• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Astrid)

Hej KillBil! Under ditt uppehåll så vi tagit upp några problem, och undrar nu vad du har för åsikter om dessa?

1. De gängkriminella har nu börjat invadera Norge, och ställer till med stora problem. Att de reser över till Danmark för att mörda är ju välkänt, men nu har de även fått upp ögonen för Island. 

2. Sociala medier i andra länder har skrivit att Sverige som tidigare var en välfärdsstat har nu blivit ett varnande exempel. 

3. Hedersrelaterat våld och förtryck, och c:a 200 000 unga kvinnor är nu utsatta för detta. 

4. Muslimer anser att vi kristna är "orena och otrogna" och det är ju också någon form av rasism. 

Jag har gått igenom tråden, och har inte fått några kommentarer av dig. Vad anser du om dessa problem? Tack! 

• Padirac
    Shiba56 skrev 2025-02-26 19:07:04 följande:
    Om ett land är farligt så gäller det förstås kriminalitet. Vad annars?
    Vad tror du det beror på:

Politiskt system eller hudfärg eller vilka högtider man firar i vilka kläder? 
    Eller någonting helt annat? Blandade kulturer?
  • Padirac
    KillBill skrev 2025-02-26 20:16:18 följande:
    Kriminalstatistiken visar att Sverigedemokratiska riksdagsmän vid valet 2014 var mer kriminellt belastade än invandrare. Vad tänker du om det?

www.aftonbladet.se/kultur/a/oR1a2g/sverigedemokrater-mer-kriminella-an-invandrare
    Det måste helt klart bero på friktionen mellan de olika kulturerna inom partiet och svensk kultur. Det är fascister, nazister, vit makt och rasister  - det går ju inte att blanda ihop sånt marginaliserat folk med svenskar utan att de blir kriminellaTomte

Annars beror det väl på något annat
  • Shiba56
    Padirac skrev 2025-02-26 21:05:10 följande:
    Vad tror du det beror på:

Politiskt system eller hudfärg eller vilka högtider man firar i vilka kläder? 
    Eller någonting helt annat? Blandade kulturer?
    Så fort vi diskuterar något som inte passar dig så kör du med rasistkortet.

Du har skrivit att om man anser att religion och kultur hör ihop så är man en "rasist".

Så jag ska försöka att förklara på ett enkelt sätt eftersom du inte verkar förstå att de sju farligaste länderna beror på kriminalitet. Så nej, det betyder INTE att det beror på högtider eller hudfärg. Nu är du väl ute och cyklar?  

Om gängmedlemmar kommer från dessa farliga länder så lär deras metoder i den kriminella världen vara ganska så brutala. De har ingen som helst respekt för människoliv, och i deras reptilhjärnor så anser de att det enda som fungerar är våld och skjutvapen. Och det är ju egentligen ganska fegt.
    Kriminella gängmedlemmar från dessa länder är ett klart bevis på att kultur och religion hör ihop.

Har du ingen i din närhet som kan förklara för dig när inlägg är för svåra för dig?

Men om jag ska vara ärlig så är det ganska meningslöst med dessa diskussioner om du tycker att de är för svåra att förstå, och man måste förklara om och om igen.

Du kan väl bilda en klubb med KillBill? Ni verkar ha samma åsikter.

I'm out.
  • Padirac

Så fort rasism vädras så drar jag rasistkortet?

Förvånande?

För en del tydligen?

Du får naturligtvis 'anse' var du vill, Sverige är ett fritt land där folk får anse och tro vad de vill och ha vilken kultur de vill eller har så länge de inte begår brottsliga handlingar 

Det finns kriminella subkulturer, det finns osunda normer och problem - hedersvåld och rasism är två exempel på de senare. Men ingenting av det är förbjudet, även om det är olämpligt, så länge inga brottsliga handlingar begås. 

Kanske har du någon som kan förklara för dig att rasism inte är ok att att det är väl beforskat varför människor dras in i brottslighet och grov kriminalitet.

Sverige är inte det första landet som går igenom en våldsam gängkris. Det har hänt i andra länder tidigare och det kommer att hända i andra länder senare, precis som rasism och förenklade populistiska främlingsfientliga kommer att finnas kvar.

Shiba56 skrev 2025-02-26 21:49:15 följande:
    Så fort vi diskuterar något som inte passar dig så kör du med rasistkortet.

Du har skrivit att om man anser att religion och kultur hör ihop så är man en "rasist".

Så jag ska försöka att förklara på ett enkelt sätt eftersom du inte verkar förstå att de sju farligaste länderna beror på kriminalitet. Så nej, det betyder INTE att det beror på högtider eller hudfärg. Nu är du väl ute och cyklar?  

Om gängmedlemmar kommer från dessa farliga länder så lär deras metoder i den kriminella världen vara ganska så brutala. De har ingen som helst respekt för människoliv, och i deras reptilhjärnor så anser de att det enda som fungerar är våld och skjutvapen. Och det är ju egentligen ganska fegt.
    Kriminella gängmedlemmar från dessa länder är ett klart bevis på att kultur och religion hör ihop.

Har du ingen i din närhet som kan förklara för dig när inlägg är för svåra för dig?

Men om jag ska vara ärlig så är det ganska meningslöst med dessa diskussioner om du tycker att de är för svåra att förstå, och man måste förklara om och om igen.

Du kan väl bilda en klubb med KillBill? Ni verkar ha samma åsikter.

I'm out.
  • KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-26 20:46:23 följande:

Hej KillBil! Under ditt uppehåll så vi tagit upp några problem, och undrar nu vad du har för åsikter om dessa?

1. De gängkriminella har nu börjat invadera Norge, och ställer till med stora problem. Att de reser över till Danmark för att mörda är ju välkänt, men nu har de även fått upp ögonen för Island. 

2. Sociala medier i andra länder har skrivit att Sverige som tidigare var en välfärdsstat har nu blivit ett varnande exempel. 

3. Hedersrelaterat våld och förtryck, och c:a 200 000 unga kvinnor är nu utsatta för detta. 

4. Muslimer anser att vi kristna är "orena och otrogna" och det är ju också någon form av rasism. 

Jag har gått igenom tråden, och har inte fått några kommentarer av dig. Vad anser du om dessa problem? Tack! 

Svara först på min fråga så ska jag svara på dina!
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2025-02-26 18:17:11 följande:

Tom, nu är det  DU som hävdar att jag hävdar saker ..  skrev du inte nyss någonting om att (INTE) tillskriva andra åsikter Tomte

Det tog visst hus i helsike att påstå att rasism faktiskt är rasism

Ser du frågetecknen efter?
    Vad tror du de betyder?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2025-02-26 22:52:30 följande:
    Ser du frågetecknen efter?
    Vad tror du de betyder?
    Det betyder att du försökte framställa påståenden med vantolkade premisser som frågor, det är vad jag anser. 
    FÖr jag tror att du är begåvad nog att fatta vad jag skriver om det inte är för många känslor i omlopp för att jag med rätta påstår att etnonationalism är rasism.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?