• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-11-17 15:08:56 följande:
    Tack snälla <3 kissade såklart direkt när jag kom hem innan jag kollade menskoppen så kommer dröja någon timme till i alla fall..
    Hm, såklart du kissade innan xD 
    Checkar in senare då :p 
    Har börjat sett Jenny koos seminarier nu. 

Skulle ha haft en budget när vi började skaffa barn. Det är nog några tusenlappar som gått åt nu. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-17 17:06:49 följande:
    Precis som väntat, fan också :( varför kan det aldrig hända oss? Förstår inte vad felet är :( orkar knappt ens bli ledsen längre, det känns bara mörkt och deppigt.
    Jag är så ledsen! Trodde det äntligen var din tur :'( 
    Vet känslan att man inte ens blir ledsen längre. Blev så klart ledsen över mf men inte så att jag börja gråta. 

Men är så ledsen nu att det inte gick för dig :( 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-17 17:39:44 följande:
    Tack fina du <3 jag försöker tänka att det är första dagen på en ny chans och sånt peppigt, men just nu känns det bara mörkt. Det känns som att en graviditet är något orealistiskt, något som inte går att åstadkomma? När det egentligen är den mest naturliga grej i världen..
    Jag kan se mig i framtiden med ett hus, en ny bil osv. Men jag kan just nu inte se mig själv som gravid, bli mamma. Det känns så orealistiskt just nu.

Men som du skriver första dagen på en ny chans. Så jag håller på och läser om q10. Är det något du testat eller vet något om? 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-17 18:26:06 följande:
    Känner precis samma. Blir så frustrerad av att det är så himla enkelt för andra. Räcker att de skakar killens kalsonger så blir de gravida liksom..

Har läst att q10 kan ha en positiv påverkan på äggkvalitén, köpte hem en burk för två-tre månader sedan som jag har tagit men uppenbarligen blev det ingen skillnad. Kanske måste man ta de under längre tid, jag vet inte. Funderar på att beställa hem inositol igen men tog ju den mest i hopp om att korta ner mina cykler, och det har jag ju letrozolen till nu.

Tar också tillbaka det där med att jag knappt orkar bli ledsen längre. Har precis spenderat över en halvtimme storgråtandes i soffan. Längtar så efter att sambon ska komma hem så jag får krypa ihop i hans famn. Får försöka plocka upp spillrorna av mig själv och få upp hoppet om ett plus lagom till jul istället.
    Det är okej att vara ledsen, speciellt när mensen va sen. Men kan det vara för tidigt att ta ett test ?
    Sist jag va gravid tog jag på kvällen, de va negativt. Tog ett dagen efter med morgon urin och då va det positivt. 

Jag har beställt q10. Startar imorgon, ska man ta det till ägglossning?
  • Dalarna91

Ljm; så bra du har fint stöd från sambon. Tycker det är extra fint att han är medveten att du är den som känner av alla känslor och mensvärk osv. 
    Inte för det är mindre tråkigt för honom men du förstår :)

Får testa q10 och se hur det går. Kan inte gå värre xD 
    Ska försöka läsa mig till att optimera ägglossningen och se hur det går. Jenny koos har seminarie om det. 

• Dalarna91

Ljm; asså va händer?! Förstår att du måste vara så förvirrad nu! 
    Det är jag iaf. 

Jag har tempat senaste två dagarna, den är fortsatt över coverline. Men kan de bero på om jag har hcg kvar i kroppen? Fattar ingenting. 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-18 13:07:24 följande:
    Bifoga gärna din kurva. Tror inte tempen blir förhöjd av hcg utan av progesteron, och gulkroppen bryts ju ner vid missfall. Be om ett ultraljud, graviditeten är kanske kvar och i värsta fall kan det vara utomkveds.
    Jag slutade tempa efter bekräftad äl. Men du kan se dom två sista tempen, idag och igår. 
    Jag tar nog ett grav test imorgon för att se om hcg finns kvar. Men jag har slutat nästan att blöda nu, kommer lite färskt blod nu annars brunt. 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-18 15:12:47 följande:
    Den har iaf gått ner, fortsätt tempa och ta test tills det blir negativt.
    Tog precis ett test, negativt. Så tempen går nog ned under helgen. 
  • Dalarna91

Fyrklövern; svårt att veta men kring 16/12 är min bim. 
    Haha, ingen aning vad det heter xD  lycka till :)

• Dalarna91
    Rewner skrev 2022-11-19 12:08:42 följande:

Det gjorde mig så ledsen att ta del av denna uppdatering, Dalarna. Beklagar verkligen. Skönt att kroppen verkar ta hand om det iaf och att ni får gå vidare med utredning.

Ledsen att det inte gick vägen denna gång, Ljm. Vet hur det är och att vissa försök tar hårdare.

Det där med att man inte riktigt kan se det gå vägen och se framför sig vare sig mage eller bebis är nog ett sätt att skydda sig från besvikelsen. Speciellt när man försökt och drömt så länge. Det blir så abstrakt och något som liksom inte händer/kommer hända mig. Jag är i vecka 11 nu och jag kan ännu inte se något sådant riktigt framför mig. Pratade om det när jag träffade barnmorskan och hon sa att det var väldigt vanligt. 

Håller tummarna för er andra som väntar på ägglossning och bim. 

Tack. Skönt att höra att det är vanligt att tänka så. Tänkte det va mest vi som försökt länge som tänker så. 

Vecka 11, snart är magiska gränsen över. Hoppas du mår bra och njuter av tiden nu :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?