• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Pcotjej; grattis!! De är helt naturligt att bli super nervös xD blev det jag också. Hoppas allt kommer gå bra <3

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-22 05:44:14 följande:

Idag gick tempen upp så tror jag kan vara rätt säker på att ägglossningen var igår :) hade lite mensvärk under dagen så det verkar ändå som att jag kan känna av ägglossningen lite, har alltid tänkt att jag inte känner den :P vi hade sex i förrgår när jag fick positivt ägglossningstest och för säkerhets skull igår kväll också, så nu är det bara att vänta och hålla tummarna :) tog en stor dos D-vitamin också, vet inte om det har någon effekt men kan inte skada tänker jag.

Jag tar också stor dos d vitamin när jag får positiv ägglossning test. 
    Hoppas vi bägge får plus i maj. När har du BIM?
  • Dalarna91

Ljm91; hoppas du haft en fin helg. Tänkte bara fråga om du fortfarande känner efter tappen?

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-24 19:48:33 följande:
    Tack detsamma <3 jag kände på den dagen efter ägglossningen, den kändes betydligt hårdare redan då men öppningen var fortfarande större än vanligt. Ska känna igen och återkommer haha xD
    Haha, tack! Min är fortfarande mjuk, kanske lite hårdare än för en vecka sen. Lite konstigt... 
    Återkom när du känt xD 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-25 06:58:33 följande:
    Kände igår kväll, den kändes hård och stängd och den var lågt placerad.
    Så himla konstigt för mig. Kände precis. Högt placerad och tyckte den va mjuk. Aja, märker nästa vecka om ägglossningen var när det va positivt utslag. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-25 15:06:57 följande:
    Kände du på tappen då också? Det kan säkert variera lite mellan dagarna också hur den känns. Annars kanske kroppen bara försökte ägglossa när testen var positiva, och gör ett nytt försök nu?
    Får ta ett test nästa gång jag går på toaletten. Räknar du också ned dagarna nu?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-25 18:11:40 följande:
    Hoppas du får klarhet! Du tempar inte eller? Ja det gör jag, men har en lite deppig dag idag och tänker att det inte kommer ha tagit sig denna månaden heller. Har blivit så van vid negativa tester nu så det känns som att det är omöjligt för oss att få ett positivt. Vet inte om det är mitt undermedvetna som försöker skydda från ännu en stor besvikelse :P hur känns det för dig?
    Hade lite molande värk igår, inget idag. Brukar alltid få det en vecka efter ägglossning. Tog test, men hade inte hållt mig länge men såg knappt strecken. Så tror inte jag har ägglossning utan hade det förra veckan. 
    Nej jag tempar inte men funderar på att börja med det. Tempar du?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-25 19:28:43 följande:
    Japp det gör jag, kan verkligen rekommendera det för att få bekräftat att ägglossningen har skett :)
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-25 19:28:43 följande:
    Japp det gör jag, kan verkligen rekommendera det för att få bekräftat att ägglossningen har skett :)
    Då ska jag börja med det när jag får mens (hoppas inte den kommer).
  • Dalarna91

Då är min tapp stängd. Så hoppas jag hade ägglossning när testet visade positivt. Annars blir det nya tag nästa månad. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?