Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2025-02-17 12:02:41 följande:
    Innan du kritiserar andra behöver du sätta dig in i vad "nettoskatt" är.  Nettoskatt är det som återstår när man gjort alla avdrag i en deklaration.  Eftersom i princip alla skattebetalare antingen gör grundavdrag, jobbskatteavdrag, ränteavdrag eller andra typer av avdrag såsom Rot eller Rut så är är den siffra som jag har gett för antal skattebetalare korrekt medan den uppgift som du gett är fel. 
    Innan du kritiserar andra borde du visa åtminstone en liten gnutta ärlighet.

Citera och visa vart jag skulle ha skrivit något om ordet "nettoskatt"?

Om du kan citera och visa var jag skulle ha gjort fel och använt just det ordet så lovar jag att korrigera mig.

Kan du själv avge motsvarande löfte, alltså lova att korrigera dig, varje gång som någon medlem sakligt kan visa att du har gjort fel???
    Innan du kritiserar andra behöver du sätta dig in i vad "nettoskatt" är.  Nettoskatt är det som återstår när man gjort alla avdrag i en deklaration.  Eftersom i princip alla skattebetalare antingen gör grundavdrag, jobbskatteavdrag, ränteavdrag eller andra typer av avdrag såsom Rot eller Rut så är är den siffra som jag har gett för antal skattebetalare korrekt medan den uppgift som du gett är fel. 
    Innan du kritiserar andra borde du visa åtminstone en liten gnutta ärlighet.

Citera och visa vart jag skulle ha skrivit något om ordet "nettoskatt"?

Om du kan citera och visa var jag skulle ha gjort fel och använt just det ordet så lovar jag att korrigera mig.

Kan du själv avge motsvarande löfte, alltså lova att korrigera dig, varje gång som någon medlem sakligt kan visa att du har gjort fel???
    Kan någon hitta ett tydligare exempel på ett inlägg där skribenten försöker flytta fokus, för att försöka dölja och förneka sanningen, genom att irra bort sig själv i sina egna dimridåer?

Eftersom medlemmen gång efter annan förlorar i själva sakfrågan så ser vi återigen ett klassiskt försök att dölja förlusten i sakfrågan genom att i stället ta upp något helt annat och ta upp något som absolut inte hör till ämnet. Helt Off topic, vilket upprepas igen och igen...
    KillBill skrev 2025-02-17 14:48:47 följande:
    Varsågod:
    Har du hört talas om, klarar du se och förstå skillnaden mellan sär skrivning och särskrivning?
    Särskrivning är ett ord som har en viss bestämd betydelse och innebörd.
    Sär och skrivning är två olika åtskilda ord som absolut inte beskriver samma sak som ordet särskrivning.

Tack för att du ger mig rätt.
    Du har ju själv mycket tydligt genom citat visat att jag inte har använt det ordet som du påstår.

Eller menar du att du inte ens klarar förstå skillnaden i betydelse och innebörd gällande ordet "nettoskatt",
    till skillnad mot beskrivningen gällande någon som är en netto skattebetalare???

Du bör skaffa dig själv kunskap att skilja på detta innan du kommer med dina lögnaktiga påståenden och personliga påhopp.
    Du verkar ha både tid och råd, så jag förutsätter att du är helt eller delvis skattefinansierad, det är hjältarna, alltså de som betalar netto skatt, som försörjer dig, och då har du väl alla möjligheter skaffa dig själv åtminstone denna enkla kunskap?
    KillBill skrev 2025-02-17 14:55:45 följande:
    Vad har du för kommentar till ditt påstående om att Sverige prognostiseras ha 11 miljoner innevånare i år?
    Jag googlade, och hade med 2025 i sökningen. Sedan markerade, kopierade och klistrade jag in sökresultatet i mitt inlägg.
    Där fanns också en förklaring till att uppgiften inte kan vara exakt, oavsett om någon anger t ex 10,6 miljoner eller 11 miljoner.

Jag har nu kommenterat enligt ditt önskemål.
    Vad menar du att min kommentar ska leda till?
    Jag finner i detta sammanhang inget som helst anmärkningsvärt gällande skillnaden.

Men för din och kanske någon annan extrem vänsterblivens skull har jag också i mitt senare inlägg förklarat, och tagit med också de uppgifter som du gillar, för att det ska vara enklare också för de väldigt vänsterblivna att förstå sammanhanget.

Tycker du själv att det spelar en avgörande roll i det här sammanhanget om det är t ex 10,6 miljoner eller 11 miljoner? Om det gäller t ex 2025 eller 2026?
    Förklara gärna på vilket sätt du lyckas se en avgörande skillnad.
    KillBill skrev 2025-02-17 17:04:32 följande:
    Du har hämtat en 9 år gammal uppgift som är helt orelevant idag.

Den folkräkning som SD och regeringspartierna genomfört har kommit fram till att befolkning som ska vara folkbokförd  i Sverige uppskattas till till mellan 10,4  och10,5 miljoner.  

Ja en halv miljon människor har betydelse Tycker inte du det?

Vi har ju tidigare diskuterat att bostadsbyggandet med den SD styrda (M/KD/L) regeringen har havererat. Tänk bara hur det sett ut om vi var en halv miljon fler..
    Du väljer återigen att försöka flytta fokus...

Du irrar omkring i dina dimmor i ett helt annat sammanhang än det sammanhang som jag tog upp i mitt inlägg.

Grattis till att du återigen gör PR-jobbet att nämna det partiet som du älskar, nämligen det som har ett S och D i sitt partinamn.

Inget av det jag har skrivit handlar om det partiet eller om regeringen.

Men du väljer trots detta att citera mig och att återigen göra PR för det partiet, precis så som du älskar.
    Det råder ju ingen tvekan vare sig för dig eller för någon annan vilket parti som har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid. Du vet mycket väl att det är bara ett enda parti som har vuxit så starkt i Svensk politik.

S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD.
    Men det du inte verkar klara greppa är hur stor del du och andra vänsterblivna har haft i SD:s exempellösa framgångar!

Grattis KillBill för att du så framgångsrikt har hjälpt det partiet till dess framgångar, och bra gjort att du så uthålligt orkar fortsätta ditt enträgna arbete med att skapa fortsatt framgång för SD.
    KillBill skrev 2025-02-17 17:15:41 följande:
    Om du vill diskutera nettoskattebetalare, undrar jag om du är medveten om att inkomstgränsen för att betraktas som nettoskattebetalare anses ligga någonstans mellan 25 000 och 30 000 kronor per månad.

Detta innebär att många som arbetar inom viktiga yrken som butikspersonal, vårdbiträden, restaurangbiträden, lokalvårdare och lagerarbetare inte når den gräns som du anser vara anständig.

Hur tror du att dessa svenskar, som dagligen utför dessa oumbärliga arbeten, känner när du definierar dem som en belastning för samhället?
    Och återigen ger du själv ett tydligt bevis på att du medvetet väljer att irra omkring i dina egna lögnaktiga dimmor.

För att försöka nå framgång med dina lögner väljer du till och med att försöka hitta på ett ord som inte ens existerar. Har du fortfarande inte klarat greppa det där exemplet med sär och skrivning?

Jag har aldrig diskuterat eller ens nämnt någon gräns. Detta är en ren lögn från din sida.

Jag har absolut inte diskuterat eller ens nämnt någon om vad jag skulle anse vara anständig eller inte. Ett personligt påhopp och helt uppenbart en ren lögn från din sida.

Jag har absolut inte diskuterat eller ens nämnt något som ens skulle kunna tyda på att jag skulle definiera människor så som du försöker påstå.
    Sådan skit som du väljer komma dragande med, det får stå för dig!
    Ett mycket grovt personligt påhopp av dig när du försöker insinuera något sådant och ännu en gång bevisar du själv i skriven text att du medvetet väljer att ljuga om en annan medlem.

Ynkligt av dig KillBill!
    Padirac skrev 2025-02-17 19:54:25 följande:
    Här kommer lite fakta om väljarströmmar till SD istället för löst tyckande utan förankring i annat än fantasier 

ekengrenoscarsson.com/2022/02/15/varifran-kommer-sverigedemokraternas-valjare/

Resultaten visar att Sverigedemokraterna vunnit väljare från alla andra partier, och även från grupperna icke-röstare, blankröstare och förstagångsväljare under de senaste tjugo åren. Vårt hittills bästa svar på frågan om varifrån SD-väljarna kommit är alltså: Från alla håll!

De två stora partierna har tappat mest till SD, det är väl känt. Men tvärtom mot vad man ibland kan tro från en del diskussioner är det Moderaterna som bjudit SD på flest väljare om vi ser till hela perioden, totalt omkring 284 000 väljare. Huvuddelen har strömmat till vid de senaste två valen 2014 och 2018. Socialdemokraterna är dock inte långt efter med 221 000 tappade väljare. Från alla de andra partierna tillsammans är det ytterligare närmare 200 000 väljare som tillkommit.
    Tack Padirac för att du hjälper till att visa och bekräfta det jag skrev och de som S själva har kommit fram till i sina egna valanalyser.

Du hjälper till på föredömligt sätt i ditt inlägg att tydligt bekräfta åtminstone båda dessa mina påståenden:

1.) Det råder ju ingen tvekan vare sig för dig eller för någon annan vilket parti som har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid. Du vet mycket väl att det är bara ett enda parti som har vuxit så starkt i Svensk politik.

2.) S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD.

Det är inte ofta som du och jag Padirac är så överens i en fråga!
    Padirac skrev 2025-02-17 20:45:41 följande:
    M har förlorat fler och en större andel av sina sympatisörer/väljare än något annat parti.

Sett till andelen av sympatisörer/väljare har M mer än dubbelt av sina sympatisörer/väljare jämfört med S.

S har troligen förlorat den minsta andelen av sympatisörer/ väljare än de andra partierna.

Alla partier har förlorat till SD, 

Sett till antal väljare är SD ett framgångsrikt parti, sett till ideologi är SD lika framgångsrik som andra extemhögerpartier. Det blåser såna vindar nu, i hela världen. För ~60 år sen blåste vindar från vänstern och däremellan blåste det ganska mycket gröna vindar och mycket marknadsliberala vindar.

Däremellan är inte ett tillägg utöver 100% , om du kommer ihåg det.

SD kommer liksom andra partier med ursprung och ideologisk bas från fascister, Nazister och rasister att över tid tappa relevans bland andra än deras hard core ideologiska sympatisörer.

Sett till politik har väl SD främst fått anpassa sig till marknadsliberaler förutom att få ha fått upp sin rasism på det politiska bordet.

Jag tror inte ett ögonblick på att du är överens med mig mannen..
    Än en gång, tack Padirac.

Jag får erkänna att jag blir förvånad att du är så överens med mig om exakt de två saker jag skrev om.

Tack Padirac för att du hjälper till att visa och bekräfta det jag skrev,
    och du bekräftar det som S själva har kommit fram till i sina egna valanalyser.

Du hjälper till på föredömligt sätt i ditt inlägg att tydligt bekräfta åtminstone båda mina två påståenden.

1.) SD har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid, det är det enda parti som har vuxit så starkt i Svensk politik.

2.) S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD.

Det kanske är svårt för dig förstå, och du är självfallet fri att tro vad du vill, men jag är helt överens med dig och mitt tack för att du tydligt visar detta är ett ärligt tack från mig.

(F ö bryr jag mig inte om allt det där andra du skriver om eftersom det helt saknar samband med mitt inlägg
    och det är helt OT.)

Låt oss återgå till ämnet, låt oss hjälpas åt i god anda, nu när vi ömsesidigt har nöjet vara så överens gällande det jag skrev i mitt inlägg.
    KillBill skrev 2025-02-17 22:25:55 följande:
    Vad babblar du om? Skrattande

Du har börjat diskutera netto skattebetalare och uttrycker kritik över att ett fåtal netto skattebetalare måste försörja många människor som inte når upp till gränsen för att bli netto skattebetalare.

Förstår du inte att när du i en invandringskritisk diskussion lyfter fram att netto skattebetalare försörjer en massa människor, så inkluderar den grupp som blir försörjd lika många svenskar som invandrare? Inser du inte att det är låginkomsttagare som inte når upp till gränsen för att vara netto skattebetalare?

Det handlar om personalen i din livsmedelsbutik, vårdbiträdet som tar hand om dig när du blir sjuk, restaurangbiträdet som lagar din mat, lokalvårdaren som städar i lokaler där du vistas, och många andra låglönegrupper där både svenskar och invandrare arbetar.

Att börja peka ut grupper i samhället som mindre lönsamma är enligt mig vidrigt, oavsett om det handlar om svenskar eller invandrare.

Det är du som ljuger och babblar.

Och du bevisar själv gång efter annan att det är du som fabulerar och irrar i dina egna dimmor.
    Alla i tråden kan nog se att du själv visar detta.

Allt det du påstår om mig är bara ditt eget hittepå.
    Inget av det du skriver har någon grund i något av det jag har skrivit.
    Du saknar argument och förvandlas då till en vidrig lögnhals,

Uppenbarligen saknar du helt och hållet argument gällande de faktiska saker från verkligheten som jag tar upp, allt är saker som vanliga människor upplever i vårt nya Sverige. Du saknar argument och därför försöker du flytta fokus och du försöker smutskasta mig som person genom att du väljer att hävda rena lögner om mig.

Jag har aldrig, säger ALDRIG!, pekat ut grupper i samhället som mindre lönsamma.

Det är vidrigt av dig KillBill att upprepat framföra dina lögner och personliga påhopp.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?