• Pörny

För oss 35+ som försöker bli gravida

Brallans skrev 2022-08-16 15:13:05 följande:
    Fullt förståeligt :) 

testen kan ju vända snabbt men hoppas det gör det för dig när det är lite svalare ute, Haha ja när det är såhär varmt så orkar man ju inget sånt helt ärligt, fattar inte själv hur vi pallade igår.. 

ja jag är imponerad över att ni orkade :) vi tänkte åka och bada ikväll så man kanske blir tillräckligt sval för en dans i sänghalmen. 

jag råkade beställa en massa billiga tidiga graviditetstest från amazon imorse så jag ska testa som en galning den här månaden, många stickor att kissa på och hoppas på ett plus :D 

• Pörny
    Lojsan DN skrev 2022-08-16 17:40:59 följande:

Hallå kikar in här och ska bara säga att jag är nog på väg tillbaka in i tempandet igen. 
    Var på ultraljud i dag och skulle vara i v.6+4 men det verkar ha avstannat i v 5+2 :(

Lämnat blodprov i dag och ett till sen på torsdag för att kolla om min HCG ökar eller minskar. Tror tyvärr det sistnämnd, så väntar bara på att kroppen ska börja tömma nu. 

Usch det är alltid lika jobbigt, men jag har brutit ihop och ska göra det en liten stund till. Sen får jag rycka upp mig och kämpa på igen. 

Men usch vad tråkigt att höra :( skickar en massa styrka till er {#emotions_dlg.flower}
  • Pörny

Här känns det som att ägglossningstesterna inte riktigt vill göra som jag vill. finns inte ens ett andra streck på testerna, bara controllstrecket. Borde det inte finnas nånting 3 dagar innan beräknad ägglossning. Eller vad gör jag för fel ??????? 

• Pörny
    Symetrical skrev 2022-08-18 14:54:29 följande:
    Tycker absolut att det borde synas ett svagt andra streck i alla fall, så verkar inte som att äl kommer infalla redan om tre dagar. Brukar du känna av den? För visst har du varken tempat eller tagit ältest tidigare..? Tänker att du kanske har äl senare och kortare lutealfas än du tror, om du inte kartlagt din cykel förut..!? Obestämd
    Känner oxå det, hade ett andra streck på första testet på cd8 och ett extremt svagt på cd9 men sen nada. brukar känna av ägglossning med svullnadskänsla, ömhet och mycket äggvita. började känna av lite imorse men inget nu. Ska ta ett test tidigare imorgon men får väl se om det blir nån stegring alls. Aldrig testat tidigare eller tempat någonsin, bara haft sex när min app säger att jag kan bli gravid och blivit gravid 
  • Pörny
    Symetrical skrev 2022-08-18 17:32:40 följande:
    Den kanske bara har blivit lite uppskjuten den här gången Glad
    Jag brukar ha väldigt svaga streck fram tills två dagar innan jag får positivt och då blir det först typ 30-40% positivt, dagen därpå 60-70% positivt och därefter oftast starkare teststreck än kontrollstreck, sen släpper ägget oftast dagen därpå!
    Spännande, ja jag fortsätter testa och hoppas jag får positivt snart, maken är iaf mycket mer positiv till våra försök nu och är genuint intresserad över mina tester :) 
  • Pörny
    Symetrical skrev 2022-08-18 17:33:20 följande:

Och där åkte termometern i tvättmaskinen. Rip Plus

Åh neeeej. stackars termometern 
  • Pörny
    Symetrical skrev 2022-08-18 19:11:55 följande:
    Vad kul! Här är det ju bara jag som vill baka bebis, så får bolla allt med er härliga tjejer! {#emotions_dlg.flower}
    Han har aldrig varit intresserad innan, även om han gått med på barn har han mest suckat åt mig. Å andra sidan har det gått så fort tidigare att han inte fått chansen att vara intresserad :) nu har jag dessutom meddelat att jag göra massa konstigheter som typ toktesta och diskutera saker med honom för det blir inga fler bebisar sen :) 
  • Pörny

och helt plötsligt ökade dom snabbt testen :) stackars make som måste attackeras ikväll  Skrikandes

• Pörny
    medioker skrev 2022-08-20 21:19:29 följande:

Hej!
    får man haka på här trots man ej fyllt 35? Blir 34 i höst hehe Skäms

Har två barn sen innan på 3 och 1 år, nu har vi kört första försöket för barn 3 & har BIM runt 27-29 nån gång. De tidigare barnen blev till på andra och första försöket så man är sååååå nervös över hur lätt / svårt det ska bli nu!

Ja kul med fler ?? Hoppas på att det går fort för dig :) 

Här dippade testerna rejält idag så jag antar att ägget släppt eller släpper idag så lite kvällsattack om vi orkar efter dagens kalas annars får jag räkna dagar tills jag kan börja kissa på nya stickor :) 
  • Pörny

Hur ligger allas tempar idag, tycker det är dåligt med grafer denna omgång Cool 
    äl+1 idag enligt app och tester, så den otroligt långsamma väntan är igång :) 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida