• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-08-24 17:56:45 följande:

Chilins; jag förstår 100% hur du känner. Sitter och med dom tankarna nu, och jag är inte ens gravid. 
    Men då brukar jag försöka tänka att få 3 missfall i rad är 1%. Och ifall det händer får men utredning, varför det händer. 

Åh vad är det för statistik? det låter ju ändå bra. Jag har ju dock haft ett X och ett MA så jag är inte berättigad någon utredning om denna graviditet inte går vägen.. jag ska tydligen ha tre missfall innan det skulle bli aktuellt 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-24 18:45:27 följande:
    Fann statistiken förut. Hoppas du inte får ett andra missfall.
    Hoppas det jag med? hur vanligt är det att få ett andra missfall? 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-24 19:25:54 följande:
    Minns inte exakt siffra. Men de är inte ovanligt med två missfall men det är lägre. Men inte googla eller haka upp dig på statistiken. Jag tänker du har haft sån otur att det bara kan få rätt nu 
    Jag läste lite nu :) inte blev man lugnare haha :) men någon gång ska det väl ändå gå bra för oss som är kvar här? det måste det ju! 
  • Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-25 09:29:12 följande:

Allt såg bra ut på ultraljudet Gråter jag har gråtit så mycket, så glad men ändå så rädd <3

GRATTIS EVELINA Hjärta fy tusan så glad jag blir!!!! 
  • Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-25 09:29:12 följande:

Allt såg bra ut på ultraljudet Gråter jag har gråtit så mycket, så glad men ändå så rädd <3

Har du haft symptom hela tiden? {#emotions_dlg.flower}
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-25 09:34:39 följande:
    åh vad härligt, stort grattis till att allt såg bra ut <3 
    hur mår du och vilken Vecka är du i?Hjärta
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-25 09:36:26 följande:
    hejhej, såklart :) 

får jag fråga vilken vecka du märkte att det var utomkveds? fick du ta bort en äggledare eller hur gick det till? är lite orolig för utomkveds..

ja så var det för mig med, allt jag kunde tänka på var att bli gravid :/ 
    Jag svarar också fast frågan inte är till mig :) jag åkte in med akuta smärtor vecka 6+5 tror jag och då fick jag ta bort en äggledare... 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-25 09:38:35 följande:
    jag är i vecka 4+6 idag enligt appen ff, dudå? :) 

jomen bra tror jag, känner inte alls så mkt symptom, men lite illamående kanske om jag verkligen känner efter, typ när jag vaknar på morgonen och om det var länge sedan jag åt tex. och lite uppsvälld mage. hur mår du? <3 
    Då är du bara några dagar innan mig, jag är 4+3 idag enligt NC. Jag känner ingenting.. så jag mår bra.. funderar på om jag ska köpa digitala test med veckoindikator och testa för att se om det slagit över till 2-3 men jag borde verkligen inte? känner mig så himla orolig. Jag har ju haft utomkveds som jag såg att du var rädd för och även då hade jag mera symptom än jag har just nu. 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-24 21:43:22 följande:
    xD skrev nyss du inte ska googla. Klart vi alla kommer bli gravida och allt kommer gå bra  Du är ju det nu.ä :) 
    Njut åt oss alla. 
    Man kan inte hålla sig från att googla ;) tack fina du. Känns så skönt att ha ert stöd. Det är så sjukt att man drömmer om plusset och vill inget hellre men när man är där vågar man inte tro. man är verkligen aldrig nöjd. Trött man blir? 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-25 09:46:02 följande:
    ja jag funderar också på det.. jag tog faktiskt ett vanligt testlagrets test i både måndags och idag och såg att det ökat i styrka på båda och nu imorse var det mkt starkare än kontrollstrecket så nu ska jag sluta testa ändå tror jag.. om jag inte kommer köpa ett digitalt med veckor, får se.. 
    jag har bestämt mig för att sluta tempa (vilket jag redan Slutat med sen några dagar) och ska försöka att undvika att ta test för det kommmer verkligen ingenting gott ur det? varför kan man inte bara njuta av att man fått sitt efterlängtade plus?! Jag blir galen. Jag tycker dock inte att du ska oroa dig för utomkveds, det är oerhört ovanligt. jag kände ingenting förrän jag fick plötsliga smärtor och blödningar som gjorde att jag åkte in till sjukhus 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?