Är invandringen en belastning?
"Vi har varit naiva"
"Vi såg det inte komma".
Känner du dig säker på att inget i det du skriver också skulle kunna betraktas vara naivt?
Känner du själv att du är en av dem som kan skriva under på att du såg det inte komma, och kanske att du fortfarande inte ser det komma?
Ditt uttryck "några få exempel",
är det din verkliga åsikt och din ärliga uppfattning att den stora majoriteten av individer som i dag fyller våra fängelser, och alla de individer som Sveriges myndigheter redan har kalkylerar med ska fylla ännu fler nya fängelseplatser, är det verkligen rätt av myndigheter och Sveriges innevånare att kalla alla dessa "några få exempel"???
Jag tycker det är mycket mera ärligt konstatera att du och några enstaka ägnar er åt att fortsätta försöka dölja och förneka sanningen.
Jag reagerar mot att utlandsfödda som grupp får skulden för alla våra samhällsproblem.
Vi har många problem i vård/omsorg, i skolan och våld i nära relationer som vi måste komma till rätta med. Problem som lätt kommer i skymundan när allt focus läggs på invandringen.
Jag ser faktiskt inte att någon/några döljer problemen med den bristande integrationen men vi har faktiskt andra problem också.