• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-12-04 12:58:15 följande:
    Jag är glad att vi fick till det så bra, men kan inte låta bli att oroa mig lite över att vi kanske har sex alldeles för ojämnt under hela cykeln och att det på något sätt ska göra spermierna sämre. Efter ägglossningen har vi oftast inte sex alls, sen försöker jag ha lite koll så att vi ligger i alla fall en eller två gånger när mensen har slutat och innan det fertila fönstret börjar. Vet inte hur stor skillnad det gör, spermierna byts väl ändå ut och produceras nya hela tiden. Ytterligare en sak att noja över liksom..
    Jag tänker likadant. Gått en vecka mellan gångerna nu. Vi fick till det idag. Men tänker att dom är lite gamla. Vet inte om han runkat medans jag va borta en natt, hade varit bra xD 
    Jag tror det går fint att ha bara ha sex kring ägglossning. Men de är nog bra att ha sex innan fertila fönstret så dom är färska. 
    Önskar när man är färdig med barn verkstan och kan ha sex när som helst när man har lust, inte när man måste. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-04 16:37:00 följande:
    Jag känner likadant, minns knappt hur det var när samlivet var helt luststyrt och inte heller bokfördes i nån app för att ha koll xD
    Minns inte heller. Får bara hoppas det blir pluss snart. 
  • Dalarna91

Vickan; så skönt att få tagit blodprover :) 

Ljm; har man bra progrestron så kan det betyda du haft en bra ägglossning:) 

Min temp har gått upp lite. Då det är kallare ute så fryser jag under natten. 

• Dalarna91

Sophie; jag vet den känslan när mensen inte kommer som den ska! Jag brukar ligga stabilt på 30 dagar +- någon dag. Men jag har också plötsligt haft 40 dagar. Ingen aning varför, ingen ändring i livsstil eller något som skulle kunna förklara. 
    De är som kroppen bara älskar att göra en frustrerad och lite förbannad.

Vickan; du tog progrestron 1 vecka efter ägglossning? 
    Varför tror du att du inte har så högt? 

• Dalarna91
    Vickan31 skrev 2022-12-06 16:29:51 följande:
    Ja men precis. Jag menade inte att jag inte har så högt (i så fall vet jag inte vad jag skrev, haha), för enligt referensintervallet ligger jag ju inom spannet för det som ska vara normalt, så jag tolkar det som något bra och att jag inte behöver oroa mig för progesteronet? :) 
    Jag tolkar det som du inte behöver någon progrestron kräm :) 
    Skulle jag ta prov och de visar högt skulle jag ha svårt att tro på det. Då jag ibland har haft spotting, lite kortare lutealfas och har aldrig ömma bröst. :P
  • Dalarna91

Sophie; ja jag fick ägglossning senare än vanligt. 
    Det va ganska stressande. Kan vara så du har haft senare ägglossning denna månad. 

• Dalarna91

Ljm; fy fan vilken kollega!! Hon borde skämmas!! Det står ju ofta artiklar om ofrivillig barnlöshet. Hon borde veta bättre. 

Fyrklövern; va tråkigt tempen dippade :( 
    Höll tummarna det skulle gå bra. 

Hur går det för dig Vickan? 

• Dalarna91

Fick veta att en nära vän har slutat med ppiller. Blir ju glad men fick lite panik, tänk om dom plussar snabbt. Skulle bli otroligt glad men det skulle känna mig så besviken på min egen kropp. 

• Dalarna91

Skönt det är flera som tänker så. Är på äl +6
    Borde börja känna lite små värk snart om det inte gick denna gång. Har inte använt progrestron kräm denna gång. Ska bli intressant hur lutealfasen är nu. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?