önskar så att jag kunde göra någonting alls för att hjälpa er. Det är så förbannat orättvist och jag vill inget hellre än att ge er det ni alla vill ha; en bebis! Önskar er alla en lugn, fin sommar med mycket återhämtning och helst spontana graviditeter. <3 kraaaam!
Hej vännen! Jag hade för första gången på länge jättestark ägglossningssmärta förra veckan kring det datum då jag borde ha ÄL, samt fertilt sekret och positivt ÄL-test, så det känns bra! Tyvärr är tempen inte min vän, den går upp och ner heeela tiden och jag blir så trött på all oro jag känner just för tempen! Den gör mig lite osäker, så vi får se om jag slutar tempa efter denna cykel eller hur jag gör.
Vad skönt att höra att du också verkar ha haft ÄL nu! Haha, ja det kan verkligen kännas som ett rutinjobb ibland, så det är skönt när ägglossning har varit även om väntan på BIM ofta känns väldigt lång! Lite jobbigt med BIM efter midsommar då familj och vänner vill träffas och dricka snaps, drinkar och vin hela helgen. Jag kanske inte borde då jag har BIM efter midsommar, 1 juli, men samtidigt är det som vi skrev inte värt att sluta leva heller för det har ju ändå inte hjälpt hittills att avstå från god mat och dryck. Hur tänker du, eller andra som läser, om drinkar till midsommar?
Ja, jag önskar bara att jag inte brydde mig om tempen, för den är fortfarande lite svajig - men om jag ska lita på kroppen så tror jag ju att ägglossning varit och hoppas att jag inte ska behöva oroa mig. Ja du har så rätt, och det är en bra idé att försöka blanda drinkarna själv så märker ingen om jag gör en väldigt svag eller helt alkoholfri drink ;) Hur är allt med dig? <3
Och idag började mina spottings så mensen är på gång. Hade en förhoppning om att jag fick en nidblödning men kroppen jävlas med mig precis som alltid. Är så besviken och började dagen med att gråta. Nu ska jag hämta ut antibiotika för att bli av med något jäkla virus vi har, så kommer slå ut tarmfloran till på köpet. Så besviken på min kropp :(
Negativa test här två dagar innan BIM, så på det igen nästa månad då! :)