• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-04-29 15:12:06 följande:

Tack för tumhållningarna <3 tempen var uppe på hög nivå igen idag, så det verkar ha varit en tillfällig dipp igår. Vågar inte läsa in något i det, google säger både bu och bä :P

Kan inte det vara implantationsdipp? Så himla spännande. 
    Jag tror inte det gick denna gång. Men de är tre dagar kvar. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-29 18:08:01 följande:
    Jag hoppas ju det, men vet inte riktigt om det är en myt eller sanning :P

Vad är det som gör att du tror det inte blev något för er?
    Magkänsla och tog test efter jobbet som va negativt. Men de kan absolut vara för tidigt. :P
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-29 19:37:43 följande:
    Hur många dagar efter ägglossning är du? Kan ju helt klart bara vara för tidigt för att visa plus :)
     Är på äl + 10 om jag räknade rätt.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-30 08:01:14 följande:
    Håller tummarna att det bara var för tidigt att testa :)
    Hur är tempen idag?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-30 09:44:43 följande:
    Normalhög för lutealfas, 36,62. NC har dock satt ut ägglossningen till CD44 men jag är ganska säker på att det var CD43. Använder Fertility friend också och där sattes ägglossningen till CD43.
    Skriver dom ut när man har ägglossning? Får man någon "varning" att ägglossning börja närma sig? 
    Tänkte börja tempa när jag får mens. Känner på mig den kommer, har lite känningar i magen. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-30 11:45:08 följande:
    Natural cycles varnar innan ägglossning, men för mig som har så lång och oregelbunden cykel stämmer det dåligt, får fertila dagar i typ tre veckor :P Fertility friend sätter bara ut ägglossningen i efterhand, varnar inte i förväg. Dock hittade jag det här som kanske kan vara intressant för dig, tänkte på att average false negative result är på ÄL+10 och att faktiskt bara 10% testar positivt då :)
    Okej. Haha, tack så himla mycket för den bilden. Jag är så glad jag har er <3 man blir rörd hur vi hjälper och stöttar varandra. Tex skickar en graf. Synd inte alla bodde i samma stad. 
    Jag är lite snål och vill inte betala på nc, kanske efter graviditeten. Har laddat ned ff, men finns det bara på engelska? :P 
  • Dalarna91

Finns det någon bra sida där det står bra information när man ska börja tempa? 
    Tycker det verkar super svårt!! 

• Dalarna91

Jag ska börja tempa imorgon. Jag har en mätare med 2 decibel. Jag har läst att man ska sova i minst 3 timmar. Vissa platser står 3 timmar andra 5. Vilket stämmer? 
    Kan man ta i munnen? 
    Jag provade nc för 5 år sedan men jobbade 3 skift jobb så det var inte optimalt för mig. Men nu jobbar jag bara dag. Men minns man skulle ta den i munnen under tungan. Och man skulle helst inte prata eller andas med munnen öppen innan tempen. 
    Stämmer det fortfarande? 
    Tänk om jag måste kissa ca kl 3-4. Ska man fortsatt ta tempen? 
    Kommer ta temp kl 6 varje morgon. Många frågor xD 

• Dalarna91

Sophie; jag har BIM imorgon . Men känns som mensen kommer att komma. Börjar få lite värk. 
    Hur går det för dig?

• Dalarna91

Sophie; vet inte när jag tänker testa mig. 
    Förra gången jag plussade så hade jag samma symtom som vid mens. Men idag har jag haft ont i äggstockarna. Men inte just nu. 
    Funderar på att testa mig imorgon bitti för att kunna starta med progrestron kräm så fort som möjligt. Misstänker jag har brist på det och pga det haft tidiga missfall. Så tänkte testa nästa gång jag blir gravid. Men får se hur formen är imorgon när jag vaknar. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?