Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

Tyra myra skrev 2025-02-11 15:20:03 följande:
    Vi har många problem i vård/omsorg, i skolan och våld i nära relationer som vi måste komma till rätta med. Problem som lätt kommer i skymundan när allt focus läggs på invandringen.
    Du räknar upp det du anser vara många olika problem.
    Men inser du inte att de ökande problemen inom samtliga de av dig uppräknade områden har ett direkt samband med de s k flyktingströmmarna och alla de s k flyktingar som har strömmat in i vårt land?

Har du ens pratat med människor som arbetar ute i verkligheten inom vård/omsorg (hit räknas t ex psykvården), inom skola och utbildning, och inom polisen och med andra människor inom rättsväsendet som dagligen tvingas arbeta med våldet och dess följder?

Om du på öppet och ärligt sätt har pratat med människor som jobbar i verkligheten i dagens samhälle så kan du inte undgå att höra dem berätta om att en väldigt stor del av deras dagliga problem har ett direkt samband med de s k flyktingströmmarna och de s k invandrarna?
    Då menar jag i nära personliga samtal där de som jobbar med detta vågar berätta öppet utan att hamna i problem och utan att de känner risk för att bli uthängda och anklagade för än det ena och än det andra...

Dit räknar jag givetvis inte tillrättalagd medierapportering, inte beställda undersökningar där önskat slutresultat ingår i beställningen och inte annat som präglas av tystnadskultur. 

Du nämner problemen i dina exempel men du väljer avstå från att nämna problemen med den extremt ökade kriminaliteten riktad mot den traditionella Svenska välfärden.
    Alla de som du nämner ingår i välfärden, vård/omsorg, skolan och våldet såväl i nära relationer som i samhället, alla de som jobbar inom dessa områden drabbas direkt och drabbas mycket hårt av Sveriges nya kriminalitet.
    Sambandet är numera klarlagt, det framgår t ex av sittande regeringens budget, likväl som oppositionens skuggbudget, likväl som förra S-regeringens egen budget, det erkänns numera av i princip alla, t o m BRÅ erkänner idag de direkta sambanden.

Men du tillhör de extremt få som alltjämt fortsätter försöka dölja och förneka sanningen.
    KillBill skrev 2025-02-11 15:40:26 följande:

Jag tycker att samhället ska sörja för att det finns bostäder till befolkningen. 

Om staten kan stödja kärnkraft med flera hundra miljarder kronor för att någon ska vilja bygga nya kärnkraftsreaktorer (som SD och regeringen vill) borde staten på samma sätt stödja bostadsbyggandet så att våra ungdomar har någonstans att bo.  

"Samhället" och "Staten" det är lika med Sveriges skattebetalare.

Hur många av alla som jobbar i Sverige vill ha MINDRE kvar i plånboken? Hur många tror du själv KilliKill?

Jag har konstaterat det sedan tidigare, min åsikt är, att det kan inte finnas en chans att du KilliKill skulle vara en av Sveriges netto skattebetalare?
    Jag kan aldrig föreställa mig att du skulle tillhöra hjältarna som betalar skatt.

Jag är dock säker på att Sveriges hjältar, skattebetalarna, likväl som majoriteten av alla väljare, är beredda prioritera att vi ska ha el i våra bostäder, på våra arbetsplatser och i våra el-bilar, och till allt annat där vi behöver energi.

Och jag är övertygad att majoriteten av Svenska väljare, särskilt de skattebetalande, utan tvekan prioriterar denna el framför att vi skulle bygga bostäder till alla möjliga och omöjliga s k flyktingar och invandrare som inte betalar någon skatt, om man blir ställd inför att välja vilket vi tvingas prioritera när skattepengarna självfallet inte räcker till att göra allt.
    KillBill skrev 2025-02-11 18:32:35 följande:

Varför svara du inte på frågan?

Vad anser du om att Sveriges drottning Silvia i likhet med Mona Sahlin visat vördnad för andra kulturer och religioner genom att täcka sitt hår?  Vad tycker du om att Stefan Löfven bär kippa i judiska sammanhang?

Jag har redan svarat.

Men det enda du sysslar med, precis som vanligt, är att försöka flytta fokus bort från trådämnet.
    Jag nöjer mig med de svar du redan har fått för om jag fortsätter resonera dina påhittade saker så kan mitt inlägg plockas bort eftersom det är off topic.

Om vi håller oss till trådämnet, om du också försöker hålla dig On Topic så kan du åtminstone försöka svara på mina frågor till dig, de frågor som faktiskt hör till trådämnet.

Kan du sluta försöka flytta fokus, sluta lägga ut dina dimridåer, hålla dig till trådämnet och svara/diskutera de frågor som faktiskt hör till trådämnet?
    KillBill skrev 2025-02-16 14:43:30 följande:
    Jag brukar undvika att kommentera anekdoter, eftersom de ofta saknar den objektivitet som krävs för en meningsfull diskussion. Om du däremot vill diskutera fakta och verifierbara uppgifter, gör jag det gärna.
    En Svensk pensionär som har levt och arbetat ett helt liv i verkligheten beskriver den verklighet vi lever i och som alla ärliga människor ser, i det nya Sverige.

Den i verkligheten levande pensionären kapas totalt, blir personligen påhoppad,  av en minst sagt besynnerlig individ som uppenbarligen inte lever i någon form av verklighet.
    Ja, invandringen är en belastning, så som massor av inlägg har beskrivit i denna tråden, och de flesta inläggen vilar på saklig grund. 

Men det har upprepat visat sig under flera år, alla deltagare i detta forum har kunnat se det, att denna individen lever och drömmer i någon typ av egen utopi.

En häpnadsväckande märklig individ som tycks ha något utopiskt mål och ett uppdrag som ingen vettig person klarar förstå.
    Det enda som verkar vara tydligt är att denna individ inte kan göra någon som helst nytta för landet Sverige, för samhället eller för någon medborgare, ingen annan än den själv.
    Den som inte lever i verkligheten, den som inte gör någon nytta för landet eller för någon annan, den är självfallet försörjd av andra, alltså av Sveriges skattebetalande hjältar.

Det är ändå ett fantastiskt land där en individ kan leva i en helt egen påhittad låtsasvärld, utan att göra någon påtaglig nytta för någon annan eller för samhället, men ägna hela sin tid åt att kapa och förolämpa andra medmänniskor, ändå kan individen vara försörjd och hållas med fri bostad, fri sjukvård, fri tillgång till Sveriges välfärdssystem, kan ägna sin tid åt att förolämpa andra medlemmar på diverse forum, och ändå ha allt betalt av de arbetande medmänniskorna i Sverige.

Men med den belastning Sveriges nya samhällsproblem medför kommer det bli mycket svårare för Sveriges skattebetalare att kunna räcka till för att försörja sådana här udda individer.
    Även den som lever utan verklighetsförankring, även den som lever i en egen utopi, kommer ha fortsatt behov av att ha tak över huvudet och mat att äta. Kommer Sveriges skattebetalande minoritet ha råd (eller lust?) att försörja sådana individer när pengarna också ska räcka till den fruktansvärda belastning våra nya samhällsproblem för med sig?
    KillBill skrev 2025-02-17 09:27:06 följande:
    Sysselsättningen i Sverige är internationellt sett på en mycket hög nivå och det är framförallt bland människor med utländsk påbrå sysselsättningsgraden har ökat de senaste åren. Det är faktisk så att utrikes födda i Sverige har högre sysselsättningsgrad än exempelvis inrikes födda belgare och italienare i sina respektive länder.
    Du skriver väldigt många inlägg.

Men det är uppenbart att du inte ens klarar förstå skillnaden mellan att vara  en "sysselsatt" och att vara en "arbetande skattebetalare".

Att vara "sysselsatt" är i väldigt många fall, eller till största delen, att vara försörjd av alla andra som arbetar och betalar skatt.
    Du vet själv att din statistik består till mycket stor del av s k konstgjorda jobb som är betalda av Sveriges skattebetalande arbetare.

Att kallas för att vara "sysselsatt" är alltså något helt annat än att vara en som arbetar och är netto skattebetalare.

Det finns officiell statistik som gör det möjligt beräkna hur många som arbetar och betalar netto skatt.

11 miljoner innevånare (2025).
    Av dessa är det bara ca 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt.
    Det är alltså i jämförelse få 3,5 miljoner netto skattebetalare som mer eller mindre betalar för övriga 7,5 miljoner innevånare...

Det ger ett helt annat än perspektiv än din redovisning av s k "sysselsatta".
    KillBill skrev 2025-02-17 09:32:13 följande:

Varför ljuger du om en sådan här sak?

Sverige har på en befolkning på 10,6 miljoner 7,5 miljoner skattebetalare. Det innebär att en betydande majoritet av befolkningen bidrar till skattesystemet.

Du har fel.

T ex alla som köper något betalar skatt. Moms är nämligen en skatt.

Att vara en sysselsatt som är betald med skattemedel är självfallet inte en netto skattebetalare bara för att den betalar tillbaka en liten del i form av skatt.
    Det är självfallet inte alls samma sak som att vara en som arbetar och betalar netto skatt och bidrar till det gemensamma Sverige, en som bidrar till att betala lönen och boendet för många av alla dessa s k "sysselsatta".

Alla som är "sysselsatta", där deras löner och alla andra kostnader betalas av de som är netto skattebetalare, alltså de som är "sysselsatta" och betalda med skattemedel, kan givetvis inte bidra ekonomiskt till välfärden och till allas vårt gemensamma Sverige.

Att betala ut skattemedel till individer kan självfallet inte ge mer tillbaka i skatteinkomst.
    Det finns självfallet ingen sådan ekvation som kan gå ihop.

De som är försörjda genom skattemedel betalar självfallet inte tillbaka mer än 100% i skatt, det hoppas jag att även du klarar förstå.  

Trots att du vägrar erkänna det öppet så vet du denna självklarhet lika väl som jag (förhoppningsvis?).

Det är du som ljuger.

Suck...

Ja invandringen är en belastning.
    Vilket har visats på sakligt sätt i massor av inlägg i tråden.

Det är en självklarhet.

Trots att vissa märkliga individer ständigt försöker flytta fokus, ständigt går Off Topic, ständigt försöker dölja och förneka sanningen och ständigt sysslar med att lägga ut sina dimridåer som denna eller dessa medlemmar sedan själva irrar omkring i...

Anonym (Antifascist) skrev 2025-02-17 10:52:45 följande:

Ja jag är ju tvungen att bemöta dina falsarier. 

Sverige har bara drygt 10,5 miljoner innevånare och varför påstår du felaktigt att det bara är 3,5 miljoner som arbetar när det finns över 5 miljoner anställda i Sverige och i tillägg till detta hundratusentals egenföretagare och konsulter?

Dessa uppgifter kommer från SCB och egenföretagare, egna konsulter etc ingår inte i uppgifterna..

Om du ska citera en annan medlem så bör du åtminstone läsa vad den har skrivit (i stället för hitta på eller inbilla dig själv vad den har skrivit).
    Om du ska citera en annan medlem så ska du citera korrekt.

Google antal invånare i Sverige 2025?
    År 2025 prognostiseras Sverige passera 11 miljoner invånare.
    Det finns inga säkerställda fakta gällande hur många som faktiskt bor och vistas i Sverige, eftersom det saknas folkräkning och tillförlitliga uppgifter. Inom detta har Sverige med den senaste samhällsutvecklingen kommit att alltmer likna många andra länder, där stora antal människor födda i andra länder, rör sig okontrollerat in och ut över landets gränser, som en följd av att säker gränskontroll saknas.

Om du vill kommentera och resonera om det jag har skrivit så är du skyldig att korrekt återge det jag har skrivit. Korrekt är:
    "...det bara ca 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt"
    Vilket faktabaserat är något helt annat än det du försöker inbilla dig själv och andra.

Du borde klara förstå att en individ som är "sysselsatt", när dennes lön och alla andra kostnader betalas med skattemedel, så måste den individen betala mycket mer än 100% i skatt för att den ska kunna bli en netto skattebetalare.
    Jag kan upplysa dig om att det finns inte en enda sådan skattefinansierad individ i Sverige som betalar tillbaka mer än 100% till skattebetalarna.
    Åtminstone detta enkla samband borde du klara att förstå?
    KillBill skrev 2025-02-17 11:54:43 följande:
    Driver du med mig Uppgiften gäller år 2040..
    För resonemangen spelar det självfallet ingen som helst avgörande roll om antalet invånare i slutet av 2025 är t ex omkring 10,5 eller omkring 11 m.

Men som vanligt lägger du större vikt vid att flytta fokus och lägga ut dina dimridåer än att resonera om ämnet.

Sant är att:
    "Det finns inga säkerställda fakta gällande hur många som faktiskt bor och vistas i Sverige, eftersom det saknas folkräkning och tillförlitliga uppgifter"
    och
    "Sverige med den senaste samhällsutvecklingen kommit att alltmer likna många andra länder, där stora antal människor födda i andra länder, rör sig okontrollerat in och ut över landets gränser, som en följd av att säker gränskontroll saknas."

För din skull kan jag komplettera mitt tidigare inlägg, om du tycker att det gör någon avgörande skillnad?
    Men just för dig då...

Omkring 10 till 11 miljoner innevånare (2025).
    Av dessa är det bara ca 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt.
    Det är alltså i jämförelse få 3,5 miljoner netto skattebetalare som mer eller mindre betalar för övriga omkring 7 miljoner innevånare...

Svar på tråden Är invandringen en belastning?