Inlägg från: Anonym (Astrid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Astrid)

Är invandringen en belastning?

Varför ska så många fina svenska traditioner försvinna därför att vi hela tiden måste ta hänsyn till invandrarna? Minsta lilla och det är rasism. Men vi blir kallade för smuts, och de hänvisar till hemska saker i Koranen. De skriver på forum att de ska ta över landet och göra det muslimskt, vilket de mer eller mindre har lyckats med. 

De har fått komma hit utan att varken kunna språket, det finns ett par hundra tusen analfabeter, de hade inget jobb och inga pengar. Och det tar c:a 7-8 år innan hälften har ett arbete. Men ändå så skriker de ut sitt hat gentemot oss svenskar på forum trots alla förmåner. Och de får garantipension, och bidrag, även om de inte har betalat en krona i skatt. 

Och dessutom är Sverige nu förstört med bedrägerier, misshandel, hot, skjutningar, mord och sprängningar. Av de 9 000 ensamkommande "barnen", som Annie Lööf släppte in, hamnade var tredje på SiS-hem 1-2 år senare.

Så visst har denna invandring, även kallad för flyktingkris, påverkat Sverige på ett mycket negativt sätt. Och detta är inte lögner eller förtal, allt går att läsa i tidningarna. 

• Anonym (Astrid)
    Jeanette001 skrev 2025-01-22 10:51:48 följande:

All kriminalitet och alla människor i utanförskap som kommer med invandringen är såklart en belastning, men de som gnäller på invandrare som inte jobbar och går på bidrag glömmer att många svenskar också är arbetsskygga och går på bidrag. Jag tycker överhuvudtaget inte att man ska se människor från andra länder och flyktingar som en "belastning", utan snarare en tillgång. De flesta som kommer hit har för avsikt att sköta sig, utbilda sig och arbeta, sedan är det så mycket svårare för dem än för svenskar, då de först måste lära sig språket och en del annat.

C:a 700 000 invandrare lever på bidrag. Och det tar c:a 7-8 år innan hälften kommer ut i arbetslivet. Det är bara att googla om du inte tror mig.

När man går i pension så har man ofta arbetat i 45 år och känner sig utsliten. Men man måste ju jobba för att klara sig som pensionär. Men som invandrare, som aldrig har arbetat, så får de ändå pension. 

Är detta en tillgång?
  • Anonym (Astrid)
    Padirac skrev 2025-01-31 20:38:19 följande:
    Samhällsekonominka analyser sträcker sig över generationer. Det är barn, barnbarn och barnbarns barn som är den stora ekonomiska tillgången.

Om enskilda personer slulle räknas så är kanske inte du en lönsam tillgång heller?
    Jag har betalat skatt under hela mitt liv.

I de utsatta områdena kan 24% av dem som har gått i högstadiet knappast läsa eller skriva. På 80-talet var den siffran 1%. Hur ska de då kunna få ett jobb? 

Och det är den andra generationen av invandrare som ägnar sig åt kriminalitet.  C:a 48 000 har koppling till kriminella nätverk där även barn ingår som mördar. Hur många av dessa är etniska svenskar? 

Är dessa vår stora ekonomiska tillgång?

Jag var ung på 80-talet och då låg Sverige i topp när det gäller trygghet och säkerhet. Det fanns inga kriminella med skjutningar, mord och sprängningar. Det var lugnt på lektionerna, men i utsatta områden är det fullständig kaos. De bryr sig inte ett dugg om att få bra betyg så att de sedan kan få ett bra jobb. Är dessa vår framtid?

Reinfeldts sade att vi skulle öppna våra hjärtan. Och hur gick det med det?
  • Anonym (Astrid)

Sedan 1990 har den årliga kostnaden för invandringen ökat från 100 miljarder till 267 miljarder. 

74% av invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. De betalar knappt 11% i skatter trots en befolkningsandel på c:a 20%.

Detta har regeringen löst genom att höja skattekvoten från 48% till 54% genom nedskärningar i välfärden och i offentliga pensioner. Av hela resursökningen till den offentliga sektorn användes 51% för att finansiera invandringen.

Högst 10% av alla som har fått stanna har asylskäl. 

• Anonym (Astrid)

KillBill. Detta är inte svammel, det är fakta och bara att googla. Varför vill du inte acceptera sanningen?

• Anonym (Astrid)

KillBill. 

EkonomiFakta: Sysselsättning är ett begrepp som i statistiken används för att visa hur många som arbetar. En person räknas som sysselsatt när denna har utfört minst en timmes arbete under en referensvecka. Arbetet kan vara som anställd, egen företagare eller att man hjälper till i familjens företag.

Personer som deltar i arbetsmarknadspolitiska åtgärder inkluderas också som sysselsatta. 

• Anonym (Astrid)

Men med denna märkliga benämning av vad sysselsättning innebär så ser statistiken så mycket bättre ut än vad den egentligen är.

• Anonym (Astrid)

Enligt en undersökning som gjordes av Riksdagens utredningstjänst 2024 så finns det 675 800 invandrare som inte kan försörja sig själva. Och högst 10% av alla som har fått stanna har asylskäl. 

Men nu vill jag inte diskutera detta mera. Jag har arbetat heltid i 45 år för att få ihop till en vettig pension, så jag har aldrig tagit emot några bidrag. Tack för mig.

• Anonym (Astrid)
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 14:16:04 följande:
    Kan någon hitta ett tydligare exempel på ett inlägg där skribenten försöker flytta fokus, för att försöka dölja och förneka sanningen, genom att irra bort sig själv i sina egna dimridåer?

Eftersom medlemmen gång efter annan förlorar i själva sakfrågan så ser vi återigen ett klassiskt försök att dölja förlusten i sakfrågan genom att i stället ta upp något helt annat och ta upp något som absolut inte hör till ämnet. Helt Off topic, vilket upprepas igen och igen...
    Om han har blivit överbevisad så svarar han inte. Eller börjar diskutera någonting helt annat. Det klassiska svaret är "varför ljuger du" eller att det är anekdoter. Då beter man sig fegt i en diskussion. 
  • Anonym (Astrid)

Varför ska man egentligen diskutera med denna person? Han lägger oerhört mycket tid och energi på att kritisera oss etniska svenskar. 

Svar på tråden Är invandringen en belastning?