• BeautifulLiz

Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.

Rubriken blev så lång så, rösta på!

Själv har jag fått båda sprutorna, tvekade aldrig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.
  • Ess
    BeautifulLiz skrev 2021-06-28 20:45:13 följande:

Jag har umgåtts med min mamma, men på behörigt avstånd. Både hon och jag vill att hon ska få fortsätta leva, hon är snart 90 år och ganska skör.

Dock har hon bara sett barnbarn och barnbarnsbarn från altanen när de stått på gräset utanför.

Alltså har inte inte varit utan oss, men nu kan vi umgås igen "på riktigt".

Jag har träffat min mormor som vanligt och fikat med henne, hon har även träffat barnbarnen. För henne är ensamheten värre än risken att kanske ev bli sjuk, och det är ett beslut som är upp till individen att ta. Hon är en bra bit över 90. Även mina föräldrar har valt att umgås med oss, fast vi har legat lågt precis i skolstarterna efter loven.
  • Ess
    CFly skrev 2021-06-28 21:55:57 följande:

Inte många som missat det. Men det vore skillnad om man pushade vaccinmotståndarna med viljan att göra något bra för hela samhället. Men man pushar motståndarna enbart för sin egen vilja att komma igång snabbare. Alltså ett egoistiskt behov o rädsla att få ha restriktioner som begränsar sig själv.

Detta ser man i den frustration och aggressivitet man använder när man ska pusha för vaccinet. Hade man ett större motiv i åtanke så skulle man bete sig mer psykologiskt och uttänkt och inte bry sig om det hela tar lite extra tid.

Men de hårda orden vittnar om att det är individuella känsllr som styr utifrån eget behov.

Alla beslut man tar är ju faktiskt ego. Sen finns det ju de som är skenheliga kossor som påstår att just hen själv tar sina beslut baserat på andra människor. Vilket jag säger är en stor fet jävla lögn!
  • Ann Cistrus
    Tow2Mater skrev 2021-06-28 13:12:34 följande:
    Han har alltid reagerat kraftigt mot vanliga influensavaccin de ggr han tagit dem och varit halvsjuk i veckor och t o m månader. Så han avstår mycket därför. Till det, tror han att han hade covid tidigt då det började cirkulera. Tredje orsaken är han är ganska anti till allt som myndigheterna pushar som de gör med detta. Fjärde; sällsynta biverkningar upptäcks ju fler som vaccinerar.

Alla orsaker helt förståeliga för en del att avstå vaccin.
    Tror du han fortfarande kommer att avstå om det blir krav på vaccinpass för att få resa eller vara med på andra evenemang? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ziei

Ja med denna märkning av människor som av en personlig orsak . Fanns en tid då man skulle bära en stjärna som stängde folk ute från nästan allt. Av den orsaken skulle jag kunna avstå .

• CFly
    Ess skrev 2021-06-29 08:20:31 följande:
    Alla beslut man tar är ju faktiskt ego. Sen finns det ju de som är skenheliga kossor som påstår att just hen själv tar sina beslut baserat på andra människor. Vilket jag säger är en stor fet jävla lögn!

Om vi leker med tanken att så är fallet. Då kommer jag heja på de som inte vill ta vaccin att få göra som de själva tycker. Eftersom jag inte tycker att en ensam människas egna behov ska få styra någon annan människa.

Däremot den som kan visa på att hen värnar om den stora samhällsnyttan på allvar, ja då kan jag också vara med på att de som inte tar vaccin borde lyssna.

• Tow2Mater
    Ann Cistrus skrev 2021-06-29 08:23:37 följande:
    Tror du han fortfarande kommer att avstå om det blir krav på vaccinpass för att få resa eller vara med på andra evenemang? 
    Vet inte. Frågan är hur länge man vill må dåligt av ett vaccin och samtidigt måsta gå till jobbet varje dag.... vad är en resa eller ett evenemang värt...? Det vet man inte om man inte själv mått dåligt....
  • Spucks
    Du måste vara en extrem osocial och oempatisk människa om du inte ens kan föreställa dig att det finns folk som gör saker som att vaccinera sig för andras/samhällets skull.
  • Ess
    Spucks skrev 2021-06-29 19:18:17 följande:

Du måste vara en extrem osocial och oempatisk människa om du inte ens kan föreställa dig att det finns folk som gör saker som att vaccinera sig för andras/samhällets skull.

Bs
  • Poison82

Är snart 40 så jag hade kunnat boka tid men väljer att avvakta. Jag har varit emot denna mångvaccinering och ryckt det räckt med de äldre och andra riskzoner. Jag säger inte tvärt nej till vaccinering längre vilket jag gjorde först men jag kommer att avvakta iaf till hösten och se om det tar fart på nytt eller dör ut.

I övrigt har jag hållit avstånd, stannat hemma om jag varit dålig, hållit barnen hemma vid minsta lilla. Jag har umgåtts med folk på deras villkor, märks tydligt vilka som är mer försiktiga än andra och jag har alltid visat den sortens hänsyn. Absolut inte träffat folk som varit snuvig, ja förutom i mitt jobb då i butik.

• momjanet
    Du dömer andra efter hur du själv är.
    Det är ett stort misstag, ett gigantiskt.

Alla är tack och lov inte som du.
Svar på tråden Angående covidvaccin och alla oändliga diskussioner och åsikter. Kort och gott, har du vaccinerats, vill du eller vågar du inte? Berätta gärna varför om du inte tänker vaccinera dig.