Memestar skrev 2021-06-24 00:20:56 följande:
Senaste veckan har jag och sambon haft en riktigt härlig vecka efter mensen som tog slut. Vi har försökt ha sex ofta men ibland går det ju helt enkelt inte om lusten inte fin där. Jag tror inte riktigt på att tvinga sig till sex när man inte är sugen men vi har ändå haft en hel del mys. Jag hade min spolning av äggledare 16e juni och det var på min cykeldag 7, allting såg superfint ut. Nu är jag på dag 13 (14 nu när klockan är över 24.00) och vi har myst fredag, lördag och igår. Idag fick jag ett positivt ÄL-test men ingen ÄL-smärta som jag brukar känna tydligt. Dock hann vi inget sex idag eftersom jag jobbar natt men vi ska köra imorgon bitti när jag kommer hem + att jag ska ta ett nytt test. Tror inte ägget släppt än så vi har ju tid att kämpa på säkert imorgon och i övermorgon också. Har iaf haft mycket mer sex denna månad och har mer hopp med tanke på att jag gjort spolningen..
BIM borde vara 8/7 nu när jag vet att ÄL blir på dag 14 ca. 29/6 är det spermaprov för min sambo. Vi hoppas på positiva besked och ett plus i juli. Min sambo fyller år 21a juli så jag funderar på att i så fall vänta med att säga något tills hans födelsedag... Men frågan är om det ens är möjligt att hålla sig?! Underbart vore det.. Men vill ju inte drömma för mycket....
Håller tummar för er alla till nästa månad <3
Hej! Jaaa det låter som en bra vecka :) det är ju viktig att inte stressa sexet, spesiellt vi som har försökt länge... det känns inte som ?bara en till ligg? ska fan gör skillnaden längre xD det kan lika gärna hända på en, eller fem ligg tycker jag hehe
Jag tror inte du ska behöva ta ett nytt test, har man fått positiv så borde ägget släpps inom 1-2 dagar :) all äl test efter det visar inte mycket, om man inte råka ut för att inte ha äl och då försöker kroppen oftast om några dagar. Hahah, jag skulle aldrig kunna hålla mig i 2veckor!! ett par dagar kanske... lycka till :D