• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

amandakollb skrev 2022-08-24 10:31:48 följande:

så kul med alla ägglossningar de senaste dagarna, och att ni är så synkade :D ska bli kul att följa!! 

och chillins, stort grattis igen!! <3

har varit bortrest i en stuga några dagar med superdålig täckning så hade mycket att läsa ikapp imorse, så mysigt ni har så himla fin sammanhållning :) 

Åh man blir så peppad av att ni är så många som hänger kvar här och hejar på oss! Ja ganska roligt att vi tajmade den här månaden, känns på något sätt extra pirrigt att inte bara vänta på sitt egna BIM :P

Hur mår du? <3
  • Sophiee92
    amandakollb skrev 2022-08-24 12:54:44 följande:
    såklart, vill jättegärna vara med och veta hur det går för er <3 verkligen, så spännande! när blir bim ungefär? :) 

jag mår ändå bra! inga symptom än så länge vilket gör mig lite orolig. men vissa har ju inte det så ska försöka att inte tänka för mycket på det. men ska absolut boka in ett tidigt ultraljud! 

hur mår du? <3 
    Blir 6/9 :)

Vad skönt att du mår bra iaf. Åh men är nog inget att oroa sig för, så olika för alla.

Jo nu senaste tiden har jag mått väldigt bra faktiskt, känner ett annat lugn nu än tidigare, mycket pga hur stöttande min man varit sista veckorna när jag bröt ihop totalt. Nu tänker jag att vi ger det några försök till och händer inget innan julen så går vi vidare med IVF eller annan hjälp <3
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-08-24 18:51:00 följande:

Hahaha folk har kanske gett upp, den var bra xD Jag tänker också att folk har gett upp nu kanske, eller börjat misstänka att det inte går ännu.

Känner exakt som du där att det är lite mer press nu när familjen vet, då missar man överraskningsmomentet helt och folk går och vänta lika mycket som vi. Jag berättade ändå för föräldrarna att vi måste vänta 6 månader innan vi kan försöka igen så det hade varit roligt om det händer innan dess och typ kunna berätta det på julen eller nåt.

Samtidigt har jag tänkt så TUSEN gånger nu, haft en romantisk föreställning att vi berättar på hösten, till jul, på den enas födelsedag, på den andras födelsedag, till midsommar, på semestern..ja det fortsätter hur långt som helst. Har ni haft samma föreställningar om hur ni ska berätta och blivit besvikna gång på gång?

Yes en till här! Både i form av hur jag ska berätta för min man och hur vi sen ska berätta för familjen/släkten. Alltid lika förnedrande sen när man står det på BIM och mensen kommit som en klocka...
  • Sophiee92

Evelina stort stort grattis! Vilken fantastisk upplevelse det måste vara <3

Chilins, tack för att du är med och hejar på oss! Även om jag inte kan tro att det kommer hända mig detta försök... Ärligt talat känns det som en ouppnåelig dröm där jag har alla oddsen emot mig (oklart vad dock...) kan bara inte visualisera att jag skulle bli gravid naturligt efter såhär många månader av försök. Men tack ändå för att du hejar på <3 ska försöka tänka positivt igen men just nu känns det som att det aldrig kommer ske på naturlig väg

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-08-25 19:00:20 följande:
    Ge inte upp Hjärta inte än. Det kommer hända. Vi vet bara inte när. men det kommer hända för oss allihop här. helt säker på det 
    Tack <3 
  • Sophiee92

Hur mår ni alla som väntar på BIM? :)

Jag började tempa ett par dagar så nu har jag åtminstone fått ÄL bekräftad. Konstiga är att jag varken har ont/ömma bröst eller molvärk vilket jag som oftast brukar ha direkt efter ÄL. Har inga symtom på något alls faktiskt vilket känns ganska skönt, märker att jag inte börjat analysera så mycket då.

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-08-27 09:25:24 följande:
    Jo jag mår bra. Känner ingen skillnad mot tidigare cyklus, förutom tempen som steg högre fortare än det brukar göra. Väntar till onsdag, ska göra ett tidigt test då är planen just nu. 
    När hade du ägglossning? Har du testat något denna gång?
    Oj det är ju snart! Hur många dagar efter ÄL är du då? Jag hade ÄL på tisdag som det verkar, men kan lika gärna varit på måndag, fick fast glad gubbe på söndagen, så ungefärlig BIM blir 6/9. 
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-08-27 09:36:43 följande:

Jag känner mig lite som att luften har gått ur mig, vill inte bygga upp förhoppningar samtidigt som jag så hemskt gärna vill att detta ska gå vägen. Har fortsatt hög temp, 36,83 idag och brösten ömmar lite svagt. Det brukar de inte göra efter ägglossning, men min hobbyteori att jag kanske har lite högre progesteron än vanligt i kroppen pga krämen, vilket orsakar ömheten och den lite högre temperaturen. Tänker att det är för tidigt att det skulle vara pga graviditet ändå.

Vad skönt att du fick ägglossningen bekräftad Sophie, när blir BIM för dig? Håller tummarna!

Känner verkligen igen mig i din känslor. Man vill inte bygga upp förhoppningar men samtidigt vill man så gärna att det ska ha tagit sig detta försök. En hopplös känsla... :(

Ja det är ju ännu så tidigt men hoppas ändå det är ett gott tecken. Hade du också BIM 6/9?
  • Sophiee92
    elin1989 skrev 2022-08-27 10:51:04 följande:

Velade om jag skulle testa tidigt eller inte, hade tänkt att vänta och se om mensen blev sen. Men sen kände jag att vad är poängen med att gå och hoppas några dagar till, så testade idag på ÄL+12, negativt :(

Den här tiden sen mitt utomkvedshavandeskap har verkligen varit den värsta. Allt känns liksom bara nattsvart, jag vet inte hur man ska rycka upp sig. Sen att varje månad gå runt och hoppas och vänta, det bara byggs på varje månad :(

Åh vad trist att höra att du fick ett negativt test :( men det är ju ABSOLUT inte försent ännu.

Förlåt om jag missade tidigare meddelanden från dig men vad är din historia? Hur många försök har ni gjort och är det ditt första barn? 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?