• BeautifulLiz

Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.

Rubriken blev så lång så, rösta på!

Själv har jag fått båda sprutorna, tvekade aldrig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.
  • CFly

Tråkiga är att så många attackerar de som inte vill ta vaccinet av egna egoistiska skäl. De som inte vill ta vaccinet blir attackerade av folk som själva vill få slut på pandemin o kunna gå ut o festa, resa osv. snabbare.

• momjanet
    Tow2Mater skrev 2021-06-27 22:58:02 följande:
    Det finns många sätt att ta och visa sitt ansvar. Sluta döm.
    I en pandemi finns det inte speciellt många sätt att ta ansvar.

Antingen vaccinerar man sig eller isolerar sig fullständigt, dvs totalt från samhället. Absolut ingen gör det sistnämnda, alltså återstår bara det förstnämnda.

Läs på fakta istället för att lita blint på din åsikt.
  • BeautifulLiz
    CFly skrev 2021-06-28 16:49:19 följande:

Tråkiga är att så många attackerar de som inte vill ta vaccinet av egna egoistiska skäl. De som inte vill ta vaccinet blir attackerade av folk som själva vill få slut på pandemin o kunna gå ut o festa, resa osv. snabbare.

Hur vet du att det är det som är anledningen?

För min del handlar det i första hand om att kunna umgås med min gamla mamma.

Du vet att du är fördomsfull va?
  • momjanet
    CFly skrev 2021-06-28 16:49:19 följande:
    Du har inte förstått att människor vill kunna åka kollektivt som vanligt, jobba som vanligt, handla i mataffärerna som vanligt utan att riskera sin och andras liv och hälsa?

Allvarligt, hur har du kunnat missa att det handlar om att kunna leva som vanligt?
  • Ess
    momjanet skrev 2021-06-28 17:01:27 följande:
    Du har inte förstått att människor vill kunna åka kollektivt som vanligt, jobba som vanligt, handla i mataffärerna som vanligt utan att riskera sin och andras liv och hälsa?

Allvarligt, hur har du kunnat missa att det handlar om att kunna leva som vanligt?
    Jag har jobbat, shoppat och levt som vanligt hela tiden. Att sen vissa hysterikor stänger in sig är ju upp till dem.
  • Ess
    BeautifulLiz skrev 2021-06-28 17:00:34 följande:
    Hur vet du att det är det som är anledningen?

För min del handlar det i första hand om att kunna umgås med min gamla mamma.

Du vet att du är fördomsfull va?
    Jag har umgåtts som vanligt med mina gamla släktingar hela tiden.
  • momjanet
    Ess skrev 2021-06-28 17:51:30 följande:
    Jag har jobbat, shoppat och levt som vanligt hela tiden. Att sen vissa hysterikor stänger in sig är ju upp till dem.
    Ja, vi är fullt medvetna om att det finns de som levt precis som vanligt under pandemin och skitit i alla restriktioner.
    Är du stolt över din brist på ansvarstagande?
  • Ess
    momjanet skrev 2021-06-28 17:54:29 följande:

Ja, vi är fullt medvetna om att det finns de som levt precis som vanligt under pandemin och skitit i alla restriktioner.

Är du stolt över din brist på ansvarstagande?

Jag tycker det är överdrivet och direkt tramsigt med restriktioner.
  • momjanet
    Ess skrev 2021-06-28 18:48:51 följande:
    Jag tycker det är överdrivet och direkt tramsigt med restriktioner.
    De allra flesta normalt tänkande är fullt medvetna om att det finns människor som är totalt faktaresistenta och dessutom verkar vara stolta över det.
    Det är därför det införs vaccinationspass för att vi ska ha möjlighet och valet att undvika sådana personer så långt det är möjligt.

• BeautifulLiz
    Ess skrev 2021-06-28 17:52:54 följande:
    Jag har umgåtts som vanligt med mina gamla släktingar hela tiden.
    Det anser jag vara omdömeslöst av dig.
Svar på tråden Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.