• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Ledsen)

Enligt Islam är det "tillåtet att slå en kvinna vart man vill utom i ansiktet". Och det är ju den enda delen som syns, och detta förklarar varför männen inte får slå kvinnorna i ansiktet. Dolt våld. Majoriteten av muslimska kvinnor anser att de är olydiga om de lämnar sitt hem utan mannens samtycke. Så de lär nog inte få bättre hjälp här än i sitt ursprungsland, de är alltför kuvade för att våga ta detta steg.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-01 20:05:23 följande:
    Jag vet ärligt talat inte...

Men språket gör det svårare för många här och ger man kvinnor förhoppningar men samtidigt inte gör tillräckligt för att hjälpa dem eller förändra det samhälle som gör dem otrygga, då kan de utsättas för väldigt stora risker och det ser vi svåra konsekvenser av emellanåt.

Jag tror att många tror de flytt från hedersförtryck och så kommer de till ett land de tror är ett fritt land, men som är naiva och inte ser problemet och samma män får nu ännu mer frihet att utöva sitt förtryck, i vissa fall t.o.m. skyddade av samhället av folk som drar rasistkortet när någon reagerar.

Om du minns Mona Walter, så beskrev hon att många av hennes landsmän radikaliserades i Sverige, dels som en motreaktion till det fria svenska samhället, men också för att de gavs ett utrymme som trotsade de annars allmänna moraliska normerna, ett frikort kan man säga.
    Mona Valter är exempel på en muslimsk kvinna som i Sverige blev ateist innan hon  konverterade till Kristendomen. Tror du att hon skulle kunna göra den resan i Mogadisju i Ssomalia där hon föddes?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-01 20:09:13 följande:

Enligt Islam är det "tillåtet att slå en kvinna vart man vill utom i ansiktet". Och det är ju den enda delen som syns, och detta förklarar varför männen inte får slå kvinnorna i ansiktet. Dolt våld. Majoriteten av muslimska kvinnor anser att de är olydiga om de lämnar sitt hem utan mannens samtycke. Så de lär nog inte få bättre hjälp här än i sitt ursprungsland, de är alltför kuvade för att våga ta detta steg.

Det där stämmer inte utan handlar om en feltolkning. 

Det finns texter i den kristna bibeln som inte är så smickrande exempelvis att homosexuella ska straffas med döden och att en kvinnor som är otrogen ska stenas till döds och att kvinnan ska tiga i församlingen men det är självklart inte något som kopplas till kristendomen av idag.
  • Tyra myra

Är det ingen som regerar på de ortodoxa judarnas kvinnosyn? Nu har vi inte så många av dem här i landet men ändå.

Vi har kyrkor/församlingar här i Sverige som har en problematisk syn på demokrati och kvinnor.

Varför inte säga som sanningen är, Vi i Sverige har blivit främlingsfientliga. Frågan blir i så fall. Varför har vi blivit det?

• KillBill
    Tyra myra skrev 2025-03-01 21:39:04 följande:

Är det ingen som regerar på de ortodoxa judarnas kvinnosyn? Nu har vi inte så många av dem här i landet men ändå.

Vi har kyrkor/församlingar här i Sverige som har en problematisk syn på demokrati och kvinnor.

Varför inte säga som sanningen är, Vi i Sverige har blivit främlingsfientliga. Frågan blir i så fall. Varför har vi blivit det?

Jag håller med. Många i denna tråd skulle aldrig reagera på avarter/extrema tolkningar inom andra religioner och är bara inriktade på att kritisera islam och svartmåla muslimer.

• Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-03-01 21:34:46 följande:
    Det där stämmer inte utan handlar om en feltolkning. 

Det finns texter i den kristna bibeln som inte är så smickrande exempelvis att homosexuella ska straffas med döden och att en kvinnor som är otrogen ska stenas till döds och att kvinnan ska tiga i församlingen men det är självklart inte något som kopplas till kristendomen av idag.
    Det är alltid så här. Om man skriver någonting negativt så är det "feltolkningar" eller "lögner". Jag kan inte hitta på texter från Koranen! Och som vanligt så jämför du med någonting annat som ska vara så mycket värre. Detta innebär att du försvarar muslimers nedvärderande syn på kvinnor, och accepterar hur de behandlas! 
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-01 22:23:03 följande:
    Det är alltid så här. Om man skriver någonting negativt så är det "feltolkningar" eller "lögner". Jag kan inte hitta på texter från Koranen! Och som vanligt så jämför du med någonting annat som ska vara så mycket värre. Detta innebär att du försvarar muslimers nedvärderande syn på kvinnor, och accepterar hur de behandlas! 
    Ja efter att ha undersökt saken kan jag slå fast att det du påstod inte stämde.
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-01 22:23:03 följande:
    Om du gjorde en enkel faktagranskning innan du publicerar saker här i tråden skulle du undvika kommentarer från mig och andra i tråden om att det du påstår inte är sant. 
  • Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-03-01 22:50:30 följande:
    Om du gjorde en enkel faktagranskning innan du publicerar saker här i tråden skulle du undvika kommentarer från mig och andra i tråden om att det du påstår inte är sant. 
    r.search.yahoo.com/_ylt=AwrLA02jfMNnkhEGZQ0_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzEEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1740893475/RO=10/RU=https%3a%2f%2fanswering-islam.org%2fsvenska%2fislam%2fkvinnan-i-islam%2fvldmotkvinnor.html/RK=2/RS=dKOawE9IvZjCLnX8xOZokrlDZDA-

Här är länken om Islam, och det står att mannen får SLÅ kvinnan. "Även Koranen och den islamistiska guden tillåter våld mot kvinnan".

Det är ganska skrämmande att du försöker att negligera att detta förekommer. Så du tycker alltså att detta är ok? Annars så skulle du inte reagera som du gör.  Mycket obehagligt, och därför ganska så meningslöst att fortsätta denna diskussion.
  • Anonym (Ledsen)

Sorry, det blev fel med länken. Men googla på "Vad säger Islam om våld mot kvinnor - Answering Islam".

Svar på tråden Är invandringen en belastning?