• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-08-06 09:13:38 följande:

Sophiee92, jag väntar fortfarande på ägglossningen så har inga direkta nyheter :P tar ägglossningstest när jag får feeling och håller lite koll på livmodertappen och sekret, har sex typ varannan eller var tredje dag. Så får vi se när ägglossningen behagar dyka upp xD

Strongt att ni får till det varannan till var tredje dag iaf :D det skulle vi aldrig orkat med längre än 1 vecka i streck haha... Vilken CD är du på? 
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-08-06 09:29:06 följande:

vad tråkigt med mens dalarna91 men skönt att det känns okej ändå. nya tag! Hjärta

Fast gubbe idag på CB, CD13. Började varannan-dag-processen CD10 så bör få till det ganska bra denna gång förutsatt att vi håller ut. Är så glad att kroppen beter sig mer och mer som vanligt nu. 

Vad skönt att kroppen beter sig som vanligt igen :) heja att ni får till det optimalt under hela ÄL. 
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-08-06 20:19:32 följande:

Sophie hoppas på en nidis! Verkar lovande!! :D Håller tummarna :)

Om det blir återkommande blödning efter samlag och du inte är gravid ska man dock kolla upp det.

Tack Fyrklövern!!! <3

Absolut det har du rätt i. Brukar inte blöda vid samlag men nu ska jag hålla ett extra öga. När du plussat, fick då någon blödning innan BIM då?
  • Sophiee92

Pinkflower, säger som alla andra, det är verkligen inte tid ännu för att ge upp denna månad! Förstått att många upplever ?samma pms? som dom brukar månaden dom plussar <3

• Sophiee92

LJM, vad spännande att du börjat få fertiltsekret! Hållet alla tummarna för att du får ägglossning snart! 

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-08-07 11:21:21 följande:

Är det någon som brukar ha starka ägglossningssmärtor?  har sett i NC-appen att jag loggat smärtor allt ifrån dagen innan ägglossning till upp mot tre dagar innan bekräftad ägglossning. Ägglossning väntas imorgon. När i förhållande till era smärtor om ni har några brukar ni få bekräftad ägglossning? :)

Har bara fått det ett par gånger och då har den kommit från ÄL-dagen och ungefär 3-4 dagar efteråt
  • Sophiee92
    Lägger till mig med med BIM imorgon eller övermorgon... Börjar bli så nervöst nu!!! Man vill inte få upp förhoppningarna men samtidigt vill man ändå våga tro! Usch vad jobbig denna resa är...!

BIM-LISTA:

9/8 Sophiee92, 11e försöket, första barnet

16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet

24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet 

?, LJM91, åttonde försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-08-07 19:27:12 följande:
    Så otroligt spännande! Ska du testa imorgon?! Hjärta Ska hålla alla tummar imorgon! 
    Tusen tack <333
    Jag tänkte först det men nu blev jag osäker, vill inte förstöra hela dagen imorgon ifall det är negativt :( Planen nu är att vänta imorgon och se ifall mensen kommer, har den inte kommit i övermorgon så testar jag då på morgonen. Kan dock hända att jag får ett infall imorgon bitti och testar ändå, aldrig kunnat hålla mig förut haha...
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-08-07 19:30:15 följande:

Sophie; hoppas verkligen på ett pluss. Förstår du är nog både nervös och förväntasfull inför BIM :)

Själv så har jag börjat med inositol pulver igen och hoppas jag får sekret igen. 
    Jag misstänker starkt jag hade ägglossning sekret dagen och 2 dagar innan ägglossning. Är de bra? 
    Vet inte när man ska ha det. 

Tack Dalarna <3 Ja just nu känner man en drös med massa olika känslor.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?