• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Åh ja självklart får du skriva här Evelina, är nyfiken på att höra hur det går för dig!
    Ang din fråga så har jag faktiskt ingen aning men som chilins skriver så låter det mest rimligt att utgå från ägglossningsdagen :)

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-07-30 21:43:16 följande:

Tack för allt stöd häromdagen tjejer, blir alltid glad av att logga in här. 
    ÄNTLIGEN har mensen kommit! :D Har aldrig varit så här lycklig över mens innan. Har ju inte haft normal mens sedan mars månad. Den kom exakt 4 veckor efter att de plockade äggledaren. Nu börjar jag bli mer taggad på att försöka igen och jag tror vi satsar på att vänta ca 3 månader till sen kör vi. 

Vad härligt att mensen är igång igen! Och låter rimligt att ni ändå börjar försöka igen efter 3 mån då så många andra har det som rekommendation. Så nu har du bara 2 månader kvar att vänta innan ni kan försöka igen? :D
    LJM91 skrev 2022-07-31 21:56:01 följande:

Gjorde cykelns första ägglossningstest idag, tvärnegativt precis som väntat :P har lagt en beställning på testlagret och verkligen bunkrat upp med stickor så nu ska det testas så det står härliga till xD

Hejar på för en kortare cykel denna gång!
    Pinkfloweer skrev 2022-08-01 13:38:47 följande:

Ljm, dalarna och evelina tack för era svar! Känns lugnare nu :) Och Ljm jag HOPPAS verkligen att du får tidigare ägglossning denna gång! 

Jag tog precis ett till clearblue digital för att se om strecket va starkare nu när jag tog ut stickan från staven och det var det! Jag känner mig endå lite chockad men på ett positivt sätt för hela detta året har jag haft utslag på vanliga stickor typ dag 21 och dag 22 i cykeln, vilket jag aldrig haft innan då blev det positivt dag 16 till 18 isch å nu fick jag första positiva dag 16 igen! Just nu är jag helt orimligt glad över bara det och känner skitsamma om det inte funkar denna månad heller helt galet men så glad blev jag över detta just nu hahah

Grattis till ditt positiva ÄL-test Pinkfloweer :)
  • Sophiee92
    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
    23/7 evelinagra1 : 15e försöket första barnet PLUSSAT
    3/8 dalarna91, 9e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 

9/8 Sophiee92, 11e försöket, första barnet
    16/8 Rewner, 13e försöket, första barnet, 1 tidigt mf och 1 utomkveds
    19/8 Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet
    24/8 Chilins, 8e försöket, första barnet, haft 1 utomkveds och 1 MA 

Tror jag lyckades ta den senaste BIM-listan nu
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-08-02 07:15:51 följande:

Nu behöver jag hjälp att förstå? Förra cykeln blev 30 dagar vilket säger att jag skulle börja ägglossningstesta på dag 10 med de clearblue advanced. Dock skulle man utgå ifrån den kortaste cykeln man haft om man haft lite olika. Jag har haft lite olika men främst är jag osäker då jag hade ett missfall under våren så jag tog ett test igår, på dag 8. Det blev alltså startskottet för denna testperiod. Tom cirkel, inga konstigheter. Till saken hör att jag fick bekräftad ägglossning på dag 18 förra månaden så det bör vara länge kvar om cykeln är lika. Idag, dag 9, blinkar gubben. Så nu känner jag mig jätteförvirrad. Det är första gången jag testar clearblue advanced i en regelrätt cykel som man ska. Sist började jag alldeles för sent med testningen, tror att det var dag 14 eller 15. Det jag undrar nu är hur snabbt östrogen stiger? Jag har förstått att gubben börjar blinka när östrogenet stiger och då undrar jag om jag kan ha börjat testa för tidigt nu så att starten för denna cykel blev en väldigt väldigt låg östrogen-nivå och att stigningen av östrogen går lite upp och ned och kanske främst väldigt lite åt gången. I så fall kan jag ju få glad gubbe väldigt länge tänker jag. Det här gjorde mig lite stressad För jag vet inte riktigt hur jag ska tänka, om vi ska börja ligga varannan dag redan nu trots att det bara är dag 9 och sist fick jag ägglossning dag 18. tacksam för lite hjälp i denna minst sagt förvirrande djungel :) 

Tror inte du behöver bli stressad över att du börjat testa för tidigt, den glada gubben kommer ju ändå sen först när du fått en LH ökning. Däremot kan du få väldigt många dagar med blinkande gubbe om du börjar lite tidigare.
    Gick igenom mina senaste cykler och jag hade en månad när jag började testa på CD9 (tom ring), dagen efter på CD10 fick jag blinkande gubbe som fortsatte i 8 dagar tills den fasta gubben äntligen kom på CD18 :) ÄL kom 3 dygn senare.
    Jag hade nog börjat ligga kanske var tredje dag tills den glada gubben kommer men ni gör som ni känner, ingen anledning till stress i alla fall :)
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-08-02 07:59:23 följande:

Temp imorse har sjunkit till 36.35. 
    Men osäker på om den stämmer. Sov med fönstret öppen och jag sover med bara med överkast. Så frös en del på morgonen. 

Hoppas det var pga att du hade kallt i rummet. Är din BIM imorgon?
  • Sophiee92

Vad trist med ett negativt test Dalarna :( Hoppas det var för tidigt bara. Hade också väntat och testat med ett tidigt test.

• Sophiee92

Dalarna,
    Åh vad trist att läsa att tempen är nere på coverline och att testerna inte kommit ännu :( håller alla tummarna jag kan iaf!

• Sophiee92

Vad tråkigt att läsa att ditt test var negativt Dalarna :(

Rewner och Pinkflower, spännande att ni är förbi ÄL nu! Gör ni något annorlunda denna gång? Alltså på tal om skengraviditet, sen ÄL har jag haft molande värk i både höger och vänster äggstock som kommit och gått hela dagarna, helt sjukt. Inte konstigt att man blir knäpp av att gå och vänta på den eviga BIM...

• Sophiee92

Pinkflower, angående spolning av äggledarna. Jag har gjort en sådan undersökning.

Ska berätta först bara att jag är JORDENS räddaste för allt som har med sjukhus att göra, bokstavligen svimmar av när jag behöver ta blodprov, får hjärtklappning bara jag går in på ett sjukhus för en rutinkontroll osv... Men detta med spolning av äggledare var INGENTING mot vad jag läst mig till. Jag var så skraj och uppstressad innan undersökningen att läkaren fick kalla in en tjej som var särskilt duktig på rädda patienter och som fick hålla min hand från det att jag satte mig i gynstolen. Jag spände mig i hela kroppen och bara väntade på den där ohanterliga smärtan som skulle komma men den kom aldrig. Det gjorde inte ont alls! Jag fick molvärk efteråt men det var heller ingenting mot hur ont jag har vid mens.

Snälla stressa inte upp dig för en sådan undersökning, jag önskar att jag hade läst fler såna här historien innan men nätet svämmar ju över av skräckhistorien, inte minst här på FL. 

Sen en sista sak, det var en otrolig känsla när jag fick höra att båda äggledarna hade genomflöde, började t.om gråta (så töntig är jag) haha...

• Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-08-05 09:08:47 följande:

Gör inget annorlunda denna gång, enda skillnaden denna gång var att ägglossning kom lite tidigare :) men förutom molvärk till å från dessa 3 dagar som varit kände jag redan öm i båda sidorna av brösten direkt så skenis känner man sig deluxe haha 

Men gud tack snälla för dina lugnande ord Sophie! Då ska jag helt klart försöka att inte stressa upp mig för den spolningen, kan verkligen förstå att det måste varit en sån lättnad att höra att det såg bra ut!! :) Det är väl just det resultatet plus min mans spermaprov man är mest nervös inför att höra resultatet på, för de ska kolla hans sperma direkt

Åååh då är vi två om att vara "skenis deluxe" haha XD...!

Vad skönt att jag kunde lugna dig lite :) det var verkligen hur lugnt som helst som sagt. Ja lättnaden efteråt var helt underbar, jag var så orolig för att jag skulle ha stopp. Har ni fått någon tid på mottagning för att påbörja utredning alltså? Vi påbörjade ju också men jag fick aldrig min man att gå och göra ett spermaprov och ville inte tjata :( kändes så jobbigt att be honom att göra en sån sak, dessutom har jag varit helt säker på att det är mig problemet ligger hos... Men kanske blir att vi behöver gå vidare med utredning nu i höst och då kommer vi givetvis att även ta spermaprov. Hur har din man reagerat på att ta spermaprov?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?