• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ljm; spännande! Hoppas det är något där. 
    Jag slutar tempa efter bekräftad äl. Vill ta ett men vågar inte. Det är kallare i lägenheten så min temperatur är lägre än vad det brukar vara. Orkar inte blir besviken. 
    Men jag har inte känt någon kramp. Brukar ha det en vecka efter äl. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-12 18:04:54 följande:

Har BIM den 20e, tack för tumhållningarna :)

Dalarna, jag kommer nog också sluta tempa snart. Fortsätter nog 2-3 dagar till som max, sen ska jag försöka sluta. Vill inte bli deppig av låga tempar :P hoppas att dina uteblivna kramper är ett gott tecken!

Jag fick lite lägre temp på dag 4. Så slutade tempa men det hade varit roligt och se tempen om man blir gravid. Blandade känslor. 
  • Dalarna91

Ljm?; Hur va tempen idag? Är lite inne på fyrkövens inlägg. Väldigt spännande och se vilken hög temp du har. Men förstår om du inte vill fortsätta tempa.

Vickan; du har väl passerat bim? Hur gick det?

• Dalarna91

Vickan; va tråkigt att din mens kom :'( 
    Förstår att man bara vill gömma sig under något och bara vara osynlig en stund. 

Jag tog nu 40 000 IE d vitamin denna månad. 
    Men tror det är ca 20-50000IE folk brukar ta när jag googlat. 

Jag mår bra. Känner inte sån stickningar en vecka efter äl. Inbillar jag hade det igår morse när jag halv sov, men har inte haft det när jag varit vaken. Ser det som ett positivt tecken. Men vem vet... Får se till helgen. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-13 20:25:27 följande:

Läste precis hos Vulverine att man i fertilitetssammanhang gärna vill se att progesteronet ligger i de övre delarna av skalan, minst på 50 nmol/L.. Men också att enstaka blodprov inte säger så mycket då nivåerna kan variera rätt så rejält. Vet inte riktigt hur jag ska tänka nu :(

Då du tog blodprov en dag senare så vet jag inte hur mycket skillnad det är. Tänker det är nog lite högre. Men förstår att du är lite besviken och lite orolig att nivåerna är för låga. Men du har inga symtom på lågt progrestron. Så tror inte det ska vara dåligt att ha 31. 
  • Dalarna91

Hur går det för er alla?
    Själv så har denna vecka gått hyfsat fort. Har inte haft känningar som jag brukar få. Känner mig inte svullen innan bim. De är 2-3 dagar innan kvar, så mycket kan hända. Har ett testa tidigt test hemma, funderar om man ska testa det imorgon. Om sambon går innan mig till jobb. Vill inte ta det när han är hemma 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-15 15:40:36 följande:

Vad hoppfullt det låter Dalarna, allt som skiljer sig från det vanliga känns ju som ett gott tecken! Lova att uppdatera oss om du testar :)

Jag har BIM måndag eller tisdag, började få lite molvärk idag så tror att hoppet är ute ännu en gång tyvärr. Tempen är fortfarande stadig, ska sluta tempa under helgen tänkte jag. Drömde i natt att jag plussade, kändes så otroligt verkligt och jag minns till och med att jag tänkte i drömmen, vilken tur att det här inte bara är ännu en dröm om att plussa. Kissade på typ 20 stickor och alla var solklart positiva, gick runt med en i fickan och visade alla som kom i min väg haha. Galet.. Hoppas bara att det någon gång blir min tur att plussa på riktigt och inte bara i drömmarna..

Under drömmen är det helt underbart. Men när man vaknar är det lite som en mardröm. När man inser hur länge man försökt utan något pluss :( 

Tyckte det börjar mola lite men osäker. Sitter och analyserar typ allt nu. 
  • Dalarna91

Jag har bim imorgon eller söndag. Är på äl+11. Skulle jag få mens så blir jag ledsen men kan då ta blodprover inför utredning. Sen har jag inte använt progrestron kräm så är lite lättad jag har längre än 10 dagar lutealfas. 
    Men känner ingen mens symtom. Men tänker jag borde ha sett pluss på äl+11 på svaga test. Eller vad tror ni? :/ 

Ljm; måste nästan ha en dagbok för att komma ihåg alla symtom man har. Jag kommer nog ta temp imorgon. Har du slutat tempa?

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-16 22:28:58 följande:

Jag tror fortfarande det finns en chans Dalarna, om jag har förstått rätt så är det långt ifrån alla som plussar på ÄL+11. Goda nyheter att lutealfasen är lite längre, måste ju också var en bra grej. Håller som vanligt tummarna stenhårt!

Jag tempade i morse också, fortfarande stabilt så varken ökad eller minskad temp. Tror jag tar en imorgon också, sen får jag se på söndag. Känner inte att jag kommer ta något test under helgen, kommer nog vänta in mensen bara.

Temp idag 36.35 precis som senast jag tempade förra fredagen. 
    Men alkohol, vad gör det med tempen? Och hur mycket måste man dricka för att det ska bli skillnad? 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?