• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-08-29 15:56:40 följande:

Idag har jag äntligen varit hos gyn, jag kommer få ägglossningsstimulerande tabletter utskrivet men först måste jag göra ett återbesök om två veckor. Hon kunde se vätska i livmodern, vilket tydligen är normalt efter ägglossning men hon tyckte mängden vätska var för stor med tanke på att åtta dagar har gått sedan ägglossningen. Så innan jag får tabletterna vill hon se att vätskan försvinner. Givetvis har jag googlat och vätskan kan bero på allt ifrån en sprucken cysta, en graviditet eller typ cancer. Känns lite olustigt att inte veta vad det är för vätska. Hade det varit från en sprucken cysta sa hon att jag borde ha haft rejält ont, och det har jag inte haft. Fortsättning följer antar jag.. xD

MEN så spännande LJM! Också hört att vätska kan bero på graviditet, och en cysta som spruckit lär du ju inte ha med tanke på att det gör så förbaskat ont (!!!) Håller alla tummar jag kan nu!

Ååå drömmer så mycket om att vara gravid detta försök också men känns så overkligt att det skulle ske en själv. 
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-08-29 19:53:48 följande:

Kul med tempkurvorna! Den diskret sjunkande trenden beror säkert på att det blivit lite kyligare sista dagarna. Det är ändå för tidigt för gulesäcken att brytas ner. Spännande med så höga värden LJM, hoppas det satt sig nu! 

Dalarna vad roligt med geléklumpen! Hoppas det är tecken även denna gången! :D 

Sophie fick du bekräftad ägglossning med tempen? Vad roligt att ni alla närmar er BIM :)

Heja er alla! :)

Fick bekräftad yes :) så BIM blir 6/9. Är så spänd!!!
  • Sophiee92
    elin1989 skrev 2022-08-30 01:44:50 följande:

Mensen kom på beräknad dag men jag visste ju redan det efter det negativa testet på ÄL+12. Var väldigt nere när jag testade negativt men ok igen nu. Så då var 2/6 cyklar innan jag tänkte göra utredning avklarade, fyra kvar!

Beklagar Elin :/ 
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-08-30 08:31:18 följande:

Det där med rumstemperatur verkar påverka en hel del. Vi fick första svala natten hos oss på flera veckor och min temp störtdök från 36,4 till 35,75. Är på CD 7 nu. Måste ändå vara tacksam för jag hade den behagligaste mensen nånsin. Inga krämpor och jag blödde lagom i 3 dagar, en skvätt på dag 4 och sen ingenting. Jag har också mycket mer sexlust sedan jag började med conceive plus ägglossningspiller (med Inositol och Q10), humöret är sjukt stabilt. Om 4 veckor kör vi igång igen, tiden går rätt fort nu :)

Men alltså wow bara 4 veckor kvar!!! Vad fort tiden gått! Längtar tills vi får börja heja på dig igen också 
  • Sophiee92

Dalarna, det var väldigt tidigt så tror inte du behöver lägga någon vikt vid det. Håller tummarna för ditt nästa test!

Spännande att du planerar testa nu i helgen LJM!  Vi har ju BIM samma dag och funderar lite med på när man ska våga testa...

Rewner, jag har otroligt nog INGA symtom alls denna månad. Varken ömma bröst eller molvärk som jag brukar ha nästan direkt efter ÄL. 

• Sophiee92

Ser lovade ut med höga temperaturer LJM och Dalarna! Spännande ju!
    Jag har inte tempat sen dagarna efter äl så vet inte hur min temp står sig...

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-09-01 18:43:57 följande:

Då börjar hoppet försvunna. Tror jag får mens imorgon, bara en känsla man har. Eller så är man så van vid misslyckande efter misslyckande.
    Hur går det för er Sophie och ljm91?

Hoppas din känsla har fel!

Vet inte riktigt hur det går här. Blivit så fruktansvärt förtvivlad tidigare månader när jag fått upp förhoppningarna så försöker verkligen att inte känna eller tänka för mycket denna gång. Har heller inga symtom riktigt så kanske underlättar att inte börja överanalysera.  
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-09-01 18:47:24 följande:
    jag la in PMS i NC dagen innan jag plussade tidigare, helt övertygad om att mensen skulle komma så ta inte ut något i förskott Dalarna Hjärta
    Vad spännande. Vad för "pms" symtom kände du av då?
  • Sophiee92
    Rewner skrev 2022-09-02 09:56:38 följande:

Det är ju så galet också för egentligen så är det väl tvärtom. Varför skulle vi inte tro att vi är gravida när vi aktivt försöker, vet att vi har haft ägglossning och oskyddat sex? Det är ju inte alls orimligt att vi skulle vara gravida. Snarare ganska rimligt.

Ja men exakt. Inte konstigt egentligen att man går runt och tror man kan vara gravid när man verkligen prickat ÄL. Men ändå men hemsk känsla när man förstår att kroppen bara ?lurat? än... 
  • Sophiee92

Oj ja du har verkligen en temperaturhöjning Dalarna. När planerar du ta nästa test? Visst hade du BIM imorgon? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?