Soff skrev 2021-09-02 19:37:22 följande:
Aa fruktansvärt >< gullig du är som frågar <3 det är bättre idag. Jag fick till slut tag på gynekologen, som nu har gjort en komplettering i remissen till Huddinge. Så förhoppningsvis så ska vi då få ett nytt brev, ett sånt som du nu fått där vi får välja klinik i stockholm. Det enda jag är rätt för nu att vi får vänta ytterligare flera veckor för att det ska bedömas på nytt med remissen.. men jag hoppas innerligt att dom kan prioritera ärendet eftersom vi redan ska ha blivit godkända vid det här laget...Tänkte jag ville ringa till Huddinge och fråga om det. Ringde igår, dom hade inte telefontid förns imorgon.. så ska prata med dom då och se vad dom säger. Det är ju dom som gjort missen, så skulle bli både arg och ledsen om vi ska behöva vänta ännu längre pga av det.
Jätteglad för din skull att du fått brevet nu så ni kan få komma framåt! <3 Klokt att undersöka hur det ligger till med köer, vad som känns bra etc. Det kommer bli bra det där tror jag! <3
Ja är det så stor skillnad är det absolut en faktor som spelar roll! Man har ju väntat nog liksom. Precis! Det hoppas jag verkligen också, för är ju så viktigt att känna att det känns bra, inte minst när det just gäller en sådan här sak. Man är ju i en rätt utsatt och känslig situation om man vill bli bemött med ödmjukhet, och trygghet.
Vickan31 skrev 2021-09-02 09:24:34 följande:
Ja men precis, jag håller med. Om en klinik har ett års kötid och en annan 1-2 månader kan det dock spela ganska stor roll, men jag hoppas att det inte ska vara så stora skillnader så att vi istället för bara väntetid kan välja den kliniken vi får bäst känsla av. Hoppas såklart att alla är bra och seriösa, och bemötande kan ju vara på individnivå om man har tur eller otur att få träffa personal som lyssnar på en och är trevliga eller inte.
Soff skrev 2021-09-03 12:12:08 följande:
Efter en väldigt jobbig vecka med nervositet och stress för vad som kommer hända, om det kommer ta längre tid etc. i.o.m att vår remiss har fått en komplettering och skickats till Huddinge på nytt, så fick jag idag tag på de jag skulle. Dom kommer ta tag i vårt ärende snarast så kommer inte dröja länge innan dom gör en ny bedömning för oss. Och om allt då går som det ska så kommer vi få ett nytt brev där vi ska få välja klinik ganska snart. Jag bara håller tummarna nu att det blir så, så vi inte stöter på ytterligare saker.
Jag förstår verkligen att det varit en sjukt jobbig vecka, men så bra att du nu fått svar och att de kommer att prioritera er remiss nu när det faktiskt var de som strulade till det och ni väntat så länge! Då får ni som sagt också välja klinik snart alltså och sätta igång - spännande! Hoppas verkligen att allt ska gå bra med remissen och så nu <3
Tack fina du <3 Det känns bra att det går framåt, men så svårt att välja klinik fortfarande! Magkänslan och informationen jag snappat upp de här dagarna av research får mig och sambon att vilja välja den med längst väntetid (IVF start nov/dec) för att den känns tryggast i våra ögon, men samtidigt vill man ju bara köra igång och då tänker jag att några av de kliniker med kortast väntetid borde väl ändå vara lika bra och där kan vi få köra igång redan nästa mens i slutet av den här månaden. Vet inte hur vi ska tänka.