Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 19:53:18 följande:
Tack alla fina som svarar så fint! Det känns bättre nu. Era inlägg har hjälpt en massa. Känner mig inte lika ensam. Min sambo är hemma nu och tar hand om mig. Vi har ätit pizza. Försöker att inte glömma bort den fina relation vi har. Min sambo är alltid så snäll och omtänksam. Om en månad har jag en vecka ledigt, kanske min sambo också, han har ansökt om ledighet. Vi har pratat om att resa inom Sverige eller till Danmark, och köpa förlovningsringar. Försöker tänka på sånt istället. När vi var nykära tänkte jag ju inte på att skaffa barn på det sättet, var bara så tacksam över att ha hittat kärleken.
Åå kram på dig, det kommer bli bättre ska du se <3 förstår dig, har väl känt lite liknande ibland och av anledningen att man vet att man vill ha barn känns de ibland också lite olägligt att byta jobb mitt i :/. Men när det gäller barn tycker jag du ska försöka se det positivt, om jag förstår det rätt har ni bara försökt sedan augusti? Så det är ju absolut inte konstigt att du inte blivit gravid än <3 stress och sånt påverkar nog också så försök ta det lugnt. Men i genomsnitt tar de ju 7 månader att bli gravid enligt källor. Så man får nog tyvärr hålla ut ett tag även om det suger. Jag blev gravid på första försöket i vintras när det slutade i ma och denna gång tog det hela 5 månader innan plus. Det kändes ju tyvärr som en evighet men det kommer för dig med ska du se :) ett tips är väl egentligen lite att kanske försöka släppa de helt och sånna här trådar ökade bara stressen ännu mer när man ser alla som lyckas. Men det är ju en personlig sak är ju olika för alla <3.