Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-07-26 15:15:00 följande:

evelina, vad ställde du för fråga till dem när du fick det svaret? I instruktionerna jag fick med krämen står det en pump morgon och kväll, när jag läser lite mer noggrant. Blir nojig av att det står så olika, är helt säker på att jag läste 1-2 pumpar 1-2 gånger om dagen på ett annat ställe..

Pinkfloweer, tyckte inte jag märkte någon skillnad på mängden sekret heller tyvärr.

Jag frågade vilken av deras krämer jag skulle använda, nu gjorde jag ju dock inte som dom skrev ändå men. Jag skulle säga en pump för att inte förstöra hela ägglossningen. Om jag har förstått det rätt så tror kroppen att man redan ägglossat om man har för mycket progeresteon
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-07-27 09:47:02 följande:
    Igår kväll började jag med progrestron kräm. 
    Kan verkligen tempen stiga så högt på 12 timmar? 
    Hur va det för dig Evelina? 
    Sen under sommaren sover jag bara med överkast men inatt blev det täcke. Vet inte om det har något med saken att göra. 
    Min temp såg ut såhär, jag kände mig dock febrig där när tempen är så hög, nc uteslöt den tempen 
  • evelinagra1

Dalarna : ja googla och se om du hittar något, jag mår bra tack! Har molvärk som kommer och går vilket jag tycker är lite läskigt men det ska ju inte vara någon fara, sen kissar ut otroligt mycket men annars är allt som vanligt än så länge :) 

• evelinagra1

Pinkflower : jag har inte heller pcos men jag körde med det ändå och min cykel rubbades inte iallafall så jag hoppas att den inte gör det för dig heller :) men håller med om att det är lite läskigt att testa nya grejer! känns som att man exprimeterar med kroppen haha :)

• evelinagra1

Jag hoppas att det är okej att jag skriver här, om ni tycker det är jobbigt får ni säga till!! Men vad tror ni är mest rätt? Om man räknar från ägglossning så är jag i vecka 4+2 men om man räknar från senaste mensen som min barnmorska gjorde idag så säger hon att jag är i vecka 5+0? hon sa att dom kommer gå efter att jag är i vecka 5+0 tills jag varit på ultraljud iallafall men det känns fel?

och som svar på eran fråga om ömma bröst, jag brukar ha ont från typ 5/4 dagar innan mens och kanske 2 dagar in på mensen 

• evelinagra1

Tack för hjälpen! Jag räknar så som jag gjort och skulle  det visa sig på ultraljudet att jag är längre gången så är väl det bara positivt tänker jag, bättre att bli framflyttad än bakflyttad ;) 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-07-30 09:50:10 följande:
    Vet inte om det är progrestron som ökar värmen. Det borde vara orsaken rent teoretiskt. 
    Igår så frös jag innan jag skulle ta temp så det kanske beror på dippen. Men hoppas såklart pga graviditet. Men hur stor chans är det att blir gravid när man bara haft sex dagen efter ägglossning? 
    Jag hade också högre temp, håller tummarna att du är gravid! När har du BIM? 
  • evelinagra1

Fyrklöverns : va skönt att mensen har kommit! det känns ju segt att behöva bli tillbaka flyttad typ en vecka på ultraljudet sen så jag har kvar mina beräkningar för att inte bli ?besviken? eller orolig att något är fel haha.. jag har bokat ett privat i vecka 8+0 och sen får man ett i vecka 12-13 tror jag! vi kommer nog faktiskt inte göra kub eller nipt, det är inget vi pratat om än iallafall :) jag mår faktiskt bra än så länge! Mådde lite illa imorse men vet inte om det berodde på graviditeten eller något annat för nu är det helt borta, lite ömma bröst på kvällen och molvärk som kommer och går. Har varit så rädd för att ha sex för är rädd att det ska framkalla missfall.. ja alltid är det något som man är orolig för.. men var ju läst att det inte ska vara någon fara så får lita på det 

• evelinagra1

Dalarna: jag hoppas att tempen håller sig hög <3
    såg att du frågade hur jag berättade för min kille, när jag har tänkt på hur jag ska göra innan jag blev gravid så hade jag ju tänkt att jag skulle göra något gulligt men så blev det ju inte haha, han låg kvar i sängen och jag gick upp på toa tempen var ju fortfarande hög och mensen hade inte kommit så jag tänkte äsch jag tar ett test jag tog en vanlig sticka först och så såg jag ett svagt men ändå tydligt streck, så tänkte att jag tar ett digitalt för min kille kommer aldrig tro på det annars haha.. och det visade ju gravid så sprang in till sängen och visade testet och vi båda började storgråta haha :)

• evelinagra1
    Pinkfloweer skrev 2022-08-01 09:32:49 följande:

Dalarna nej jag tempar inte har kännt det kommer stressa mig men jag blir osäker vilket som är kontrollstrecket på detta digitala, är det strecket längst ut eller längst in? För är det strecket längst in som inte är kontrollstreck så är det ju inte lika starkt som kontrollstrecket :( 

när jag har tagit digitala så har det sett ut så på stickan när jag har fått glad gubbe, har för mig att det står att man inte ska läsa av stickan utan lita på gubben, men ha sex någon extra dag annars om ni orkar så är ni säkra att ni inte missar iallafall :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?